Wspornik układu kierowniczego - pytanko :)

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
efendi
Posty: 71
Rejestracja: 07 listopada 2009, 13:06
Lokalizacja: Wrocław

Wspornik układu kierowniczego - pytanko :)

Post autor: efendi » 17 listopada 2011, 17:12

Cześć w moim Atu+ skończył żywot wyżej wspomniany wspornik znajdujący się z prawej strony zawieszenia (patrząc od wewnątrz auta) - logiczne bo z lewej jest kolumna :) ale nie o tym mowa.

Do kupienia są 2 typy:
- typ 1 tańszy stosowany w DF i starszych Polonezach z krótkim ramieniem
- typ 2 droższy stosowany w Polonezach ze wspomaganiem i systemem Luckas z dłuższym wąsem i jeszcze tą taką śrubą oporową :).

Mnie oczywiście interesuje ten drugi a zatem droższy :) bo tylko taki mi pasuje.

Pytanie zrodziło się dlatego że mam możliwość od sąsiada, kupić nowiutki wspornik ale typ 1.

Czy da się to ramię długie z mojego zużytego przekręcić do tego nowego odkręcając oczywiście uprzednio tamto starego typu ? Oglądając zdjęcia myślę że się da bo od dołu jest śruba a od góry nakrętka. Jeżeli natomiast ta śruba przechodząca przez wspornik jest wprasowana w te gumy to ręcznie się tego nie zrobi...

Ktoś może mnie oświecić ? czy to jest do zrobienia czy nie bo wspornik od sąsiada mogę mieć za 10 zł ale muszę mieć pewnika bo nie mogę sobie pozwolić na to że rozbiore swój a tamten nie będzie pasował albo coś i będę bez auta...

:) :) :) :)
__________________________________
BMW E34 525i Touring '92 Lazurblau
Polonez Atu Plus 1.6 GLi 1998 -był
YZF 1000R Thunderace

Obrazek

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 17 listopada 2011, 18:42

Witaj, ja już w dwóch polonezach wymieniałem wsporniki i kupowałem te tańsze z ramieniem bez śruby regulacyjnej i przekładałem ramie ze starego do nowego. I wszystko działa.

Tak jak piszesz trzeba odkręcić nakrętkę i wybić śrubę. W jednym wyszła bez problemów a w drugim waliłem dużym młotem aż pękł wspornik i śruba już sama bokiem wyszła :D
Ostatnio zmieniony 17 listopada 2011, 18:48 przez Wegorz91, łącznie zmieniany 2 razy.

OLO
Posty: 9115
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 17 listopada 2011, 20:55

Powodzenia w ściąganiu.
Wspornik z wąsem i śruba regulacyjną jest stosowany przy wspomie ZF (napis ZF na korku ibrak chłodniczki oleju) Jeśłi masz takową to lepiej mieć wąs ograniczający - można uszkodzić hydraulikę.
Jesli masz koreańską wspomę to dodatkowy wąs Ci nei potrzebny.

Można je jeszcze rozpoznać po gumie uszczelniajacej na grodzi (widoczna między pedałami)
ZF ma otwór w gumie fi ok 3cm w który wchodzi korpus przekładni, JKC (korea) ma otwór ok 1cm - tylko na wałek.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
efendi
Posty: 71
Rejestracja: 07 listopada 2009, 13:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: efendi » 17 listopada 2011, 22:42

mam tą wspomę ZF z brązowym zbiorniczkiem i czarnym korkiem :)

OLO --> wiem że muszę mieć z wąsem bo skoro jest wąs teraz ze śrubą to i później musi być ale po tym co piszesz "powdzenia w ściąganiu" mam rozumieć że to misja impossible 4 albo 50/50 ;]

Kurczę to chyba kupię całość...
__________________________________
BMW E34 525i Touring '92 Lazurblau
Polonez Atu Plus 1.6 GLi 1998 -był
YZF 1000R Thunderace

Obrazek

OLO
Posty: 9115
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 18 listopada 2011, 18:40

Kwestia kalibru ściągacza. Młotka nie polecam.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 18 listopada 2011, 23:09

Bez majzla i młota ch... nie robota :D

Awatar użytkownika
efendi
Posty: 71
Rejestracja: 07 listopada 2009, 13:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: efendi » 19 listopada 2011, 00:18

to chyba jednak kupię nufeczkę ;)
__________________________________
BMW E34 525i Touring '92 Lazurblau
Polonez Atu Plus 1.6 GLi 1998 -był
YZF 1000R Thunderace

Obrazek

ODPOWIEDZ