(wnętrze) parujące szyby...

elementy karoseryjne, naprawy blacharskie, konserwacja nadwozia.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
tochu
Posts: 696
Joined: 17 October 2007, 15:10
Location: Warlubie CSW / Grudziądz
Contact:

(wnętrze) parujące szyby...

Post by tochu »

Mam problem... uciążliwy, i to cholernie denerwujący :P

strasznie szybko parują mi szyby w polonezie... szczególnie teraz. Wiem, że to wina zimna z zewnątrz i ciepłego powietrza z płuc... ale nawiew ani nic nie pomaga :/

najgorsze jest to, że po odstawieniu auta w mrozu to zamarza od środka... i skrobac musze od wewnątrz...
ja rozumiem żeby trochę parowało, ale cholera aż tak?! może coś mam za bardzo (lub za mało) szczelne?

pomocy bo to denerwujace jest :/

pzdr

MaciejFSO-PTK
Posts: 198
Joined: 10 January 2007, 09:49
Location: Szczecin

Post by MaciejFSO-PTK »

Najlepej wstaw na dzień do grzanego garażu, otwórz wszystkie drzwi, rozłóż gazety na dywanikach (dobrze wilgoć wchłaniają), powinno pomóc na trochę. Tylko w tym okresie to jest lekko bez sensu, wystarczy że masz lekko mokre buty i znowu zaczną Ci parować szyby.
Last edited by MaciejFSO-PTK on 26 December 2007, 12:41, edited 1 time in total.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
Łada brake system! :)

Rafał 7R
Posts: 362
Joined: 27 January 2007, 11:07
Location: Legionowo

Post by Rafał 7R »

też to miałem w kaszlu.Kupiłem preparat "anti fogg"czy jakoś tak i pomaga.
nie jest idealnie, bo z czasem zaczyna parować, ale dmuchawa wtedy pomaga ;)
Skoda 110
"Koperek z jajecznicą" ;)

karel
Posts: 21
Joined: 14 January 2007, 17:36
Location: Wejherowo

Post by karel »

Jesli ma sie dywaniki welurowe to zawsze bedzie parowac. Ja natomiast mialem tak, ze dywny gumowy byly juz zuzyte i wilgoc z butow dostawala sie do wykladziny na podlodze. Jesli na wykladzinie jest piasek to on tez szybko nasiaka wilgocia, wiec warto sie go pozbyc.

santi
Posts: 1663
Joined: 09 January 2007, 21:12
Location: Lanckorona

Post by santi »

Najlepiej po skończonej jeździe zostawić otwartą szybę, wtedy nie będzie Ci zamarzać szyba od środka, a co do parowania szyb to słyszałem że dobrze jest umyć szybę szamponem samochodowym (nie wiem czy działa, nie próbowałem)
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

ja próbowałem, temat wraca co roku jak bumerang.

Polecam spreje antyfog etc, szamponu nie polecam bo się pieni i trzeba bardzo długo trzeć żeby nie było piany, a jeśli szyba jest wilgotna to wogole odpada, podobno też pomaga sok z jabłek (ale taki prawdziwy) nie sprawdzałem
Image
Image

tochu
Posts: 696
Joined: 17 October 2007, 15:10
Location: Warlubie CSW / Grudziądz
Contact:

Post by tochu »

no własnie mam w poldzie welurowe siedzenia :P

z zostawianiem szyby otwartej lekko po jexdzie próbowałem już.

a ten antifogg to na zwykłej stacji cpn da radę kupić?
Był Maluch
Było Akwarium 1988 Export
Była Corsa 1.0
Był Golf 2 :D
I jest Passat b3 :D :D :D
Krasik wrote:kraina mlekiem i pastą tempo płynąca...

