[ZAWIESZENIE]przednie zawieszenie, sprężyny, amortyzatory

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

rafalb

[ZAWIESZENIE]przednie zawieszenie, sprężyny, amortyzatory

Post autor: rafalb » 13 lutego 2007, 15:12

witam , wczoraj natknąłem się na problem , otóż zwykłe ściągacze do sprężyn łapane z boku niestety w przypadku poloneza nie mają zastosowania ponieważ górny wahacz przeszkadza

pomyślałem ,że samemu można łatwo wykonać ściągacz pasujący do fso , wystarczą dwie płytki centralnie nawiercone , przez nie gwint i 2 nakrętki po obu stronach , lub gwint zamiast amorka na dole jedna płytka i nakrętka

nie jestem inżynierem więc pytanie jaki gwint kupić aby przy sprężynie od trucka nie ścięło go i abym nie oberwał sprężyną w głowę ??

edytowano przez Admirał - korekta tematu
Ostatnio zmieniony 15 lutego 2007, 23:00 przez rafalb, łącznie zmieniany 1 raz.

Admirał
Kontakt:

Post autor: Admirał » 13 lutego 2007, 16:09

kiedyś zrobiłem sobie takie centralny ściągacz ze śruby pociągowej podnosnika samochodowego (takiego na korbkę).

teraz mam podobny do tego co masz ty, lecz z nieco dłuższymi ramionami.
koszt około 350 zł

.
mam źle ukształtowaną matrycę osobowości...

BWN engineering
http://www.facebook.com/BWNengineering

rafalb

Post autor: rafalb » 13 lutego 2007, 20:53

dzieki za odpowiedź , a czy są jacyś inżynierowie na forum aby odpowiedzieć jaki gwint użyć , nie niszcząc podnośnika ( jaki kupić w castoramie )

Admirał
Kontakt:

Post autor: Admirał » 13 lutego 2007, 21:45

w kastoramie mają zwykłe pręty nagwintowane ze stali 5.5.

do tego polecam jednak przede wszystkim gwint trapezowy. jeżeli nie, to szpilka m12 o twardości co najmniej 8.8, jak nie 10.9.

blacha, ktorą chcesz włożyć do wewnątrz sprężyny też musi być odpowiedniej wytrzymałości i musisz przytwierdzić do niej odpowiednie ograniczniki, które nie dopuszczą do wysunięcia się tych blach z osi sprężyny. będzie się tak działo na pewno i może doprowadzić do obcięcia palców operatora.