Hamulce - wyniki diagnosty

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

acid
Posty: 6
Rejestracja: 03 października 2012, 18:30
Lokalizacja: Wroclaw

Hamulce - wyniki diagnosty

Post autor: acid » 03 grudnia 2012, 23:11

Podjechałem fiatonem do diagnosty sprawdzić hamulce, gość powiedział że OK, ale chce podpytać o detale:

Autem podczas hamowania znosi na lewą stronę, jak widać na wydruku i tył i przód ma lewą silniejszą, aczkolwiek znajomy powiedział, że znoszenie to raczej wina zawieszenia niż hamulców...

Moje pytanie czy różnice są duże? tzn czy 219N z przodu 186N to dużo? Warto coś z tym robić?

Jakie powinny być wartości siły hamowania z przodu / tułu wzorcowe?

Obrazek

Ręcznego nie ma to wiem i czuje ;]

Dodatkowe pytania nie tyczące się hamulców, ale nie wiem czy zakładać osobny wątek:

Amortyzatory 67% i 58% przód, to dużo mało? ile powinna być wartość wzorcowa? czy różnica 13% to dużo mało?
Tył 75%/74% zakładam ze 1% różnicy to nic strasznego, a wartość 75% to dużo mało, jaka powinna być wzorcowa?

Opory toczenia 21% z przodu to dużo mało? na wydruku zaznaczone na czerwono

jureczek
Posty: 170
Rejestracja: 26 listopada 2009, 19:49
Lokalizacja: Przemyśl - Kraków
Kontakt:

Post autor: jureczek » 03 grudnia 2012, 23:16

Amortyzatory 75% to bardzo dobrze, jak nie sprawdzają ciśnienia w kołach to najpierw sprawdź czy miałeś dobre, bo to też ważne. 13% różnicy to za dużo ale nie wiem jaka jest dopuszczalna.

WRB
Posty: 356
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 06:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: WRB » 04 grudnia 2012, 02:40

jeżeli znosi to należy to naprawić. to duże różnice. przeczyść tłoczki i cylinderki, wymień płyn, na nowy. przed diagnostyką zawsze sprawdzaj ciśnienie w oponach.
Ostatnio zmieniony 04 grudnia 2012, 02:43 przez WRB, łącznie zmieniany 1 raz.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

Awatar użytkownika
Adamus
Posty: 1373
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 22:36
Lokalizacja: Gdynia Elbląg

Post autor: Adamus » 04 grudnia 2012, 09:09

Roznica sil hamowania raczej za mala by mowic o sciaganiu przez hamulce - raczej geometria kol ma tu znaczenie. A bez hamowania sciaga (na idelnie plaskiej drodze)??
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

BORYS
Posty: 2668
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 04 grudnia 2012, 09:27

Adamus pisze:(na idelnie plaskiej drodze)??
Gdzie ????
Ura Bura Szef Podwóra

Awatar użytkownika
Adamus
Posty: 1373
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 22:36
Lokalizacja: Gdynia Elbląg

Post autor: Adamus » 04 grudnia 2012, 09:32

BORYS pisze:
Adamus pisze:(na idelnie plaskiej drodze)??
Gdzie ????
Np. u Ciebie! ;)
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

BORYS
Posty: 2668
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 04 grudnia 2012, 09:37

Oj, zdziwilbys sie, choc fakt faktem plaskosc jest bez porownania lepsza niz w PL. Niemniej - czy tu czy tam - tudno znalec droge o ktorej mowisz ;) W kazdym razie ja wciaz szukam swojej idealnie plaskiej drogi.
Ura Bura Szef Podwóra

acid
Posty: 6
Rejestracja: 03 października 2012, 18:30
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: acid » 04 grudnia 2012, 10:42

Adamus pisze:Roznica sil hamowania raczej za mala by mowic o sciaganiu przez hamulce - raczej geometria kol ma tu znaczenie. A bez hamowania sciaga (na idelnie plaskiej drodze)??
Podczas normalnie jazdy nie sciąga.

Jesteś druga osoba która mówi, że to nie hamulce a raczej zawieszenie ;] Niedawno wymieniałem drażki kierownicze ustawiałem po tym zbierzność, pojade gdzies na trzepaczke sprawdzyć czy coś jeszcze tam nie stuka / puka :]

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 04 grudnia 2012, 21:55

A opory toczenia? To co nie są hamulce? Nawet procenty pasują do sił hamowania.
To ja dowcipas. Salve!

Szymon
Posty: 3304
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 04 grudnia 2012, 22:51

Drążki reakcyjne z przodu w porządku?
acid pisze:Jakie powinny być wartości siły hamowania z przodu / tułu wzorcowe?
Skuteczność hamowania dla hamulca roboczego ma wynosić min. 50%. (siła hamowania wszystkich kół [kN] / siła ciężkości pojazdu [kN] * 100%)
acid pisze:Amortyzatory 67% i 58% przód, to dużo mało? ile powinna być wartość wzorcowa? czy różnica 13% to dużo mało?
Im więcej tym lepiej, te są dobre. Dopuszczalna różnica nie więcej niż 20% na jednej osi
Ostatnio zmieniony 04 grudnia 2012, 22:55 przez Szymon, łącznie zmieniany 2 razy.

acid
Posty: 6
Rejestracja: 03 października 2012, 18:30
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: acid » 05 grudnia 2012, 12:29

Dzięki za odpowiedzi!

Dzisiaj sciągam zaciski z przodu, i zobaczymy co tam w trawie im piszczy :D

ODPOWIEDZ