Zaciski od Fiata Sieny do Atu?

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

KielonWwl
Posty: 5
Rejestracja: 06 stycznia 2012, 15:57
Lokalizacja: Wołomin

Zaciski od Fiata Sieny do Atu?

Post autor: KielonWwl » 10 maja 2012, 17:32

Witam. Szykuję się do remontu hebli w mojej szesnastce no i mam odnośnie tego kilka pytań do was.
-Jakie macie zdanie o nawiercanych tarczach MIKODA, czy jest to jakieś tanie rzemiosło, czy działają tak jak trzeba, a może ktoś z was takie zakładał i chciałby coś na ich temat coś napisać.
-Myślę też nad zmianą zacisków. Słyszałem że pasują od Sieny, ale czy na pewno i od której wersji silnikowej. Wydaje mi się że a pewno lepiej działają jak polonezowskie.

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 10 maja 2012, 18:34

Podobno od 1.6 16v ale nie mogę tego potwierdzić. Jedni mówią że pasuje felga 13 inni że nie.

Janusz
Posty: 160
Rejestracja: 27 listopada 2009, 20:39
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Janusz » 10 maja 2012, 19:08

mnie też ciekawią te tarcze MIKODA :566:

WRB
Posty: 356
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 06:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: WRB » 10 maja 2012, 19:22

od kilku lat mam założone tarcze Mikoda- frezowane i wiercone 240 mm średnicy + zaciski Lukas i jestem zadowolony- hamują dużo lepiej niż standardowe. dla wymiaru 240 mm wystarczą felgi 13.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

KielonWwl
Posty: 5
Rejestracja: 06 stycznia 2012, 15:57
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: KielonWwl » 11 maja 2012, 01:39

Ja mam założone 15 więc zacisk się zmieści tylko pytanie czy będzie pasował pod polonezowskie jarzmo, czy nie będzie trzeba tam robić jakiejś rzeźby..
Na Mikody na pewno się pokuszę...

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 11 maja 2012, 05:36

Mikoda to dobra firma. Samo nacinanie nie zmienia jakośstrasznie siły hamowania. Rzekłbym że nie zmienia. Pomaga w czyszczeniu klocka i chłodzeniu tarczy.
Zacisk ze sieny - sprawdź średnicę. Powinna być 48 jak w poldkowym. Jeśli jest większa to pompa może mieć za mały wydatek.
Na sienę1.4 z litą tarczą wchodzi 13" w razie czego. Na 1.6 16V nie pamiętam.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 11 maja 2012, 10:10

OLO pisze:Mikoda to dobra firma.
Pod warunkiem, że używasz samochodu normalnie. Przy agresywniejsze eksploatacji tarcze lubią pękać wokół otworów i się krzywić.

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 11 maja 2012, 11:55

Kumpel na SiMRze robił dyplon z badania różnych tarcz i klocków. Nie ma większych różnic pomiędzy litą a nacinaną.
Ze średnicą tarczy jest jak z pojemnością skokową silnika - nic jej nie zastąpi.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Adamus
Posty: 1373
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 22:36
Lokalizacja: Gdynia Elbląg

Post autor: Adamus » 11 maja 2012, 23:02

Po moich doswiadczeniach - nie polecam. Mialem nacinane i wiercone Mikody 240 mm. Roznicy w hamowaniu nie bylo, za to byl wkurzajacy szum podczas hamowania, zwlaszcza denerwujacy przy otwartych oknach.
Tak jak mowi Olo, jedynym lekarstwem jest zwiekszenie srednicy tarczy np. do 260 mm z Trucka, co daje przyrost sily hamowania o ok 13 %, dalej mozna dac zaciski o wiekszej srednicy tloczka (Tipo, Tempra z niewentylowana tarcza).
Bardziej ekstremalne przerobki to tarcza wentylowana 284 mm + zaciski z Alfy 156/147.

Na nawiercana Mikode szkoda kasy po prostu.
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

KielonWwl
Posty: 5
Rejestracja: 06 stycznia 2012, 15:57
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: KielonWwl » 13 maja 2012, 00:49

Wymyśliłem taki zestawik:
- tarcza Fiat Marea Mikoda went, wierc 284mm
- zacisk Fiat Marea
- klocek jeszcze pomyślę, ale jakiś taki żeby dawał radę
no i muszę skombinować jarzmo od Trucka.
Myślicie, że wszystko przypasuję i wejdzie do felgi 15stki, będzie działać i czy ogarnie to pompa i serwo?
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 00:52 przez KielonWwl, łącznie zmieniany 1 raz.

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 13 maja 2012, 09:34

Jakiej średnicy jest tłoczek zacisku? Bo jak więszkej to moze kiepsko dizałać z pompą. Zahamuje, ale dopiero przy podłodze.
Klocek to dobierzesz do jarzma - czyli pewnie Marea.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 13 maja 2012, 10:41

KielonWwl pisze:do felgi 15stki
Jeżeli z Marei wchodziły na 15, to dlaczego w Poldku by nie miały wejść. Tylko nie rozumiem po co chcesz wiercone.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

KielonWwl
Posty: 5
Rejestracja: 06 stycznia 2012, 15:57
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: KielonWwl » 13 maja 2012, 16:13

OLO pisze:Jakiej średnicy jest tłoczek zacisku?
Średnica tłoczka ma 54. A polonezowski ile ma?
leon pisze:Tylko nie rozumiem po co chcesz wiercone.

Dla lepszego chłodzenia.

ODPOWIEDZ