Kierownica i wieloklin...

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Kierownica i wieloklin...

Post autor: TranceEternity1 » 31 maja 2010, 13:42

Może mi ktoś powiedzieć coś o wieloklinach w Polonezach i dużych fiatach ?

Kupiłem ostatnio kierownicę Monte Carlo która ma gruby wieloklin, jednak do Poloneza nie pasuje :/ wejście na kierownicy jest jakby odwrócone i nie trzyma się wieloklinu na kolumnie :/

Muszę kupić nabe do tego ?

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 31 maja 2010, 15:11

dopchnij...
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 31 maja 2010, 19:45

Julo pisze:dopchnij...
Najlepsza recepta na marudna babe i upierdliwy samochod :D
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: TranceEternity1 » 31 maja 2010, 19:46

Nie idzie dopchnąć kierownica na ząbki wchodzi tylko ok 1 cm i cała lata :/
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9933
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 31 maja 2010, 22:17

Trzeba kierownicę "wciągnąć" na stożek dokręcając nakrętkę. Jeśli oczywiście liczba zębów wieloklinu się zgadza, nie wiem, jestem pijany, nie potrafię policzyć, ale powinna się zgadzać.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 31 maja 2010, 22:46

chyba, ze sie oprze na pająku.

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: TranceEternity1 » 01 czerwca 2010, 19:55

jacekes pisze:Trzeba kierownicę "wciągnąć" na stożek dokręcając nakrętkę. Jeśli oczywiście liczba zębów wieloklinu się zgadza, nie wiem, jestem pijany, nie potrafię policzyć, ale powinna się zgadzać.
nakrętka w ogóle nie chwyta. jak założone kierownice to wieloklin wystaje 2 mm to gniazdo kierownicy powinno być jakby odwrócone i wtedy by pasowało :/
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9933
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 01 czerwca 2010, 21:00

No kurde... musi się dać.
maciejowski pisze:chyba, ze sie oprze na pająku.
To się wtedy poluźnia opaskę pająka i go odrobinę przesuwa.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: TranceEternity1 » 02 czerwca 2010, 15:03

Nie da się bo wieloklin na to nie pozwoli.

Wydaje mi się że duże fiaty miały inny wieloklin
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 02 czerwca 2010, 15:24

TranceEternity1 pisze:Wydaje mi się że duże fiaty miały inny wieloklin
Masz racje - wydaje Ci sie...

Z wieloklinem wszystko jest ok, musisz poćwiczyć wkładanie :D

Beauty_Limo
Posty: 76
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 23:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Beauty_Limo » 03 marca 2012, 21:02

mam problem, kierownica klasykowa MR75 itd. nie wchodzi mi na klin. Przeszkadza pajak a nie da się go opuścic. generalnie pająk był od niewiem czego być może malucha, ale zmienilem na własciwy i też dupa i w związku z tym mam pytanie czy różne kliny były w df? ewentualnie jak ma się df vs maluch? I jak nazwać całą cześć z wieloklinem zeby ją znaleść na alledrogo?
Pozdrawiam
Polonez 88', GAZ 69M 68', GAZ 51 59', Lublin 51 58' i Fiat 125p 78'

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 03 marca 2012, 21:40

Jak masz klasykową kiere z ringiem, to nie wejdzie na kolumne kierowniczą późniejszą.
Kolega chciał "postarzeć" fiata i do tego celu wymienił całą kolumnę kierowniczą od klasyka.
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
CEHU
Posty: 159
Rejestracja: 01 listopada 2010, 22:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: CEHU » 03 marca 2012, 22:07

Maluch (wyjątek elegant) ma taki sam wieloklin jak duży fiat MR czyli tzw. gruby wieloklin.
element którego poszukujesz to po prostu kolumna kierownicza. ;)
masz tu np:
http://moto.allegro.pl/fso-125p-kolumna ... 49593.html
Ostatnio zmieniony 03 marca 2012, 22:08 przez CEHU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9933
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 03 marca 2012, 23:54

Coś przekombinowujecie.
Stalin pierdolisz, kierownica z ringiem ma taki sam wieloklin, jak wszystkie 125p.
Moim zdaniem pan Piękne Limo:
a) powinien jednak znaleźć sposób na przesunięcie pająka, z tego co pamiętam jest mocowany do kolumny jakąś opaską
b) powinien sprawdzić, czy aby na pewno pierścień do wyłączania kierunków trafia wycięciem na bolec kierownicy.
Jakby co, Piękne Limo, daj jakieś zdjęcia tego pająka, wymyślimy od czego on.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Beauty_Limo
Posty: 76
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 23:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Beauty_Limo » 04 marca 2012, 13:15

kierownica nie jest z ringiem tylko ta pozniejsza. Ok jeszcze raz sprawdze i powklejam zdjecie.
Pzdr
Polonez 88', GAZ 69M 68', GAZ 51 59', Lublin 51 58' i Fiat 125p 78'

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9933
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 04 marca 2012, 14:33

Nieważne, jaka jest kierownica, 125p przez cały okres produkcji miał taki sam wieloklin.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

ODPOWIEDZ