nerwowe prowadzenie po wymianie drążka kierowniczego

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
ovvero
Posts: 9
Joined: 06 June 2010, 08:21
Location: warszawa

nerwowe prowadzenie po wymianie drążka kierowniczego

Post by ovvero »

witam,

wymieniłem środkowy drążek kierowniczy i poduszki przy drążkach kierowniczych w Polonezie MR 87 i układ kierowniczy chodzi zdecydowanie lżej i precyzyjniej bez luzów i przy manewrach i małych prędkościach jest to ok. Ale powyżej 60 km/h wystarczy kichnąć i jest się na drugim pasie, strach jeździć, nie mogę się przyzwyczaić - źle się jeździ.

Mam jeszcze wrażenie, że brakuje momentu prostującego, że po wyjściu z zakrętu kierownica nie wraca sama tylko muszę ją prostować. To normalne ?

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

zbieznosci pewnie nie ustawiles?

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

qdlaty wrote:zbieznosci pewnie nie ustawiles?
A po co? ;)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

ovvero
Posts: 9
Joined: 06 June 2010, 08:21
Location: warszawa

Post by ovvero »

sam mam sobie ustawić ? zlecam usługę do serwisu na wymianę drążka i mam nadzieję że o to zadbali

gringo
Posts: 1405
Joined: 12 August 2009, 20:34
Location: Lublin

Post by gringo »

ovvero, Wiec lepiej pojedz do serwisu /moze innego tym razem/ i poproś o sprawdzenie i ewentualne ustawienie zbieżności. Czasami trzeba myśleć za innych, nie ma co się łudzić że "zleciłem więc..." zawsze działa.
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Wiesz, co mówią o nadziei, że czyją matką jest?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

Zawsze mających szczęście:)
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

ovvero wrote:sam mam sobie ustawić ?
to co wczesniej piszesz ze samemu wymieniales:
ovvero wrote:wymieniłem środkowy drążek kierowniczy i poduszki przy drążkach kierowniczych w Polonezie MR 87
jesli zleciles konkretnie co maja robic, to oni tez mogli konkretnie to co wyszczegolniles zrobic

KinioPP
Posts: 602
Joined: 09 January 2007, 21:41
Location: Szczecinek
Contact:

Re: nerwowe prowadzenie po wymianie drążka kierowniczego

Post by KinioPP »

ovvero wrote:witam,

wymieniłem środkowy drążek kierowniczy i poduszki przy drążkach kierowniczych
Nie chodzi przypadkiem o drążki reakcyjne? Objawy pasowałyby na zmieniony kąt wyprzedzenia zwrotnicy.

ovvero
Posts: 9
Joined: 06 June 2010, 08:21
Location: warszawa

Re: nerwowe prowadzenie po wymianie drążka kierowniczego

Post by ovvero »

KinioPP wrote: Nie chodzi przypadkiem o drążki reakcyjne? Objawy pasowałyby na zmieniony kąt wyprzedzenia zwrotnicy.
tak, chodzi o gumy przy drążkach reakcyjnych które wymieniono i drążek kierowniczy. Robili coś jeszcze z łożyskami kół, kasowali luz. Oddałem im auto jeszcze raz bo luz na wahaczu został i zobaczę co wymodzą.

KinioPP
Posts: 602
Joined: 09 January 2007, 21:41
Location: Szczecinek
Contact:

Post by KinioPP »

Jedź na ustawienie wszystkich kątów i będzie OK. W cenie wymiany na pewno tego nie zrobili.
Co jakiś czas i tak musisz to robić.
Last edited by KinioPP on 08 June 2011, 10:36, edited 1 time in total.

ovvero
Posts: 9
Joined: 06 June 2010, 08:21
Location: warszawa

Post by ovvero »

dzięki, coś tam robili, ustawiali i niby jest lepiej tylko teraz ściąga w prawo :573:
jeszcze parę razy i znajdą złoty środek.

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

moze jezdzij z lekko skrecona kierownica w lewo :D

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

ovvero wrote: powyżej 60 km/h wystarczy kichnąć i jest się na drugim pasie

Alertec- polecam :564:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

ovvero wrote:coś tam robili, ustawiali
Geometrię ustawia sie za pomocą przyrządów!
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

No właśnie. Mieli kij od szczotki?

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Niektórzy potrafią zbieżność na nić dentystyczną ustawiać (czytałem w relacji z RMCH) ;)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Na sznurek. Oczywiscie. Kąt pochylenai kołą na ekierkę też znakomicie działa. Ale to raczej nie w ASO
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Hihi, a mnie szpecjalista ustawiacz mowił, że we fiacie tylko zbieżność można regulować, a kątów pochylenia się nie da.....bany małolat, co się zastanawiał na którą oś jest Fiat pędzony :D
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

ovvero
Posts: 9
Joined: 06 June 2010, 08:21
Location: warszawa

Post by ovvero »

To gdzie ustawią auto w wawie żeby to jakoś jezdzilo ? Nie wiem już czy to kwestia ustawień czy czegoś innego ale auto jest nie do opanowania w zakręcie a moi
mechanicy zawodzą.

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

ASKO, Ostroroga

Post Reply