Wymiana przegubów/sworzni zwrotnicy (jak kto woli)

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

Ig0r
Posty: 23
Rejestracja: 05 września 2008, 21:17
Lokalizacja: Starachowice/Kraków

Wymiana przegubów/sworzni zwrotnicy (jak kto woli)

Post autor: Ig0r » 28 marca 2009, 10:55

Mam pytanie w związku z czekającą na mnie pracą prosto z tematu posta.
Poldek C+ 97r.
przeguby są na śrubach

1. Jak mniej więcej w punktach wygląda wymiana górnego i dolnego sworznia?
2. Jak wygląda sytuacja jak już wyjmie się obydwa sworznie (górny i dolny), bo z tego co widzę na wahaczu górnym opiera się sprężyna. Czy niema problemu z "przytrzymaniem" tego wahacza? może Sobie to źle wyobrażam .
3. Z czym są największe problemy ? (odkręcenie śrub, wybicie, założenie nowego, ...)
4. Co sądzicie o Tym LINK ?

Dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 28 marca 2009, 11:50 przez Ig0r, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez C+ 1.6 GLI Bosh 97r. LPG

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 28 marca 2009, 15:04

Ig0r pisze:Czy niema problemu z "przytrzymaniem" tego wahacza? może Sobie to źle wyobrażam .
Jest odbój na belce, który nie pozwoli na odepchnięce górnego wahacza.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Ig0r
Posty: 23
Rejestracja: 05 września 2008, 21:17
Lokalizacja: Starachowice/Kraków

Post autor: Ig0r » 28 marca 2009, 23:59

Dzisiaj byłem zmieniać gumy u oponiarza i się przyjrzałem, rzeczywiście jest odbój.
Ogólnie patrząc na to odniosłem wrażenie prostoty, aczkolwiek najcięższe będzie odkręcenie śrub moim zdaniem.
Polonez C+ 1.6 GLI Bosh 97r. LPG

kaovietz
Posty: 2859
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 29 marca 2009, 19:10

Ig0r pisze:4. Co sądzicie o Tym LINK ?
To wytrzyma Ci rok, gdyż jest rzemieślniczym gównem. Kup Delphi/Krosno, mniej więcej dwa razy droższe i dziesięć razy lepsze.
Друзья познабтся в беде.

Ig0r
Posty: 23
Rejestracja: 05 września 2008, 21:17
Lokalizacja: Starachowice/Kraków

Post autor: Ig0r » 15 kwietnia 2009, 08:57

Sworznie wymieniłem sam, nie było to trudne zadanie.
Najtrudniej było wybić stary sworzeń ze zwrotnicy.
temat zamknięty
Polonez C+ 1.6 GLI Bosh 97r. LPG

Ig0r
Posty: 23
Rejestracja: 05 września 2008, 21:17
Lokalizacja: Starachowice/Kraków

Post autor: Ig0r » 19 października 2009, 19:31

odpowiedź dla kolegi markus15021959, odpowiadam w poście może ktoś jeszcze skorzysta

Ja wymieniałem tylko górne sworznie , dół wyglądał OK (gumki całe, i nie było luzów), kupiłem rzemiosło ponieważ w niedalekiej przyszłości poldek idzie pod młotek, przejechałem na nich już około 15tys i jest ok.

Wymiana:
1. zdejmujemy koło
2. podstawiamy coś pod "sanki" żeby samochód stał solidnie i dość wysoko. Dobrze by było gdyby oba koła przednie były w powietrzu, dlaczego o tym dalej.
3. duża śruba od sworznia odkręciła mi się bez żadnego problemu klucz chyba 22 ale nie pamiętam
4. trzy śruby od góry mogą się urwać przynajmniej tak było u mnie były dość mocno skorodowane, trzeba ewentualnie kupić nowe tylko hartowane o podwyższonej twardości.
5. naciskając na dolny wahacz i/lub na piastę wyciągamy sworzeń z górnego wahacza jeżeli oba koła przednie mamy w powietrzu będzie łatwiej ponieważ stabilizator nie będzie prężył (na początek trzeba trochę postukać młotkiem od góry w wystającą część sworznia aby się odczepił)
6. teraz piasta trzyma się jedynie na dolnym sworzniu i drążku kier. możemy przy okazji przyjrzeć się przewodom hamulcowy czy nie są spękane.
7. młotek w ruch i walimy w nagwintowaną część sworznia od dołu, powinien wypaść bez większego problemu
8. przy składaniu włożyłem najpierw sworzeń w piastę wydaje mi się że tak jest lepiej.
Polonez C+ 1.6 GLI Bosh 97r. LPG

EGON
Posty: 70
Rejestracja: 30 czerwca 2014, 17:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: EGON » 27 grudnia 2014, 19:40

W swoim polsku mam do wymiany 4 sworznie sa one nitowane może jakas podpowiedz jak się pozbyć nitów ? Drugie pytanie czy sworznie przykręcane na 3 śruby przez cały okres produkcji był ich jeden rodzaj ?
Ostatnio zmieniony 27 grudnia 2014, 19:41 przez EGON, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiat 125p L 1988

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 445
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 27 grudnia 2014, 19:52

EGON pisze:W swoim polsku mam do wymiany 4 sworznie sa one nitowane może jakas podpowiedz jak się pozbyć nitów ?
Przeciąć flexem.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

EGON
Posty: 70
Rejestracja: 30 czerwca 2014, 17:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: EGON » 27 grudnia 2014, 19:59

Do 2 śrub dojscie na flexa jest ale do 3 tej wewnętrznej slabe
Ostatnio zmieniony 27 grudnia 2014, 20:00 przez EGON, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiat 125p L 1988

OLO
Posty: 9053
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 27 grudnia 2014, 20:01

I co Ci teraz poradzić? Wolisz wyjąć wahacze aby mieć lepszy dostęp?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 445
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 27 grudnia 2014, 20:07

A co przeszkadza? Sworzeń? To go przetnij przecież i tak Ci niepotrzebny już.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

EGON
Posty: 70
Rejestracja: 30 czerwca 2014, 17:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: EGON » 27 grudnia 2014, 20:15

W sumie od dołu może być lepsze dojście, a co z tymi typami jeden rodzaj?
Ostatnio zmieniony 27 grudnia 2014, 20:16 przez EGON, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiat 125p L 1988

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 445
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 27 grudnia 2014, 20:17

Przypuszczam że jeden ale pewności nie mam.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3824
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 27 grudnia 2014, 20:19

były wprasowywane i przykręcane. nie są zamienne.

EGON
Posty: 70
Rejestracja: 30 czerwca 2014, 17:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: EGON » 27 grudnia 2014, 21:56

Czym sie różni górny sworzeń od dolnego ?
Fiat 125p L 1988

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 445
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 27 grudnia 2014, 22:16

Jak dobrze pamiętam to ta podstawa mocująca jest inna.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

EGON
Posty: 70
Rejestracja: 30 czerwca 2014, 17:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: EGON » 27 grudnia 2014, 22:56

Tales pisze:Jak dobrze pamiętam to ta podstawa mocująca jest inna.
Masz racje maja inny kształt i rozstaw
Fiat 125p L 1988

ODPOWIEDZ