Różnica w zawieszeniach Poloneza.

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
bing17
Posts: 434
Joined: 01 March 2008, 15:59
Location: Łódź

Różnica w zawieszeniach Poloneza.

Post by bing17 »

Witam.
Czym różni się zawieszenie Polonez Caro od starszych modeli ?? Często w opisach Polonezów i 125p przygotowanych do KJS i tym podobnych imprezach jest napisane "zawias szeroki od Caro". Interesuje mnie głównie zastosowanie tzw. "szerokiego zawiasu od Caro" w 125p, jednak chyba nie było różnic w zawieszeniu 125p od Poloneza. Jeśli było inaczej proszę mnie poprawić oraz napisać różnice między Caro/starszy Polonez i Caro/125p, jeśli są różnice w zawieszeniu. Pozdrawiam bing17.

Buton
Członek Stowarzyszenia
Posts: 814
Joined: 09 January 2007, 19:25
Location: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post by Buton »

W 1993 roku zwiększono rozstaw kół w polonezie o około 30 mm na stronę. Z przodu przesunięto punkty mocowania wahaczy, a z tyłu wydłużono półosie w moście. Żeby założyć szerokie zawieszenie przednie do DFa lub starszego poloneza trzeba użyć dolnej belki od wersji z szerokim zawiasem i przespawać mocowania górnych wahaczy. Można też bez przespawywania, wtedy uzyska się negatywne pochylenie kół.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

bing17
Posts: 434
Joined: 01 March 2008, 15:59
Location: Łódź

Post by bing17 »

Czyli nie ma różnicy w przednim zawieszeniu między starszym Polonezem i 125p ??

DF
Posts: 246
Joined: 19 January 2007, 22:21
Location: Wrocław

Post by DF »

Buton wrote:... trzeba użyć dolnej belki od wersji z szerokim zawiasem i przespawać mocowania górnych wahaczy. Można też bez przespawywania, wtedy uzyska się negatywne pochylenie kół.
To wahacze są takie same ? Też mnie to interesuje.
Tak sobie myślałem, że stjununguje sobie Trucka :D i dam mu szeroki przód od mego caro, który wybiera sie niebawem do nieba - (huty) poprzez czyściec (złom)...
To mam mu belkę wymienić ? I co jeszcze ? Bez tego spawania się nie obejdzie ?

Buton
Członek Stowarzyszenia
Posts: 814
Joined: 09 January 2007, 19:25
Location: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post by Buton »

Wahacze są takie same. Bez spawania koła będą pochylone górą do wewnątrz, bo wysuniesz tylko dolny wahacz a górny zostanie jak w wąskim zawieszeniu. TUTAJ było coś o tym.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

HEMIGTX
Posts: 254
Joined: 12 January 2007, 20:48
Location: Większyce

Post by HEMIGTX »

Mocowania wahaczy TRZEBA przespawać bo inaczej ustawianie zbieżności nie ma sensu,walczyłem z tym długo ale jedynym rozwiązaniem jest przespawanie mocowań górnych wahaczy.
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

bing17
Posts: 434
Joined: 01 March 2008, 15:59
Location: Łódź

Post by bing17 »

No to tak żeby nie zakładać nowego tematu. Czy były dwa lub więcej rodzai szerokich zawieszeń przednich w Polonezie ?? Bo gdzieś czytałem że były 2 rodzaje i różnica była taka, że na którymś z tych średnica zawracania jest znacznie mniejsza niż na drugim ?? Czy to prawda ?? Jeśli tak to jakie są różnice między tymi zawieszeniami ??

czeczun
Prezes Zarządu
Posts: 3283
Joined: 07 January 2007, 22:14
Location: Toruń

Post by czeczun »

są dwa rodzaje - w pierwszym zacisk jest "przed piastą", a w drugim "za piastą", tzn lewy stał się prawym i na odwrót =) To dotyczyło starego układu hamulcowego na szerokim zawiasie. Mam nadzieję, że zrozumiałes, hehe. No i jeszcze różnica kolejna - szeroki zawias na starym układzie i na lukasie.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

bing17
Posts: 434
Joined: 01 March 2008, 15:59
Location: Łódź

Post by bing17 »

To zrozumiałem :) Chodzi o to, że przed modernizacją ukł. hamulcowego było inaczej i po modernizacji też. To jeszcze które jest że tak powiem "lepsze" ?? To z zaciskiem za czy przed piastą ??
Last edited by bing17 on 30 March 2009, 16:22, edited 1 time in total.

Buton
Członek Stowarzyszenia
Posts: 814
Joined: 09 January 2007, 19:25
Location: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post by Buton »

To z zaciskiem przed piastą.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

bing17
Posts: 434
Joined: 01 March 2008, 15:59
Location: Łódź

Post by bing17 »

Dzięki wielkie, już wiem co mam szukać :)

OLO
Posts: 9158
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Różnica w skręcie przedewszystkim wynika z innej przekłądni!
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

bing17
Posts: 434
Joined: 01 March 2008, 15:59
Location: Łódź

Post by bing17 »

Jaka różnica była w przełożeniach ?? Czy inne przełożenie było od Caro+ czy wcześniej ??

