Strona 1 z 1

Olej w układzie wspomagania kierownicy.

: 10 listopada 2012, 10:31
autor: Piotrek
Mam pytanie. Może ktoś wie jaki można zastosować zamiennik oleju do układu wspomagania kierownicy w Polonezie GSI rocznik 1998. Fabrycznie napełniony był olejem hydraulicznym DEXRON IIOR. Czy taki olej można normalnie kupić w sklepie?

: 10 listopada 2012, 11:31
autor: myszaradom
możesz wlać olej do przekładni automatycznych i też będzie działać

: 10 listopada 2012, 13:33
autor: Ambrosios
Przeciez Dexron to wlasnie jest ATF, ale olej olejowi nierowny. Dziala to tak samo jak w silnikach, skrzyniach itd. Jak wlejesz nieodpowiedni, zniszczysz przekladnie. Po pierwsze sprawdz, jakiego producenta jest wspomaganie. W Morawskim masz opis, ile wlac, czego i do czego. W Plusach do JKC wchodzi 1,8 plynu ATF klasy Dexron II i tym sie kieruj.

http://en.wikipedia.org/wiki/DEXRON

http://www.autoflesz.pl/a..._odpowiada.html

: 25 grudnia 2012, 11:45
autor: blaz
Panowie małe pytanko. Czy większy opór na kierownicy podczas skręcania, zaraz przy jej granicznym punkcie obrotu (czyli np parkuję, kręce chodzi lekko ale jak koła sa prawie max skęcone zaczyna być czuć większy opór) oraz gdy skręcę do końca to jakiś pisk z okolic pompy wspomagania słychać, mogą świadczyć o konieczności wymiany oleju? Czyli, że np jest już przepracowany i może nie daje ciśnienia jak należy?

: 25 grudnia 2012, 21:03
autor: Berek
pompa dead

: 25 grudnia 2012, 21:24
autor: Maurer
A to nie jest normalne, że przy maksymalnym skrecie zwieksza sie w jakis sposób obciazenie ukladu, i czasem pasek zaczyna piszczec? (a czasem az strzela wąż cisnieniowy).

: 25 grudnia 2012, 21:46
autor: maciejowski
to jest normalny objaw. jak chcesz wykończyć wspomę, rób tak dalej.

: 26 grudnia 2012, 17:05
autor: Maurer
Nie mowie ze tak namietnie robie, bo jak widzisz wiem czym to sie moze skonczyc, po prostu nie dziwi mnie ze przekładnia stawia wiekszy opór płynącemu przez nią płynowi, bo na tym chyba rzecz polega.

: 26 grudnia 2012, 20:08
autor: blaz
czyli normal, czy pompa dead bo nie wiem czy się opić?:) a dobra opije sie mimo wszystko :d

przeszkadza mi to troche jak wlatuje na zasniezone skrzyżowanie lub parking i musze szybko skontrować bok i wtedy ciężko wyczuć kiedy jest koniec krecenia sterem, szczególnie, że od kilku dni mam ster od kombi; wszystko dzieje się szybko.. chętnie wymienię olej we wspomie bo to ostatnia rzecz jaka została możliwa do wymiany, kocham to autko, to moje marzenie z dzieciństwa i nie mam zamiaru oszczędzać na jego eksploatacji, częścich czy go męczyć nieumyślnie, temu wolę zapytać wcześniej fachury forumowe coby nie popsuć czegoś nieświadomie:)

: 26 grudnia 2012, 20:38
autor: qdlaty
blaz pisze: wtedy ciężko wyczuć kiedy jest koniec krecenia sterem, szczególnie, że od kilku dni mam ster od kombi
1) no nie przesadzaj, ilość obrotów to nie czarna magia;)
2) zmiana średnicy kierownicy nie wpływa na ilość obrotów
3) chyba musisz poćwiczyć technikę kręcenia kierownicą - nie piszę tego jako wrzutę

: 29 grudnia 2012, 00:03
autor: blaz
dzięki za sugestie;) wydaje mi się, że się poprawiło, albo po prostu kwestia przyzwyczajenia. W "dupowozie" mam el. wspomaganie i chodzi dużo lżej, więc może trzeba przywyknąć:) a jeśli chodzi o wymianę oleju to jest jakiś korek spustowy tego dexrona na dole przekladni? bo znalazłem w instrukcji tylko na górze jakiś wlew chyba czego innego nawet