Olej w układzie wspomagania kierownicy.

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

Piotrek
Posty: 3
Rejestracja: 25 października 2012, 13:13
Lokalizacja: Pomorze

Olej w układzie wspomagania kierownicy.

Post autor: Piotrek » 10 listopada 2012, 10:31

Mam pytanie. Może ktoś wie jaki można zastosować zamiennik oleju do układu wspomagania kierownicy w Polonezie GSI rocznik 1998. Fabrycznie napełniony był olejem hydraulicznym DEXRON IIOR. Czy taki olej można normalnie kupić w sklepie?

myszaradom
Posty: 154
Rejestracja: 09 stycznia 2012, 09:23
Lokalizacja: radom

Post autor: myszaradom » 10 listopada 2012, 11:31

możesz wlać olej do przekładni automatycznych i też będzie działać

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 10 listopada 2012, 13:33

Przeciez Dexron to wlasnie jest ATF, ale olej olejowi nierowny. Dziala to tak samo jak w silnikach, skrzyniach itd. Jak wlejesz nieodpowiedni, zniszczysz przekladnie. Po pierwsze sprawdz, jakiego producenta jest wspomaganie. W Morawskim masz opis, ile wlac, czego i do czego. W Plusach do JKC wchodzi 1,8 plynu ATF klasy Dexron II i tym sie kieruj.

http://en.wikipedia.org/wiki/DEXRON

http://www.autoflesz.pl/a..._odpowiada.html
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
blaz
Posty: 64
Rejestracja: 25 listopada 2012, 17:47
Lokalizacja: staszów

Post autor: blaz » 25 grudnia 2012, 11:45

Panowie małe pytanko. Czy większy opór na kierownicy podczas skręcania, zaraz przy jej granicznym punkcie obrotu (czyli np parkuję, kręce chodzi lekko ale jak koła sa prawie max skęcone zaczyna być czuć większy opór) oraz gdy skręcę do końca to jakiś pisk z okolic pompy wspomagania słychać, mogą świadczyć o konieczności wymiany oleju? Czyli, że np jest już przepracowany i może nie daje ciśnienia jak należy?
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 25 grudnia 2012, 21:03

pompa dead

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 25 grudnia 2012, 21:24

A to nie jest normalne, że przy maksymalnym skrecie zwieksza sie w jakis sposób obciazenie ukladu, i czasem pasek zaczyna piszczec? (a czasem az strzela wąż cisnieniowy).
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 25 grudnia 2012, 21:46

to jest normalny objaw. jak chcesz wykończyć wspomę, rób tak dalej.
Ostatnio zmieniony 25 grudnia 2012, 21:46 przez maciejowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Maurer
Posty: 849
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:39
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maurer » 26 grudnia 2012, 17:05

Nie mowie ze tak namietnie robie, bo jak widzisz wiem czym to sie moze skonczyc, po prostu nie dziwi mnie ze przekładnia stawia wiekszy opór płynącemu przez nią płynowi, bo na tym chyba rzecz polega.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

Awatar użytkownika
blaz
Posty: 64
Rejestracja: 25 listopada 2012, 17:47
Lokalizacja: staszów

Post autor: blaz » 26 grudnia 2012, 20:08

czyli normal, czy pompa dead bo nie wiem czy się opić?:) a dobra opije sie mimo wszystko :d

przeszkadza mi to troche jak wlatuje na zasniezone skrzyżowanie lub parking i musze szybko skontrować bok i wtedy ciężko wyczuć kiedy jest koniec krecenia sterem, szczególnie, że od kilku dni mam ster od kombi; wszystko dzieje się szybko.. chętnie wymienię olej we wspomie bo to ostatnia rzecz jaka została możliwa do wymiany, kocham to autko, to moje marzenie z dzieciństwa i nie mam zamiaru oszczędzać na jego eksploatacji, częścich czy go męczyć nieumyślnie, temu wolę zapytać wcześniej fachury forumowe coby nie popsuć czegoś nieświadomie:)
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 26 grudnia 2012, 20:38

blaz pisze: wtedy ciężko wyczuć kiedy jest koniec krecenia sterem, szczególnie, że od kilku dni mam ster od kombi
1) no nie przesadzaj, ilość obrotów to nie czarna magia;)
2) zmiana średnicy kierownicy nie wpływa na ilość obrotów
3) chyba musisz poćwiczyć technikę kręcenia kierownicą - nie piszę tego jako wrzutę

Awatar użytkownika
blaz
Posty: 64
Rejestracja: 25 listopada 2012, 17:47
Lokalizacja: staszów

Post autor: blaz » 29 grudnia 2012, 00:03

dzięki za sugestie;) wydaje mi się, że się poprawiło, albo po prostu kwestia przyzwyczajenia. W "dupowozie" mam el. wspomaganie i chodzi dużo lżej, więc może trzeba przywyknąć:) a jeśli chodzi o wymianę oleju to jest jakiś korek spustowy tego dexrona na dole przekladni? bo znalazłem w instrukcji tylko na górze jakiś wlew chyba czego innego nawet
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

ODPOWIEDZ