Problem z przekładnią ?

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sempi1
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwietnia 2013, 18:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Problem z przekładnią ?

Post autor: Sempi1 » 03 maja 2013, 08:51

Witam.
Mam problem w sumie do końca nie wiem czy z przekładnią ale objawy są takie że w lewą stronę skręca lżej niż w prawą. zdecydowanie lżej się kręci kierownicą.
Polonez 91r. przejściówka 1.5 AB bez wspomagania. Nowa przekładnia wymieniana 1000km temu nowe wahacze z końcówkami i tulejami jakieś 2000 temu.
Długo walczyłem ze zbieżnością ale nie wydaje mi się żeby opony dostały aż tak po dupie przez ten czas.
Na co wy byście obstawiali nową przekładnia jest walnięta?
Może jednak opony?
Czy w jakiś sposób uszkodzona zwrotnica może mieć na to wpływ?

MaciejFSO-PTK
Posty: 198
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:49
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MaciejFSO-PTK » 03 maja 2013, 08:59

Sprawdź czy wspornik układu kierowniczego nie jest uszkodzony. On może powodować podobne objawy.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
Łada brake system! :)

Awatar użytkownika
Sempi1
Posty: 7
Rejestracja: 04 kwietnia 2013, 18:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Sempi1 » 03 maja 2013, 09:14

Wspornik też został wymieniony na nowy. To właśnie z jego powodu miałem problem z ustawieniem zbieżności ;)

MaciejFSO-PTK
Posty: 198
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:49
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MaciejFSO-PTK » 03 maja 2013, 10:07

Zwrotnica trzyma się na przegubach kulowych wahaczy, więc jeżeli są nowe to nie powinno być problemu - bo nie wiem co masz na myśli mówiąc "uszkodzona zwrotnica". Nie słychać żadnych zgrzytów dochodzących od przekładni? Może odkręć drążek kierowniczy od przekładni i zobacz czy bez obciążenia przekładnia chodzi bez oporów, później sprawdź czy cały układ chodzi bez oporów (przy podniesionym przodzie porusz ręcznie drążkiem. Może da się coś ustalić.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
Łada brake system! :)

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 03 maja 2013, 11:03

Sempi1 pisze:Wspornik też został wymieniony na nowy. To właśnie z jego powodu miałem problem z ustawieniem zbieżności ;)
Wspornik to nie jest środkowy drążek. Jeśli go wymienisz to w ogóle geometrii nie zmieniasz.
To ja dowcipas. Salve!

ODPOWIEDZ