Atu+ drążek reakcyjny tylny-wymiana

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
blaz
Posty: 64
Rejestracja: 25 listopada 2012, 17:47
Lokalizacja: staszów

Atu+ drążek reakcyjny tylny-wymiana

Post autor: blaz » 08 lutego 2013, 18:45

Witam kolegów
Byłem dzis na przeglądzie poldolotem i pan diagnosta stwierdził 2 elementy, które powinny zostac wymienione. Jedno to lewa końcówka drążka kierowniczego za niedługi czas, juz kupiłem z tym sobie poradze, ale zaprosił mnie pod auto do kanału i pokazał tylny drążek reakcyjny, który trzeba wymienić, ponieważ o ile luzu nie ma zadnego to problem polega na tym, że w jego przedniej części, przy przedniej tulei guma sie odkleiła, czy tam odwulkanizowała od drążka i drążek lata na boki, nie zejdzie z tulei bo tak daleko w bok się go wysunąć nie da, ale mimo wszystko nie wygląda to ciekawie. Zamówiłem w sklepie orginalny drążek, który będe miał jutro i po ND będe wymieniał. Tylko mnie koles nastraszył że śruby sie pewnie odkręcą, ale może metalowa tulejka ze szpilki nie zejśc. To też chciałem sie poradzić jak sie za to zabrać, bo widzę na forum kilka tematów o tych drążkach ale przednich
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 08 lutego 2013, 18:52

jeśli tulejka nie zejdzie, to zawsze można podgrzać palnikiem lub naciąć kątówka, chociaż nigdy się nie spotkałem z takim problemem
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

diodalodz
Posty: 732
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 09 lutego 2013, 02:53

santi pisze: lub naciąć kątówka,
Ja tak zdejmowałem u siebie. Nie ma tragedii. Śruby się raczej odkręcą bo tam jest z M12 .

Awatar użytkownika
blaz
Posty: 64
Rejestracja: 25 listopada 2012, 17:47
Lokalizacja: staszów

Post autor: blaz » 09 lutego 2013, 10:20

własnie sie obawiam nacinania bo tam chyba kiepski dostep jest przez most? a naciąć to musze chyba wcześniej jakoś gume zdjąć z tulejki? słyszałem, że gume mozna wypalić ale wolałbym tego nie robić koło baku ;)
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

diodalodz
Posty: 732
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 10 lutego 2013, 13:44

tniesz kość na pół albo wyjmujesz część z mostu a potem po odkręceniu nakrętki od przedniej części kości guma zejdzie a zostanie sama tuleja. Dostęp jest dostateczny.
Ostatnio zmieniony 10 lutego 2013, 13:45 przez diodalodz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
blaz
Posty: 64
Rejestracja: 25 listopada 2012, 17:47
Lokalizacja: staszów

Post autor: blaz » 11 lutego 2013, 08:35

okej dzięki. prawdopodobnie jutro będę miał dostęp do kanału to spróbuje
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

ODPOWIEDZ