Wspomaganie we Fiacie 125p - potrzebna pomoc!

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

Hammster
Posty: 7
Rejestracja: 16 sierpnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Krosno

Wspomaganie we Fiacie 125p - potrzebna pomoc!

Post autor: Hammster » 18 stycznia 2009, 21:08

Czy ktoś z was miał, ma zainstalowane wspomaganie w dużym fiacie? Mam możliwość tanio kupić sprawne w 100% wspomaganie JKC. Nie wiem jak się do tego zabrać i proszę o pomoc! Ponoć trzeba coś ciąć w komorze silnika. Możecie wyjaśnić na chłopski rozum co i jak? Mile widziane fotki! Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
HailStorm
Posty: 1800
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 13:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: HailStorm » 18 stycznia 2009, 21:15

ciać ciać....hmmm o ile pamiętam wyciąć trzeba troszkę aby przekładnia się zmieściła le to zaledwie kilka ciachnięć boschką. A silnik odpowiedni masz do wspomy ?? na fiatowskim nie założysz bo inne koło na wale jest a żeby je wymienić trzeba by rozrząd na pasek przerobić. A nawet jakbyś miał polonezowski to musisz zobaczyć czy masz odlew na bloku pod wspome i nawierty. Można tez wspornik z blachy pod to dorabiać. Ogólnie ciężka sprawa acz zrobić się da
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

Awatar użytkownika
JACU6X6
Posty: 326
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 10:05
Lokalizacja: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Kontakt:

Post autor: JACU6X6 » 18 stycznia 2009, 21:22

Wycina sie ciut w scianie grodziowej a pompa zawsze elektryczne być moze

Hammster
Posty: 7
Rejestracja: 16 sierpnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Hammster » 18 stycznia 2009, 22:35

taki zestaw do sprzedania:
http://fiat125p.mojeforum.net/kompletne ... vt670.html

Sprzedający napisał że będe musiał dodatkowo kupić podwójne koło pasowe no i płyn do wspomagania.

Czy coś jeszcze?? Proszę o jakieś zdjęcia tej wyciętej ściany grodziowej.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3833
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 18 stycznia 2009, 23:56

Hammster, jaki masz silnik, 115c czy aa /ab? tak jak Hail napisał, do fiatowskiego silnika nie istnieje dwurzędowe koło i bez rzeźbienia nie założysz wspomy.

Hammster
Posty: 7
Rejestracja: 16 sierpnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Hammster » 19 stycznia 2009, 11:05

silnik polonezowski ale jaki dokładnie to niewiem? Gdzie moge sprawdzić jego oznaczenie?

Awatar użytkownika
JACU6X6
Posty: 326
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 10:05
Lokalizacja: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Kontakt:

Post autor: JACU6X6 » 19 stycznia 2009, 11:09

Masz odlewy na bloku

Awatar użytkownika
Jurij
Posty: 196
Rejestracja: 28 listopada 2008, 11:16
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jurij » 19 stycznia 2009, 11:42

A ja bym zainwestował w hantle i poćwiczył troszkę łapki... Wtedy będzie łatwiej kręcić kierownicą... I ciąć nie trzeba ;)

Awatar użytkownika
HailStorm
Posty: 1800
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 13:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: HailStorm » 19 stycznia 2009, 11:58

Hammster, a jaką masz kierownice...może za mala dlatego ci się ciężko kręci :) zmień na większą, pozakładaj nowe gałki/drążki, wyreguluj luz na przekładni i załóż 165 na przód będziesz jednym palcem w miejscu kręcił
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

Hammster
Posty: 7
Rejestracja: 16 sierpnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Hammster » 19 stycznia 2009, 13:09

To nie tak panowie. Siłe mam odpowiednią w łapkach a i jakoś strasznie ciężko mi się nie kręci choć mam kiere od malacza. Chce poprostu zamontować to wspomaganie i tyle. Prosze sie nie doszukiwać innych powodów. To co nikt nie pokaże jak to trzeba zoperować tą ściane grodziową?

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 19 stycznia 2009, 13:14

Dokładnie, dobrze zrobiony układ kierowniczy kręci się na tyle lekko, że nie trzeba wspomy. Jeszcze przełącznik zespolony może wprowadzać dodatkowe opory jak za ciasno wsadzony
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Awatar użytkownika
JACU6X6
Posty: 326
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 10:05
Lokalizacja: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Kontakt:

Post autor: JACU6X6 » 19 stycznia 2009, 13:52

nie mam fotek ale jedz na szrot znajdz poldka ze wspomaganiem i juz masz wymiary dziury

ODPOWIEDZ