ROVER + wspomaganie

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

grejfrut
Posty: 27
Rejestracja: 01 maja 2009, 15:48
Lokalizacja: WI/WPR

ROVER + wspomaganie

Post autor: grejfrut » 30 września 2009, 19:53

koledzy rodacy
dużo roboty i dłubaniny aby do ROVERa dorzucić wspomaganie??
oczywiście chodzi mi adaptacja układu wsp. z plusa.
pzdr
cukierek in progresss :)

zastawarka
Posty: 34
Rejestracja: 14 kwietnia 2008, 19:50
Lokalizacja: Czersk

Post autor: zastawarka » 01 października 2009, 20:12

Witam mam roverka jak rowniez plusa i sadze ze przerobka do latwych nie nalezy bo oba elementy nie sa kompatybilne a co do ciekawych polonezow moj roverek ma prawie pelna opcje tj pompowane fotele,alufelgi oz,el szyby,lusterka,podgrzewane fotele po odbudowie wiec wyglad salonowy a co do przerobki to sprawdz sworznie zwrotnicy i ew cisnienie w ogumieniu mozesz zwiekszyc do okolo 2,5 mpa powinno pomoc a skoro w roverkach nie bylo fabrycznie wsp to cos w tym musi byc

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 01 października 2009, 22:37

Z tego co mi się obiło po uszach w poldo roverach było wspomaganie ale tylko w opcji za chore pieniądze.

Tak sobie dumam czy nie da się zrobić następującej zmoty: pompa wspomagania z jakiegoś rovera który miał ten silnik a cała reszta osprzętu tzw. kolumna, przewody, chłodniczka i zbiorniczek ze zwykłego poldka który ma wspomaganie?? Rozmyślania czysto teoretyczne, czy ktoś jest w stanie to zweryfikować??
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

adamdn
Posty: 1382
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 00:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: adamdn » 02 października 2009, 11:23

Kriss pisze:pompa wspomagania z jakiegoś rovera który miał ten silnik a cała reszta osprzętu
Da sie...

Ja mialem (i teraz znowu mam - cala nowke z reszta :P) kpl ZFa od PN Plusa. Rzezba jest przy mocowaniu pompy oraz kole pasowym. Koszty moich przerobek - bez kosztu wspomagania ok. 700zl. Drugie tyle kpl nowa wspoma :)
Byl: Atu Plus 1.4 Dark Turquoise Mica
FSO Polonez Caro 1.4 Design Orciari
Fiat Marea Weekend 1.9 TD100 ELX
FIAT Marea Weekend 2.0 155_20v HLX

Jest: Volvo S80 2.0T Momentum
DAEWOO-FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI

Awatar użytkownika
CEHU
Posty: 159
Rejestracja: 01 listopada 2010, 22:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: CEHU » 31 maja 2012, 23:04

Panowie jestem na etapie montażu wspomagania do DF z silnikiem 1.4 rover.
Zacząć chcę od montażu w koła pasowego dwu bieżniowego z bodajże landrovera 1,8
Dzisiaj przeczytałem na FF od kolegi że aby te koło założyć w miejsce standardowego koła z pojedynczą bieżnią muszę zmienić również koło rozrządu dolne, co jest nie tak z tym?
Czym się koło rozrządu od landa różni od tego z poloneza, pomyślałem sobie że może chodzi o klin na tym kole :549: ?
Przeszukałem już forum roverki i nic tam nie znalazłem:(

Koval_STM
Posty: 1793
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 31 maja 2012, 23:36

Po co kombinować hydrauliczną pompą, jak można zastosować elektro-hydrauliczną, np. z Citroena C15D lub Opla Astry II ?

Podłączenie jest dziecinnie proste. + / - i wzbudzenie, np. z kontrolki ładowania. :)

np:
http://allegro.pl/astra-ii-1-6-16v-pomp ... 97568.html

http://allegro.pl/pompa-wspomagania-reg ... 05369.html
Ostatnio zmieniony 31 maja 2012, 23:39 przez Koval_STM, łącznie zmieniany 1 raz.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 01 czerwca 2012, 07:08

Rozwiązanie kovala jest prostsze - też bym poszedł w tą stronę.
Koła rozrządu nie różnią się między wersjami. Prędzej różnią się wykonaniem różnych producentów. Koło dwubieżniowe może mieć małą bieżnięna 4 lub 5 rowków. Aczkolwiek dla paska nie będzie to miało większego znaczenia. U mnie był lekko przekoszony i nic się z nim nie działo.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
CEHU
Posty: 159
Rejestracja: 01 listopada 2010, 22:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: CEHU » 01 czerwca 2012, 09:27

no to nie wiem co mi Pavlus piszę :554:
Dzisiaj będę zmieniał pasek to zobaczę...
kurde nie jestem coś bardzo do tego wspomagania na elektrycznej przekonany choć jeździłem już astrą z takim wspomaganiem i było ok, tylko z tego co pamiętam tam był inny płyn nie czerwony tylko żółty, jak to się ma później do przekładni...

myszaradom
Posty: 154
Rejestracja: 09 stycznia 2012, 09:23
Lokalizacja: radom

Post autor: myszaradom » 01 czerwca 2012, 10:57

normalnie kupuje sie pompe wspomagania, łape oraz koło dwu pasowe z freelandera do tego przedłuża się oryginalny przewód ciśnieniowy z plusa, a reszta czyli kolumna, zbiorniczek, chłodniczka z plusa. ja tak mam już dwa lata i jest ok

Awatar użytkownika
CEHU
Posty: 159
Rejestracja: 01 listopada 2010, 22:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: CEHU » 01 czerwca 2012, 14:07

i nie musiałeś zakładać koła rozrządu dolnego z freelandera?
No to wiem skąd te plotki :549:

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 01 czerwca 2012, 14:22

CEHU pisze:i nie musiałeś zakładać koła rozrządu dolnego z freelandera?
No to wiem skąd te plotki :549:
Szersze koło rozrządu nie występowało tylko w freelanderze, ale w każdym K16 z automatycznym napinaczem (pod pasek 145zębow, 26mm szer). I nie jest potrzebne do wspomagania, bo jakoś stare Rovery z manualnymi napinaczami miały dwubieżniowe koło i jakoś to działało...
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
CEHU
Posty: 159
Rejestracja: 01 listopada 2010, 22:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: CEHU » 01 czerwca 2012, 14:30

no i o to mi chodziło dzięki wielkie panowie :D

ODPOWIEDZ