Felgi R14 do Poloneza(91r)

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

Par_Dez
Posty: 108
Rejestracja: 02 września 2011, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Felgi R14 do Poloneza(91r)

Post autor: Par_Dez » 23 sierpnia 2016, 18:58

Witam !
Chcę wymienić felgi oraz opony w moim poldku na bezdętkowe. Byłem u wulkanizatora i zażyczył sobie za 4 felgi i opony używane wielosezonowe 700zł. Powiedział mi, że nie ma sensu szukać R13 bo na R14 będzie jeździł też dobrze. Mam wątpliwości czy to nie jest za drogo. Z kolei przeglądałem oferty na ale drogo i ceny samych 4 felg wahają się od 200 zł do takich ekstra za 305 zł. Problem w tym, że nie wiem jakie osadzenie będzie pasowało do poloneza 37, 40, 45 ? Może mnie ktoś oświecić ? Dziękuję.
ParDez

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9712
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 23 sierpnia 2016, 19:15

oDsadzenie, czyli offset. Tyle ze to nie jest parametr bezwzgledny, zalezy od szerokosci felgi. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ogolnie im mniejszy tym lepiej.

Najprosciej felgi od trucka. Duzo jest czternastek od fiatow z lat 90-tych, ale te zwykle maja duzy offset.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

BORYS
Posty: 2653
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 23 sierpnia 2016, 20:04

jacekes pisze:ogolnie im mniejszy tym lepiej.
dla oka

dla lozysk gorzej.
Ura Bura Szef Podwóra

michal939
Posty: 486
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 23 sierpnia 2016, 20:12

Par_Dez pisze:nie ma sensu szukać R13 bo na R14 będzie jeździł też dobrze.
Będzie jeździł o wiele lepiej ;) , bo na kołach 13,to ten samochód wogóle nie skręca,a kołysze się jak łajba.

Co do osadzenia,to felgi 14 mają zazwyczaj szerokość 6 bądź 5,5 cala,także przy takiej szerokości idealne ET to w granicach 25-33
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

Par_Dez
Posty: 108
Rejestracja: 02 września 2011, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Par_Dez » 23 sierpnia 2016, 20:50

michal939 pisze:
Par_Dez pisze:nie ma sensu szukać R13 bo na R14 będzie jeździł też dobrze.
Będzie jeździł o wiele lepiej ;) , bo na kołach 13,to ten samochód wogóle nie skręca,a kołysze się jak łajba.

Co do osadzenia,to felgi 14 mają zazwyczaj szerokość 6 bądź 5,5 cala,także przy takiej szerokości idealne ET to w granicach 25-33
Znalazłem takie :Felgi Stalowa Fiat Panda Oryginalna 4x98 R13 4szt, osadzenie 35, szerokość felgi 5,0 cala. Sądzę, że będą pasować.
ParDez

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1649
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Post autor: autowidol » 23 sierpnia 2016, 21:02

Chcesz 13, czy 14 cali? Trzeba się zadecydować.

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 297
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 24 sierpnia 2016, 01:22

a dlaczego by nie kupić tego co fabryka przewidziała? trzynastki od caro np. założyć, bezdętkowe oczywiście. Opony 185/70 r13 raczej ciężko dostać, ale 175/70 r13 to żaden problem. po co kombinować? Zresztą twoja broszka, zrobisz, jak będziesz uważał. Ja w komplecie kół zimowych mam stalowe felgi bezdetkowe, opony bezdętkowe, ale i tak dałem dętki, bo pare razy mi zeszło powietrze, a opony mają dwa sezony dopiero.

Par_Dez
Posty: 108
Rejestracja: 02 września 2011, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Par_Dez » 24 sierpnia 2016, 05:42

piotrek33 pisze:a dlaczego by nie kupić tego co fabryka przewidziała? trzynastki od caro np. założyć, bezdętkowe oczywiście. Opony 185/70 r13 raczej ciężko dostać, ale 175/70 r13 to żaden problem. po co kombinować? Zresztą twoja broszka, zrobisz, jak będziesz uważał. Ja w komplecie kół zimowych mam stalowe felgi bezdetkowe, opony bezdętkowe, ale i tak dałem dętki, bo pare razy mi zeszło powietrze, a opony mają dwa sezony dopiero.
mieniać
Ot dałeś mi sporo do myślenia swoim postem. Zastanawiam się właśnie nad Twoim postem - właśnie - po co wymieniać opony na bezdętkowe ? No bo jeżeli kupię opony dobrej marki to być może pojeżdżę długo, ale a takie trzeba sporo drożej zapłacić. Poza tym wymiana dętki kosztuje bardzo nie wiele, natomiast opona sporo drożej. Pisali mi forumowicze że na 14 jeździ się lepiej, ale czy to na pewno tak jest to nie wiem. Jeśli chodzi o felgi to na samochodzie mam założone felgi 13. Musiałbym wymienić tylko opony. Czy opona to obojętnie czy na felgę bezdętkową czy z dętką ? Są takie same ?
ParDez

Awatar użytkownika
jurek_j
Posty: 1425
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 24 sierpnia 2016, 07:16

Takie same.