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

tochu wrote:a ten antifogg to na zwykłej stacji cpn da radę kupić?


na takiej ze sklepem na pewno, ale tam jest 200% ceny sklepowej (nawet na orlenie produkty "orła" są o wiele droższe, głupota), warto przejechać się do motoryzacyjnego...
Image
Image

Rawuk
Administrator
Posts: 540
Joined: 09 January 2007, 23:16
Location: Trojmiasto
Contact:

Post by Rawuk »

Kupilem antyfogg (firmy nie pamietam, ale raczej drozszy wzialem) g.... daje. No 1 dzien jest spokoj. Po 2-3 dniach szyby paruja jak wczesniej. Pozostaje sie przyzwyczaic.
Peugeot 308 SW
Peugeot 307 cc Roland Garros


Polonez GLI, Tico - retired
Polonez GSI - we W-wie jeździ
Volvo TDI - poszło gdzieś w poznańskie
Renault Clio III - poszło w pomorskie

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

u mnie starczał na tydzień
Image
Image

SPAjK
Posts: 1206
Joined: 06 January 2007, 18:00
Location: Warszawa

Post by SPAjK »

panowie, jesli szyby zamarzaja od srodka to w aucie jest tyle wilgoci ze otwieraniem szyby nic nie zrobisz

podstawowa sprawa, wyciagnij wszystkie wygluszenia z podlogi (filcowe maty), w zime nic nie daja a wilgoć trzymają latami
jesli beda wilgotne to je wysuszyc w cieple ale nie na kaloryferze, jesli ktoras bedzie mokra to juz sie nawet do suszenia nie nadaje

kolejna sprawa, wyczysc wnetrze, piasek i syf swietnie trzymaja wilgoc

zrezygnuj z dywanikow welurowych na rzecz gumowych

sprawdz otwory wentylacyjne nadwozia, w poldku są chyba w bagazniku kolo reflektorow

no i wstaw samochod na noc do garazu a wnetrze wysusz farelką, osusz tez siedzenia bo to one trzymaja mnostwo wody

im wiecej wilgoci w samochodzie tym wiecej w nim grzyba i zgnilizny
spajki

BodzioT
Posts: 644
Joined: 09 January 2007, 17:27
Location: kraków
Contact:

Post by BodzioT »

a ja używałem żwirku dla kotów a jeszcze lepsza jest kukurydza bo zachowuje konsystencje. Poza tym można ją kupić w cytrynowym zapachu wiec odpada choinka
Zbudował dom, posadził drzewo, spłodził syna i... zapił się z braku celów w życiu.

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

kukurydza o cytrynowym zapachu ?? gdzie ty to kupujesz ?????
Image
Image

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

W "Zdrowej żywności"
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Berek
Posts: 2168
Joined: 09 January 2007, 20:04
Location: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post by Berek »

Primo - nie stosuj zadnych preparatów typu anti fogg. Działają bardzo krótko i potem zostawiają na szybie smugi których nie idzie domyc nawet rozpuszczalnikiem

Secundo - Sprawdź otwory w grodzi silnika ( tam gdzie ida linki ) i jeżeli sa nieszczelnie to zapaćkaj silikonem lub wymień gumki na nowe. Sprawdź również szczelność układu chłodzenia ( myślę tu o nagrzewnicy ). Minimalne ilości wilgoci będą powodowały takie parowanie szyb.

BodzioT
Posts: 644
Joined: 09 January 2007, 17:27
Location: kraków
Contact:

Post by BodzioT »

LifeGuard wrote:kukurydza o cytrynowym zapachu ?? gdzie ty to kupujesz ?????
w sklepie dla zwierzaków bo jest to ściółka dla zwierzaków czyli potocznie mówiąc ekologiczny żwirek zwykły kosztuje jakieś 7 zetów za 5 kilo
Zbudował dom, posadził drzewo, spłodził syna i... zapił się z braku celów w życiu.

