Regulacja luzu kierownicy w Car0 MR 93 z 1995r

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

Weteran pracy
Posty: 1
Rejestracja: 07 maja 2017, 18:10
Lokalizacja: Brody

Regulacja luzu kierownicy w Car0 MR 93 z 1995r

Post autor: Weteran pracy » 11 lipca 2017, 08:37

Czy jak w temacie jest możliwość zmniejszenia luzu koła kierownicy
Dziadek

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 11 lipca 2017, 10:30

Jeżeli luz masz na przekładni to tak .

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 956
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 11 lipca 2017, 11:31

Tak jak napisał kolega, jeżeli już jest na samej przekładni, a nie na drążkach, to kasujesz go śrubą, która znajduje się na górze przekładni. Zobaczysz ją skręcając koła maksymalnie w prawo.

MARIUSZ
Posty: 188
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:18
Lokalizacja: LUBLIN
Auto: PN ATU+ 1.6GSI

Post autor: MARIUSZ » 11 lipca 2017, 13:44

tylko luz kasuj na kolach ustawionych na wprost a nie w skręcie.

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 11 lipca 2017, 16:09

W kolejnym odcinku będzie mowa, że luz na przekładni można skasować do pewnego czasu. Potem przy skręconych kołach i tak będzie strasznie luźno, a na mniej więcej na wprost - dalej bez szału.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 956
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 11 lipca 2017, 19:52

W moich pięciu przekładniach (40, 74, ok. 120, ok. 100, 80 tyś) dało się ustawić tak, żeby luzu na prostych kołach nie było, na skręconych zawsze się pojawiał, ale to normalne przy tej przekładni. Nie wiem, jak po większym przebiegu, ale domyślam się, że przy przebiegu 200,000 + jest już ciężko.

MARIUSZ
Posty: 188
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:18
Lokalizacja: LUBLIN
Auto: PN ATU+ 1.6GSI

Post autor: MARIUSZ » 12 lipca 2017, 07:05

ładuj wspomaganie, będzie problem z głowy.

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 12 lipca 2017, 16:43

Luz da się kasować na przekładni, ale tylko do pewnego momentu ma to sens i jest efektywne. Potem tylko wymiana przekładni, koszt około 300-350zł. Kupując nową pamiętaj, by zalać ją olejem. Grzebiąc przy starej też nie zaszkodzi wlać nowego oleum.

A jesteś pewny, że to na pewno przekładnia? Bo może to końcówki drążków, albo wspornik (umiejscowiony jak przekładnia, tyle, że przy prawym kole).
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

ODPOWIEDZ