Za to mając możliwość przejścia na felgi bezdętkowe, upierać się że dętki nie są złe - Panowie, nie te czasy...

Jak przebije się opona, to za niecałe 2 dychy na allegro jest zestaw naprawczy, wciskacie w oponę sznurek i dalej jazda. No chyba że będzie większa dziura, wtedy już wulkanizator albo faktycznie wymiana opony. Ale w ciągu np. 5 lat jeżdżenia ile razy tak Wam się stało?

No i na koła z dętkami idzie więcej ciężarków do prawidłowego wyważenia.

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1279
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 24 sierpnia 2016, 07:47

Zdecydowanie bym polecał jednak bezdętkowe. Po co komu ta kiszka w środku? Nie wiem jak często łapiecie gumy, ale ja złapałem raz, na jakieś 250 tysięcy nawinięte na koła różnymi moimi i nie moimi pojazdami. Pompuję koła raz na kilka miesięcy i to cała moja z nimi robota (ciśnienie sprawdzam częściej, ale nie schodzi) - grunt to tylko przypilnować wulkanizatora i mieć proste felgi, by opona przylegała, dać od razu świeże wentylki i problem "schodzenia" powietrza w zasadzie nie istnieje.
Ojcu jak kiedyś kłuli koła (drania udało się potem złapać), to w dziurę wkręcał wkręt, pompował bezdętkę i do wulkanizacji zawsze dojeżdżał. Na kiszce rzecz nie do zrobienia.

Co do "prowadzenia się jak łajba" to Panowie, to zależy przecież od profilu opony, a nie od felgi. Na profilu wysokim 70, to kazda opona będzie się uginać w zakrętach, nie ważne, czy będzie na feldze 13 czy 14". Jakby założyć profil powiedzmy 50, to idzie to wyeliminować, ale wtedy traci się wszelkie zdolności "terenowe" Poldka - trzeba zacząć uważać na dziury i krawężniki, szybciej się końcówki drążków wyrabiają itd. Jak dla mnie gra niewarta świeczki, zwłaszcza, że nawet po wymianie opon Polonez wciąż będzie balią - takie po prostu ma zawieszenie w serii, że go buja :P

A felgi drogie... zamiast tego kasę wolałbym włożyć w lepsze, nowe opony. Tu zysk na bezpieczeństwie będzie bardziej zauważalny.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

OLO
Posty: 9053
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 24 sierpnia 2016, 10:08

Seryjna guma z polda nadaje się faktycznie rozmiarem do terenówki.
Opona 175/70R13 ma mniejszą srednicę niż seria - niekoniecznie chciałbym ją zastosować.
Opon 14" mamy dużo więkscy wybór. 175/65. 175/70, 185/65 są zbliżone do "nominalnej" 165R13
Na niższej gumie samochód lepiej się prowadzi przy skręcaniu. Jeśłi dorwałbyś jakieś felgi 14" to można zmienić. Warto szukać w rozstawie śrub 4x98mm. Tyle że przednionapędowe FIATy mają już większe offsety (ET) rzędu 37mm w stosunku do seryjnych 29.
Szukałbym felg z argenty lub motylków od 132 5,5x154 ET25 (ciężko znaleźć), truckowskich 5x14 ET24 (mogą występować w różnych ET!).

Napisz jakie masz teraz felgi. Dętkowe?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jama
Posty: 181
Rejestracja: 01 czerwca 2012, 12:37
Lokalizacja: ściana wschodnia

Post autor: jama » 24 sierpnia 2016, 22:09

OLO pisze:Opona 175/70R13 ma mniejszą srednicę niż seria - niekoniecznie chciałbym ją zastosować.
ja mam zimówki w tym rozmiarze i nie polecam. wizualnie kiepsko.

Przejście na 14 cali polecam. Polecam stal z trucka i dekielek plastikowy.

Mam u siebie opony 175/65 r14. Na feldze z trucka, która ma 5 cali szerokości jest ok, ale 185/65 tez by było ok, tylko "balon" większy. Jak sie zdecydujesz na inne felgi 14 cali i bedą miały 5,5 lub 6 cali szerokości to wtedy bede doradzał opone 185/65r14.

tak to wygląda (175/65 r14)

Obrazek
Obrazek
i tu kawałek koła widać
Obrazek

ODPOWIEDZ