Swap zacisków lucasa do fiata

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 03 lipca 2010, 19:15

Co potrzebuję wyjąć z poloneza, żeby przeszczepić z niego hamulce przednie lucasa do fiata?
Zacisk, jarzmo, tarcza kotwiczna wystarczą? Słyszałem jakieś historie, że zwrotnica i piasta są inne.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 03 lipca 2010, 19:46

Zwrotnica i piasta to to samo, zacisk wystarczy. Lucas na starej pompie to kupa.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 03 lipca 2010, 19:58

jose pisze:Lucas na starej pompie to kupa.
Niedobrze. Cały misterny plan diabli biorą. Serwo i pompa z lucasa we fiacie to też kupa (z powodu ilości rzeźbienia).
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 03 lipca 2010, 21:31

jacekes pisze:Niedobrze. Cały misterny plan diabli biorą.
Naruchaj pompę z Uno 20.64mm, i z przewodami nie będziesz musiał rzeźbić tylko dasz od lucasa (pompa ma wyjścia 10x1).
Ostatnio zmieniony 03 lipca 2010, 21:42 przez jose, łącznie zmieniany 3 razy.

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 03 lipca 2010, 21:46

jacekes, Ja miałem Lucasa w borasie, na zwykłej pompie. Działało to jak głupie :)

jureczek, szeroki tunel w fiacie 125p pojawił się od 84 roku do końca produkcji :)
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 03 lipca 2010, 22:16

Jacek. Spokojnie zepneisz lucasy ze starą pompą. Zostawiasz zwrotnice i piastę, plyta, jarzmo i zacisk - lucas. Tarcze i klocki wiadomo też.
Elastyczne lucas, sztywne musisz skierować do przodu. Możliwe że konieczna będzie wymiana ich na "niezłamane" ;)
No i przejściówki z gwintu 1,25mm na 1mm
Zmiana tych hebli nie będzie jakąś rewolucją, ale ciut lepiej byc powinno. Pompka o większej średnicy - skróci się skok pedału, co w FIACIE będzie korzystne. Bo czasami nogi brakuje. I to właśnie ta kupa.
Pomysł josego jest fajny. Odpadają Ci przejściówki, sztywne pewnie i tak bedziesz musiał zmienić. Aczkolwiek będziesz potrzebował jednej przejściówki - na tylny przewód.

Jose - masz taka pompę na składzie? Będe zakładał ładę chętnei bym pokombinował z pompką. Znasz jakieś pompki o większym tłoku ale na 1.25mm?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 03 lipca 2010, 22:23

Dzięki za wyjaśnienia.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 04 lipca 2010, 08:08

OLO pisze:Jose - masz taka pompę na składzie?
Mam dostęp do nowych SAMKO po 50pln sztuka.

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 04 lipca 2010, 17:04

gwint 10x1 jak mniemam?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 04 lipca 2010, 17:16

Tak, 10x1.25 występował w bardzo niewielu samochodach.

ujban88
Posty: 78
Rejestracja: 08 stycznia 2010, 20:28
Lokalizacja: Wiewiórów

Post autor: ujban88 » 04 lipca 2010, 19:23

kolega z Lublina, niejaki Banan tez ma lukasy zasilane starą pompą fiatową i sobie chwali
ja mam serwo, pompe i całe zwrotnice lukasa z poloneza trucka jak dla mnie jest rewelacja zwłaszcza teraz gdy swieżo włożylem dohc
Ostatnio zmieniony 04 lipca 2010, 19:32 przez ujban88, łącznie zmieniany 1 raz.

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 04 lipca 2010, 22:16

kolega z Lublina, niejaki Banan tez ma lukasy zasilane starą pompą fiatową i sobie chwali
Bo nie jeździł na lepszej pompie...

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 10 sierpnia 2010, 20:27

Usiłuję właśnie zdemontować hamulce Lucasa ze zwrotnic. Tzn te płyty odo których przykręca się jarzmo. No i tu się pojawił kłopot. Odkręcone są już wszystkie 4 nakrętki i 3 śruby wyjąłem, natomiast jedna została i za cholerę nie mogę jej wybić, no i sama płyta siedzi jakby była tam przyspawana. To jest jeszcze jakoś przymocowane?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 10 sierpnia 2010, 20:41

Ramie zwrotnicy zdjąłeś? To się trzyma tylko na tych 4 śrubach.

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 10 sierpnia 2010, 20:58

ramie zwrotnicy? a ktore to?:)
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 10 sierpnia 2010, 21:04

Element w który wchodzi końcówka drążka

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 10 sierpnia 2010, 21:10

no ale po co to odkrecac? przeciez ja nie chce zwrotnicy calej demontowac
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 11 sierpnia 2010, 06:15

to jest an przelot. Jak śruba w dźwigni przyrdzewieje to nie schodzi śruba a co za tym - jarzmo
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 11 sierpnia 2010, 08:46

Żulo chciał po krakowsku. Odkręcić dwie śruby i żeby samo zeszło...

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 11 sierpnia 2010, 11:49

Przygladne sie dzisiaj i zobaczymy co z tego wyjdzie.
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 11 sierpnia 2010, 21:48

no i dupa. zdjalem toramie zwrotnicy, ale zruba jes kompletynie zapieczona gdzies albo w zwrotnicy labo w plycie jarzma i nic nie daje duzy mlotek... WD40 zapuscilem i niech kwitnie, jutro moze jakis palnik skoluje...
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 11 sierpnia 2010, 23:11

Kiedyś młotkując pogiałem płytę przy demotnażu. Ufam że jutro zamiana na ładę pójdzie gładko :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 02 czerwca 2011, 18:18

Gwoli upewnienia zapytam raz jeszcze. Czy przy zakładaniu lucasów do ST można zostawić stare piasty?

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 03 czerwca 2011, 00:55

Pisty chyba tak. Rozni sie tarcza kotwiczna, do ktorej montujesz jarzmo i zacisk.
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 03 czerwca 2011, 01:31

piasty też się różnią i podobno trzeba je wymienić.
Ostatnio zmieniony 03 czerwca 2011, 01:38 przez maciejowski, łącznie zmieniany 1 raz.

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 03 czerwca 2011, 06:28

Jak nei wiedziałem że sie różnią to założyłem i działało. Ale ręki sobei uciac nie dam.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 03 czerwca 2011, 10:14

OLO pisze:Jak nei wiedziałem że sie różnią to założyłem i działało. Ale ręki sobei uciac nie dam.
Do 125p to wkładałeś?

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 03 czerwca 2011, 11:23

Lucas do fiata? Przeżegnaj się.
PN 1995
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 03 czerwca 2011, 11:36

OLO pisze:Lucas do fiata? Przeżegnaj się.
Nie rozumie.

OLO pisze:PN 1995
Może przed przejściem na lucasy zmieniły się piasty?

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 03 czerwca 2011, 13:12

Zmiana piast?
"Nie wydaje mnie sie."
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

ODPOWIEDZ