[Hamulce - wentyle przód] 125p od czego wsadzić?

układ kierowniczy, układ hamulcowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kloszczu
Posty: 54
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

[Hamulce - wentyle przód] 125p od czego wsadzić?

Post autor: kloszczu » 27 maja 2007, 17:08

Witam.
Mam taką sprawę ,po przerobieniu zawiasu w moim 125p ,a przed wsadzeniem motoru TC
chce rozsądnie postąpić i wzmocnić heble z przodu ,mam do kupienia za niedrogo zaciski z jażmami od Cromy Turbo ,słyszałem teorie że wszystko pasuje "jak w masło" ,ale chce się zkonsultować w tym temacie.Co o tym sądzicie ? może macie pomysły z mało żeźbiarskim
adoptowaniem tarcz wentylowanych i pływających zacisków ,od czego wsadzać?
mam jakieś od Ritmo 130TC ,ale niesą wentylowane .
Proszę o burze muzgów w tym temacie.

Pozdrawiam Piotrek.
|00||||||00| fiat mój brat

OLO
Posty: 9116
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 27 maja 2007, 17:52

Zaciski z czym od Cromy?
Jakie pomysły?
Burzę czego?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
hrumak
Posty: 69
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 09:57
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: hrumak » 27 maja 2007, 20:55

czizez ... mam nadzieje ze masz papiery ... dysortografika :D
Fiat Stilo 1.9 174km ... still in progress ;)

Fiat Bravo HGT Turbo in progress ...

http://www.hrumak.isasecret.com

Awatar użytkownika
kloszczu
Posty: 54
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kloszczu » 28 maja 2007, 15:39

Spoko panowie ,dzięki za pomoc.
|00||||||00| fiat mój brat

OLO
Posty: 9116
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 29 maja 2007, 07:26

Proszę bardzo.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Tom_STM
Posty: 400
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 12:03
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Post autor: Tom_STM » 29 maja 2007, 07:57

po 1 - zdejmij zacisk z jarzmem z fiata i załóż ten który masz z cromy. zobaczysz co pasuje a co nie.
jeżeli jarzmo nie da sie przykręcić bedzie to oznaczać konieczność zmiany zwrotnicy na taką z poloneza plusa.
po 2 - musisz przymierzyć tarcze czy będą pasować - i głębokość. z doświadczenia wiem że nadają się prawie bezproblemowo racze o głębokości 40.
po 3 - należy sprawdzić czy klocek będzie idealnie współpracował z tarczą. przy takich zamianach zdarza się że klocek wystaje np 2-3 mm poza tarcze.
po 4 - tarcze 251 - bo takie są w ritmo 130 tc , w cromie mogły być nawet 280 będą wymagały założenia felg minimum 14 cali.

powodzenia,

Awatar użytkownika
kloszczu
Posty: 54
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kloszczu » 01 czerwca 2007, 10:55

Spoko dzięki za rade ,musze to ogarnąć ,felgi mam 14" to powinny wydać.
Z twojej odpowiedzi wynika ,że raczej bedzie pasowało.
Ciekawe tylko czy od hamowania może wyrwać bycze jaja (mocowanie drażków reakcyjnych)?
|00||||||00| fiat mój brat

gruber_105tc

Post autor: gruber_105tc » 05 czerwca 2007, 13:41

z tych wypowiedzi nic nie wynika;P
no pozatym że jak sam nie sprawdzisz to sie nie dowiesz!
Powodzenia
p.s. pytanie czy serwo da rade to prawidłowo obsłużyć?? ale...

Tom_STM
Posty: 400
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 12:03
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Post autor: Tom_STM » 05 czerwca 2007, 14:13

servo jak servo , pompa czy wyda , oto jest pytanie !

gruber_105tc

Post autor: gruber_105tc » 05 czerwca 2007, 14:48

bardzo słuszna uwaga!!!
ale...
serwo w cromie z tego co widziałem (oceniając na oko) jest takie samo jak w ritmo 130tc które z koleji ma pompe jak ritmo105tc którego serwo jest chyba jest takie samo jak w DF.125
wniosek/ to jest ta sama pompa

p.s. nie wiem ale słyszałem że idealnie pasuja hample wentylowane od tempry/tipo i nie są drogie, tarcze napewno są tańsze, jak i pewnie łatwiej o zestaw naprawczy do zacisków
pozdrawiam

