Olej w układzie wspomagania kierownicy.

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
Piotrek
Posts: 3
Joined: 25 October 2012, 13:13
Location: Pomorze

Olej w układzie wspomagania kierownicy.

Post by Piotrek »

Mam pytanie. Może ktoś wie jaki można zastosować zamiennik oleju do układu wspomagania kierownicy w Polonezie GSI rocznik 1998. Fabrycznie napełniony był olejem hydraulicznym DEXRON IIOR. Czy taki olej można normalnie kupić w sklepie?

myszaradom
Posts: 154
Joined: 09 January 2012, 09:23
Location: radom

Post by myszaradom »

możesz wlać olej do przekładni automatycznych i też będzie działać

Ambrosios
Posts: 3497
Joined: 15 January 2007, 13:17
Location: Warszawa
Contact:

Post by Ambrosios »

Przeciez Dexron to wlasnie jest ATF, ale olej olejowi nierowny. Dziala to tak samo jak w silnikach, skrzyniach itd. Jak wlejesz nieodpowiedni, zniszczysz przekladnie. Po pierwsze sprawdz, jakiego producenta jest wspomaganie. W Morawskim masz opis, ile wlac, czego i do czego. W Plusach do JKC wchodzi 1,8 plynu ATF klasy Dexron II i tym sie kieruj.

http://en.wikipedia.org/wiki/DEXRON

http://www.autoflesz.pl/a..._odpowiada.html
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

blaz
Posts: 64
Joined: 25 November 2012, 17:47
Location: staszów

Post by blaz »

Panowie małe pytanko. Czy większy opór na kierownicy podczas skręcania, zaraz przy jej granicznym punkcie obrotu (czyli np parkuję, kręce chodzi lekko ale jak koła sa prawie max skęcone zaczyna być czuć większy opór) oraz gdy skręcę do końca to jakiś pisk z okolic pompy wspomagania słychać, mogą świadczyć o konieczności wymiany oleju? Czyli, że np jest już przepracowany i może nie daje ciśnienia jak należy?
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

Berek
Posts: 2168
Joined: 09 January 2007, 20:04
Location: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post by Berek »

pompa dead

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

A to nie jest normalne, że przy maksymalnym skrecie zwieksza sie w jakis sposób obciazenie ukladu, i czasem pasek zaczyna piszczec? (a czasem az strzela wąż cisnieniowy).
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

to jest normalny objaw. jak chcesz wykończyć wspomę, rób tak dalej.
Last edited by maciejowski on 25 December 2012, 21:46, edited 1 time in total.

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

Nie mowie ze tak namietnie robie, bo jak widzisz wiem czym to sie moze skonczyc, po prostu nie dziwi mnie ze przekładnia stawia wiekszy opór płynącemu przez nią płynowi, bo na tym chyba rzecz polega.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

blaz
Posts: 64
Joined: 25 November 2012, 17:47
Location: staszów

Post by blaz »

czyli normal, czy pompa dead bo nie wiem czy się opić?:) a dobra opije sie mimo wszystko :d

przeszkadza mi to troche jak wlatuje na zasniezone skrzyżowanie lub parking i musze szybko skontrować bok i wtedy ciężko wyczuć kiedy jest koniec krecenia sterem, szczególnie, że od kilku dni mam ster od kombi; wszystko dzieje się szybko.. chętnie wymienię olej we wspomie bo to ostatnia rzecz jaka została możliwa do wymiany, kocham to autko, to moje marzenie z dzieciństwa i nie mam zamiaru oszczędzać na jego eksploatacji, częścich czy go męczyć nieumyślnie, temu wolę zapytać wcześniej fachury forumowe coby nie popsuć czegoś nieświadomie:)
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

blaz wrote: wtedy ciężko wyczuć kiedy jest koniec krecenia sterem, szczególnie, że od kilku dni mam ster od kombi
1) no nie przesadzaj, ilość obrotów to nie czarna magia;)
2) zmiana średnicy kierownicy nie wpływa na ilość obrotów
3) chyba musisz poćwiczyć technikę kręcenia kierownicą - nie piszę tego jako wrzutę

blaz
Posts: 64
Joined: 25 November 2012, 17:47
Location: staszów

Post by blaz »

dzięki za sugestie;) wydaje mi się, że się poprawiło, albo po prostu kwestia przyzwyczajenia. W "dupowozie" mam el. wspomaganie i chodzi dużo lżej, więc może trzeba przywyknąć:) a jeśli chodzi o wymianę oleju to jest jakiś korek spustowy tego dexrona na dole przekladni? bo znalazłem w instrukcji tylko na górze jakiś wlew chyba czego innego nawet
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

Post Reply