HEMIGTX
Posts: 254
Joined: 12 January 2007, 20:48
Location: Większyce

Post by HEMIGTX »

Ja ten problem mam do dziś,w lecie wyprułem wszystkie dywaniki,fotele itp. z poloneza przy czym dokładnie to wyprałem i wysuszyłem,zmieniłem nagrzewnicę ale i tak dużo to nie pomogło a to wszystko spowodowane jest tym,że przez tylnią szybę dostaje mi się woda która później kapie na półkę a z półki do bagażnika. Nie wiem jak w caro ale w praktycznie każdym borewiczu jakiego spotkałem taki problem jest.
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

MaciejFSO-PTK
Posts: 198
Joined: 10 January 2007, 09:49
Location: Szczecin

Post by MaciejFSO-PTK »

HEMIGTX, dokladnie, ja mam ten sam problem. Ale jest na to rada, trzeba wyciagnąć szybe w klapie, umyć uszczelkę, rurki które odprowadzają wodę spod uszczelki udrożnić, no i jeżeli jest tam jakaś rdza to ją usunąć, a ewentualne dziury załatać. Przy składaniu pouszczelniać wszystko silikonem. Wpoprzednim borku tak zrobiłem rok temu i do dzisiaj jest spokój, muszę to powtórzyć w tym polonezie.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
Łada brake system! :)

tochu
Posts: 696
Joined: 17 October 2007, 15:10
Location: Warlubie CSW / Grudziądz
Contact:

Post by tochu »

HEMIGTX wrote:że przez tylnią szybę dostaje mi się woda która później kapie na półkę a z półki do bagażnika.
jak i u mnie :/
Był Maluch
Było Akwarium 1988 Export
Była Corsa 1.0
Był Golf 2 :D
I jest Passat b3 :D :D :D
Krasik wrote:kraina mlekiem i pastą tempo płynąca...

Maciej1984

Post by Maciej1984 »

Witam, chciałbym się podpiąć pod temat... Mianowicie w Borewiczu (zaznaczam, że jest środek lata) mam następujący problem: załóżmy jedziemy w piękną, słoneczną pogodę, wszystko jest w porządku, szyby są suche, aż tu nagle zrywa się przeogromna burza (jak wiadomo, w takim momencie wszyscy polscy kierowcy jadą 20km/h i tworzy się korek). Zamykamy szyby, włączam dmuchawę, strumień zimnego powietrza ustawiam na szybę, po 30 sek. nie da się jechać. Szyba jest całkowicie zaparowana czymś, czego nie da się zmyć. Nie pomaga otworzenie okien, co jest i tak dość uciążliwe w deszczu, włączanie, ani wyłączanie dmuchawy, nic.

Dodam tylko, że nie posiadam w samochodzie w ogóle wygłuszenia na podłodze, jedyne, co jest, to dywan i gumowe chodniczki.
Nie pomaga anti fog, po przejechaniu kilometra lub dwóch z większą prędkością para powoli zaczyna znikać. O co chodzi??? :566:

santi
Posts: 1663
Joined: 09 January 2007, 21:12
Location: Lanckorona

Post by santi »

a ciepłe powietrze ustawiłeś kędyś na szybę?
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Pęknięta nagrzewnica.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

DF
Posts: 246
Joined: 19 January 2007, 22:21
Location: Wrocław

Post by DF »

Albo po prostu uroda poloneza...
Nawiew w tym pojeździe nie jest zbyt wydajny. Mam podobnie. Szyby potrafią zaparować bardzo szybko a oczyszczenie ich trochę czasu zajmuje dla tego wiatraczka małego. Pomimo, że mam wszystkie rury papierowe prowadzące powietrze (sprawdź swoje) dobrze założone i dobre - bez dziur. Mam owiewki na wszystkich bocznych szybach i nigdy nie domykam szyb do końca aby była lepsza wentylacja i zamykam nawiewy w desce rozdzielczej i pozostają otwarte tylko te na szyby to i tak zaparuje. Zwykle jest tak, że większość kierowców nie ma zwyczaju mieć włączonego nawiewu cały czas i dopiero jak zaczynają parować to włączają. To wtedy trzeba trochę czasu niestety na odparowanie :) to nie mercedes... :D

Post Reply