OLO
Posty: 9116
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 06 czerwca 2007, 08:48

Najprościej jest zdjąć pompę i zmierzyć wewnętrzną średnicę.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
kloszczu
Posty: 54
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kloszczu » 06 czerwca 2007, 10:20

widze że kolega gruber zna się na żeczy ,chba mu podrzucię fiacine i poprosze o nowe hample.Tak serio to z tego co mi wiadomo ,jedny niepasujacy element to gumowe przewody ,które trzeba dorobić (ale to nie problem)
poszukam tych hampli z tipo ,może się znajdą ,ciekawych poinformuje o postepach.

Pozdro.
|00||||||00| fiat mój brat

rafalb
Posty: 157
Rejestracja: 04 lutego 2007, 14:30
Lokalizacja: gorzów / poznań

Post autor: rafalb » 06 czerwca 2007, 13:30

informuj na bieżąco
AXA Ubezpieczenia (Avanssur S.A. Oddział w Polsce) - BANDA KŁAMLIWYCH ZŁODZIEI

ostrzegam uprzejmie


" Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting " 
                                            - Maurice Trintignant

gruber_105tc

Post autor: gruber_105tc » 06 czerwca 2007, 17:36

tipo 2.0 szukaj na strażacka streat
i nie dorobić przewody gumowe tylko dobrać ;D a jak nie to na kropelke;P

Tom_STM
Posty: 400
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 12:03
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Post autor: Tom_STM » 06 czerwca 2007, 19:46

nie zapomnij o tym że zaciski z Tipo ( i pochodne ) pasują tylko i wyłącznie do zwrotnic z systemem hamulcowym lucasa.

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 07 czerwca 2007, 19:13

gruber_105tc pisze:tipo 2.0 szukaj na strażacka streat
Hehe, to na strażackiej też? Bo w zomisie przez dłuższu czas stało (moze jeszcze stoi) jakiś Tipo z DOHC-em:)

Awatar użytkownika
kloszczu
Posty: 54
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kloszczu » 11 czerwca 2007, 15:51

spoko szukał będe... :D

Pozdro
|00||||||00| fiat mój brat

Bocian_s
Posty: 29
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Bocian_s » 19 sierpnia 2007, 18:54

Witam.

Otóż mogę się pochwalić posiadaniem wentylacji w swoim polonezie (borkostworek A.D. 87) a to praktycznie to samo co DF;).
Mój zestaw to:
- Płytki mocujące z LUCASA
- zwrotnice z piastami ze starego poldka (mają inne odsadzenie felgi niż tez LUCASA - koła są głębiej pod autem po 3mm na stronę)
- jarzma i zaciski FIAT TIPO 2.0 z tłoczkami 48mm (takie same jak w LUCASIE i z nich są zestawy naprawcze i jeden tłoczek )
- tarcze 257x20x40,5mm i klocki do tegoż samego modelu fiata
- podkładki po 3mm między jarzmem a płytką mocującą hamulce
- przewody hamulcowe LUCAS

Całość napędzana pompą i serwem LUCAS. Jakoś to hamuje.

Dla całokształtu dodam że na tyle mam zaciski z Golfa IV na tłoczkach 38mm (jak seria) i tarcze 240mm.

Oczywiście 14" koła to minimum.
Jak to ujął kolega: "to kotwica a nie hamulce".
Ostatni szczur na pokładzie PTK.
U acha Rovery dwa .....

qbus125rally
Posty: 165
Rejestracja: 22 stycznia 2007, 19:34
Lokalizacja: Dąbrowa

Post autor: qbus125rally » 21 sierpnia 2007, 18:12

>>>Bocian

możesz wrzucić jakieś foto twoich hamulcy przodu i tyłu.jeśli nie tu to na maila.
.....FSO 125p 1300 C KJS-rally 5 speed .....
.... wszyscy mają BILSTEINy mam i JA :) ....
.. SZUKAM SPONSORA potrzebne 200zł/1 rajd..
. POSZUKUJE homolog.FIA do sportu dla 125p .

