Sprężyny dofiata 125p GTJ 2,0 dohc

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

kulek2
Posty: 20
Rejestracja: 30 września 2013, 14:43
Lokalizacja: Warszawa

Sprężyny dofiata 125p GTJ 2,0 dohc

Post autor: kulek2 » 07 stycznia 2014, 18:50

Posiadam fiaciorka z silnikiem 2.0 i widzę w nim problem taki iż na oryginalnych sprężynach takich od 1.5 mój fiacik jest za niski z przodu chciałbym założyć sztywniejsze sprężyny, tylko nie wiem od czego ?

mardom89
Posty: 98
Rejestracja: 14 maja 2009, 08:53
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mardom89 » 07 stycznia 2014, 19:01

no chyba najprostsze rozwiazanie to truck diesel
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1600GSi
Polonez ATU plus 98' 74e 1600GSi
www.klub125p.pl

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1650
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Re: Sprężyny dofiata 125p GTJ 2,0 dohc

Post autor: autowidol » 07 stycznia 2014, 20:43

kulek2 pisze:Posiadam fiaciorka z silnikiem 2.0 i widzę w nim problem taki iż na oryginalnych sprężynach takich od 1.5 mój fiacik jest za niski z przodu chciałbym założyć sztywniejsze sprężyny, tylko nie wiem od czego ?
Nie od trucka, bo się w leciwym aucie buda zacznie rozłazić.

Miałem podobny problem, gleba na maxa. Założyłem seryjne, cechowane jako żółte. W efekcie końcowym podniósł sie o ponad 4 cm. Stare sprężyny były najzwyczajniej spracowane.

mirekpsary
Posty: 259
Rejestracja: 03 grudnia 2007, 18:52
Lokalizacja: Psary Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirekpsary » 07 stycznia 2014, 20:46

autowidol pisze:Założyłem seryjne, cechowane jako żółte.
Czyli wzmacniane!
,,w życiu piękne są tylko chwile"

Poldoford 2.0'91-Tayniak

tel.603476262

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 08 stycznia 2014, 11:41

nie wzmacniane tylko z innej grupy selekcyjnej, nie wymyślaj bajek.
sprężyny z żółtym paskiem mają >225mm pod obciążeniem 3970N, z zielonym <=225mm.

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 08 stycznia 2014, 12:08

Sądze że zamiast tych z drutu 13,3 seryjne 14mm z caro będzie lepsze.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Adamus
Posty: 1373
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 22:36
Lokalizacja: Gdynia Elbląg

Post autor: Adamus » 08 stycznia 2014, 12:28

mardom89 pisze:no chyba najprostsze rozwiazanie to truck diesel
Nie ma roznicy czy Truck Diesel czy Truck benzyna w grubosci sprezyn.
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

mirekpsary
Posty: 259
Rejestracja: 03 grudnia 2007, 18:52
Lokalizacja: Psary Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirekpsary » 08 stycznia 2014, 12:56

maciejowski pisze:nie wzmacniane tylko z innej grupy selekcyjnej, nie wymyślaj bajek.
sprężyny z żółtym paskiem mają >225mm pod obciążeniem 3970N, z zielonym <=225mm.
Przecież zapożyczyłem to od konstruktorów FSO,sądzisz że bajki gadają,zresztą sam widzisz po swoim opisie,co ty piszesz w ogóle?!
OLO pisze:Sądze że zamiast tych z drutu 13,3 seryjne 14mm z caro będzie lepsze.
14,4 mm dopiero co mierzyłem z Caro Diesla,zaraz idę zmierzyć oryginał z Trucka Diesla,bo jeszcze nie wysłane!
Ostatnio zmieniony 08 stycznia 2014, 12:57 przez mirekpsary, łącznie zmieniany 1 raz.
,,w życiu piękne są tylko chwile"

Poldoford 2.0'91-Tayniak

tel.603476262

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 09 stycznia 2014, 00:08

mirekpsary pisze:co ty piszesz w ogóle?!
maciejowski pisze:z innej grupy selekcyjnej
a nie żadne wzmacniane, obr, kjs, bambino, itp.
czego nie rozumiesz?

mirekpsary
Posty: 259
Rejestracja: 03 grudnia 2007, 18:52
Lokalizacja: Psary Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirekpsary » 09 stycznia 2014, 00:32

Tłumacz se to jak chcesz,Fakt Faktem że Caro Diesel i Truck Diesel mają 14,5 mm drut a zwykłe 13,6 mm dzisiaj wszystkie przemierzyłem suwmiarką!
Możesz se nazwy wymyślać jakie chcesz co i tak nie zmieni faktu że jedne są Twardsze a drugie miększe
Podpis Ci się zgadza-maruda!
,,w życiu piękne są tylko chwile"

Poldoford 2.0'91-Tayniak

tel.603476262

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 09 stycznia 2014, 10:30

maciejowski pisze:
mirekpsary pisze:co ty piszesz w ogóle?!
maciejowski pisze:z innej grupy selekcyjnej
a nie żadne wzmacniane, obr, kjs, bambino, itp.
czego nie rozumiesz?
To z tłokami chyba jest podobnie, A - słabiutkie, B - standardowe, C - wzmocnione, prosto z manufaktury tow. Eksportowa. :556:
Ostatnio zmieniony 09 stycznia 2014, 10:30 przez jurek_j, łącznie zmieniany 1 raz.

mirekpsary
Posty: 259
Rejestracja: 03 grudnia 2007, 18:52
Lokalizacja: Psary Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirekpsary » 09 stycznia 2014, 11:35

Inna grupa selekcyjna to tak samo jakbyś powiedział że są inne-tylko nie językiem książkowym a zwykłym,ot,cała filozofia-wszystko zazwyczaj jest w paru rodzajach,pfu-grupach selekcyjnych i tak te sprężyny są jedne wg.mojego zwymiarowania w realu-
1.grupa selekcyjna - 13,6 mm
2.grupa selekcyjna - 14,5 mm

Polecam te drugie bo auto rzeczywiście jest stabilniejsze a i pokombinować z Nimi można.
Nie wiem po co Ten wymyślny język jak chłopak napisał prosto - mój fiacik jest za niski z przodu chciałbym założyć sztywniejsze sprężyny, tylko nie wiem od czego ?
,,w życiu piękne są tylko chwile"

Poldoford 2.0'91-Tayniak

tel.603476262

ODPOWIEDZ