Przednie koło przesunięte w stronę silnika - FSO 125P

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

Abuk
Posty: 5
Rejestracja: 12 listopada 2016, 20:33
Lokalizacja: Biała Podlaska

Przednie koło przesunięte w stronę silnika - FSO 125P

Post autor: Abuk » 14 listopada 2016, 21:18

Witajcie,
jakiś czas temu zauważyłem, że prawe koło w moim 125p jest znajduje się bliżej silnika - jest jakby bardziej schowane w nadkolu. Na zdjęciach zobaczycie o co chodzi. Ogólnie rzecz biorąc, całe zawieszenie wymaga remontu, jednak wolę zapytać bardziej obeznanych ode mnie czy nie jest to np. skutkiem jakiegoś grubszego dzwona i nie dałoby się tego sensownie naprawić - a naprawy dopiero przede mną .
Foty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I zdjęcia z dołu - może akurat coś tutaj zauważycie... :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Temat założyłem jakiś czas temu na forum o 125p , ale może wy też będziecie mieli jakieś pomysły. Nie rozchodzi się tu o ew. brak dystansu z prawej strony, bo różnica między " wystawaniem" koła między jedną stroną, a drugą to ładnych kilka cm. Wiem, że coś było robione z tą prawą stroną, ale podejrzewam raczej nieduzą stłuczkę.
Myślicie, że jednak mogło się coś poważnie przestawić w zawieszeniu?
Może chodzi jednak o co innego?
Przepraszam za jakość zdjęć, ale przypomniałem sobie o nich jak fiat stał w garażu i nie mogłem wyjechać .
Pozdrawiam

diodalodz
Posty: 789
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 15 listopada 2016, 11:59

sprawdź czy nie masz felg od poloneza i jednej od fiata. Różnią się odstawieniem

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 15 listopada 2016, 16:09

a może kijowo błotnik spasowany, skoro robione było?
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Abuk
Posty: 5
Rejestracja: 12 listopada 2016, 20:33
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Abuk » 15 listopada 2016, 16:49

Ale aż tak? Nie wydaje mi się, żeby szło tak kiepsko spasować błotnik. Sprawdzałem poziomicą po obu stronach i prawa wydaje się być w miarę w porządku, ale to wszystko jednak chałupnicze sposoby.
Zapytam tak - da się coś przestawić, przesunąć w zawieszeniu, aby wyszedł taki efekt jak na zdjęciach? Wg tego, co sprawdzałem w książce i w internecie raczej nie, ale mechanikiem nie jestem.

Junak
Posty: 85
Rejestracja: 02 sierpnia 2015, 20:14
Lokalizacja: Sulechów/Kruszuna
Kontakt:

Post autor: Junak » 15 listopada 2016, 17:33

mi się wydaje że masz dwa różne koła tak jak pisałem to już na forum 125p

diodalodz
Posty: 789
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 15 listopada 2016, 20:00

mi się wydaje że masz dwa różne koła tak jak pisałem to już na forum 125p
Lepiej się pozastanawiać w cieple zamiast sprawdzić ET i szerokość felgi.

Abuk
Posty: 5
Rejestracja: 12 listopada 2016, 20:33
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Abuk » 15 listopada 2016, 20:55

Nie mam w tej chwili samochodu pod nosem, stoi wiele kilometrów od domu i naprawdę mało mam teraz czasu, żeby tam jechać. W tym temacie zależało mi na odpowiedzi, czy ew. jeszcze jakieś inne elementy, np. w zawieszeniu, mogą mieć wpływ na taki stan rzeczy. Teraz wiem, żeby przy najbliższej okazji sprawdzić felgi.
ET i rozmiar są wybite po zewnętrznej czy wewnętrznej stronie?

zmiennik1313
Posty: 183
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 15 listopada 2016, 21:42

Abuk pisze:Nie mam w tej chwili samochodu pod nosem, stoi wiele kilometrów od domu i naprawdę mało mam teraz czasu, żeby tam jechać. W tym temacie zależało mi na odpowiedzi, czy ew. jeszcze jakieś inne elementy, np. w zawieszeniu, mogą mieć wpływ na taki stan rzeczy. Teraz wiem, żeby przy najbliższej okazji sprawdzić felgi.
ET i rozmiar są wybite po zewnętrznej czy wewnętrznej stronie?
Przecież dostałeś stosowne odpowiedzi na forum 125, praktycznie identyczne wskazówki, więc po co rozpisujesz się po każdym forum, to jak wróżenie z fusów, sprawdzasz je już z miesiąc czasu i ciągle to samo.

diodalodz
Posty: 789
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 16 listopada 2016, 00:49

ET i szerokość wybite jest zazwyczaj na zewnętrznej części obręczy na rancie równoległym do bieżnika opony. ALE nie zawsze jest wybity. Jeśli masz felgi np importowane z ZSSR to napisów często niema. Jeśli z kołowni w lublinie to jest.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 16 listopada 2016, 07:40

na ruskich felgach, parametry sa wybite pod oponą.

Abuk
Posty: 5
Rejestracja: 12 listopada 2016, 20:33
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Abuk » 16 listopada 2016, 16:59

Ok, dzięki wielkie wszystkim za odpowiedzi

ODPOWIEDZ