Bocian_s
Posty: 29
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Bocian_s » 22 sierpnia 2007, 19:29

Tu masz cały wątek ze zdjęciami i opisami o hamplach tylnych:
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=12786
Tak na zachętę:
Obrazek

Tu jest o dyskusja o przodzie w tym o moich hamplach:
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=11170

no i fota pokazowa zaraz po zakupie:
Obrazek
Ostatni szczur na pokładzie PTK.
U acha Rovery dwa .....

Awatar użytkownika
smuggi
Posty: 57
Rejestracja: 06 lutego 2010, 15:05
Lokalizacja: Poznan

Post autor: smuggi » 01 czerwca 2014, 13:40

Bocian_s pisze:Tu masz cały wątek ze zdjęciami i opisami o hamplach tylnych:
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=12786
Tak na zachętę:
[url=http://images28.fotosik.pl/4/acba203e3c3f1ef8m.jpg]Obrazek[/URL]

Tu jest o dyskusja o przodzie w tym o moich hamplach:
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=11170

no i fota pokazowa zaraz po zakupie:
[url=http://images20.fotosik.pl/108/9d31fd3af5ca69e2m.jpg]Obrazek[/URL]
Odgrzeje kotleta, bo forum fsoptk cos niedomaga i link nie dziala. Jaka masz tarcze kotwiczna na tyle do tych zaciskow Golfa? Robiona od podstaw czy moze jakas przerobka serii? Masz moze jakis rysunek lub zdjecie?
Polski Fiat / FSO 125p 1500 '78 kombi
FSO 125p 1500 '87 1.4 sedan

Bocian_s
Posty: 29
Rejestracja: 18 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Bocian_s » 03 czerwca 2014, 09:11

Płyty kotwiczne były robione na zamówienie. Niestety nie mogę odżałować gdzie mi się zawieruszył szkic z wymiarami... Sam tego potrzebowałem nie raz i pewnie nie zostanie nic innego jak przerysować na nowo te co są.

Generalnie moja konstrukcja bazowała na dorobieniu do oryginalnej tarczy kotwicznej hamulców BENDIXa drugiej płyty przykręconej od wewnątrz mostu i dającej możliwość zmocowania zacisku z golfa po przeciwległej stronie do oryginalnego zacisku. Odsadzenie jarzma zacisku golfa pokrywa się z płaszczyzną wewnętrzną łączenia tarczy kotwicznej półosi z obudową mostu. Przykręcone to było za pomocą oryginalnych otworów mocowania jarzm bendixa z jednej strony oraz kawałka kątownika przykręconego pod śruby półosi z drugiej strony (od strony hamulca). Generalnie pewnie dałoby się to zrobić na kilka sposobów - wszytko kwestia wyobraźni i nieco zmysłu technicznego.

Mała uwaga na koniec. Linki ręcznego. Po długich kombinacjach zastosowałem linki z Audi A3 ale ze względu na to że w polonezie długość pancerzy linek jest różna dla każdego z kół więc było sporo rzeźby z ich dopasowaniem. Teraz planuję wykombinować coś z linką ręcznego od krótkiego trucka. trzeba będzie jakoś dopasować pancerz linki do gniazda w zacisku oraz dorobić jakąś kulkę na końcu samej linki żeby współpracowała jakoś z dźwigienką hamulca ręcznego.
Ostatni szczur na pokładzie PTK.
U acha Rovery dwa .....

Awatar użytkownika
smuggi
Posty: 57
Rejestracja: 06 lutego 2010, 15:05
Lokalizacja: Poznan

Post autor: smuggi » 05 czerwca 2014, 22:56

Dzieki za odpowiedz. Widze, ze to ladna rzezba byla :D. Chyba opracuje wlasne mocowanie.
A powiedz mi jak eksploatacja tych zaciskow, bezobslugowe sa czy jak seria ciagle glaskanie i pieszczenie?
Polski Fiat / FSO 125p 1500 '78 kombi
FSO 125p 1500 '87 1.4 sedan

czeczun
Prezes Zarządu
Posty: 3283
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czeczun » 05 czerwca 2014, 23:10

smuggi, ja to nie wiem... ostatni raz na poważnie do hamulców zaglądałem w styczniu 2010 roku jak szykowałem auto do złombola. Przez cztery lata wymieniłem tylko klocki i tarcze. Nie musiałem absolutnie nic grzebać w hamplach.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

ODPOWIEDZ