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

bing17 wrote:Czy inne przełożenie było od Caro+ czy wcześniej ??
Od czasów kiedy zniknęły kołpaki z || i kwadratowe listwy progowe... ;) chyba... to tak z ważniejszych zmian... ;)
Last edited by Krasik on 31 March 2009, 17:56, edited 2 times in total.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

OLO
Posts: 9158
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Grudzień 1994
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

krawczykm
Posts: 38
Joined: 01 September 2010, 17:42
Location: Warszawa

Post by krawczykm »

czeczun wrote:są dwa rodzaje - w pierwszym zacisk jest "przed piastą", a w drugim "za piastą", tzn lewy stał się prawym i na odwrót =) To dotyczyło starego układu hamulcowego na szerokim zawiasie. Mam nadzieję, że zrozumiałes, hehe. No i jeszcze różnica kolejna - szeroki zawias na starym układzie i na lukasie.
"Przed piastą" to znaczy jak patrzę na zawieszenie to po lewej stronie mam zacisk?

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Wysłany: Pon 30 Mar, 2009 16:31
Uuuu, żeś trupa szarpnął :D
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

krawczykm
Posts: 38
Joined: 01 September 2010, 17:42
Location: Warszawa

Post by krawczykm »

Marcin125p wrote:
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009 16:31
Uuuu, żeś trupa szarpnął :D
A po co tworzyć nowy temat.
To jak to będzie?

Mam poloneza z 95roku z tego co wyczytałem powinienem mieć szeroki zawias i przeniesione zaciski. Mam tak jak na zdjęciu poniżej i jakoś definicje podawane są dla mnie niejasne.
SZKIC UKŁADU

P.S.
Może zbyt filozoficznie podchodzę do tematu.
Last edited by krawczykm on 07 June 2011, 19:09, edited 1 time in total.

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

To masz jak w starym. Ale w nowy rok tego raczej nie zmieniali, więc nie ma co fizjologować :P
Zresztą po tej fabryce, to raczej można się wszystkiego spodziewać. Ja w Caro 94 miałem z tyłu jeden zacisk przed, drugi za. Inwencja poprzedniego właściciela wykluczona, ojca i moja tym bardziej, więc musieli mieć akurat dwa na jedną stronę na montażu :D

krawczykm
Posts: 38
Joined: 01 September 2010, 17:42
Location: Warszawa

Post by krawczykm »

Janisz wrote:To masz jak w starym. Ale w nowy rok tego raczej nie zmieniali, więc nie ma co fizjologować :P
Zresztą po tej fabryce, to raczej można się wszystkiego spodziewać. Ja w Caro 94 miałem z tyłu jeden zacisk przed, drugi za. Inwencja poprzedniego właściciela wykluczona, ojca i moja tym bardziej, więc musieli mieć akurat dwa na jedną stronę na montażu :D
No ale co do tego czy mam zawias szeroki to jest pewne?

Rozumiem, że przełożenie zacisków nie stanowi problemów i nie potrzebuję niczego dodatkowego?

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

krawczykm wrote:No ale co do tego czy mam zawias szeroki to jest pewne?
Jak nie nastąpił jakiś cud to tak.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

WRB
Posts: 356
Joined: 16 January 2007, 06:46
Location: Lublin

Post by WRB »

krawczykm, zacisk przed piastą to hamulce Lukas (system Girling) z innymi gwintami i mocowaniami zacisków. nie są zamienne ze starym systemem.
stary system :

http://moto.allegro.pl/zacisk-hamulcowy ... 47382.html

hamulce Lukas (system Girling) :

http://moto.allegro.pl/polonez-komplet- ... 30306.html
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1408
Joined: 03 January 2007, 18:25
Location: Warszawa - Wola

Post by BolimA »

Blad. Zaciski starego typu w polowie lat '90 zmienily swoja pozycje. chyba z tylu na przod.
A lucas byl od zawsze z przodu. Oczywiscie mowimy o h-cach przedniej osi.
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

OLO
Posts: 9158
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

od XII 1994 zaciski przeniesiono przed oś. Zmieniono też przekłądniekierownicza na duży skręt i przeneisiono ograniczniki skretu na belkę. W sumei pojeździło to poł roku bo od połowy 1995 masowe stały sielucasy. Poza dieslem który do końca wychodził na 4 tarczach.
krawczykm wrote:Rozumiem, że przełożenie zacisków nie stanowi problemów i nie potrzebuję niczego dodatkowego?
Potrzebujesz - dłuższe przewody elatyczne i pewnieisztywny. Bo nie podejrzewam aby sie go dąło odgiac do przodu. Po co chcesz przekładać?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Adamus
Posts: 1373
Joined: 10 January 2007, 22:36
Location: Gdynia Elbląg

Post by Adamus »

krawczykm wrote:
Marcin125p wrote:
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009 16:31
Uuuu, żeś trupa szarpnął :D
A po co tworzyć nowy temat.
To jak to będzie?

Mam poloneza z 95roku z tego co wyczytałem powinienem mieć szeroki zawias i przeniesione zaciski. Mam tak jak na zdjęciu poniżej i jakoś definicje podawane są dla mnie niejasne.
SZKIC UKŁADU

P.S.
Może zbyt filozoficznie podchodzę do tematu.
Jestes pewny, ze produkcja to 1995 r.? Moze tylko data I rejestracji? Na wszelki wypadek podaj VIN to sie wszystkiego dowiemy...
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

krawczykm
Posts: 38
Joined: 01 September 2010, 17:42
Location: Warszawa

Post by krawczykm »

OLO wrote:od XII 1994 zaciski przeniesiono przed oś. Zmieniono też przekłądniekierownicza na duży skręt i przeneisiono ograniczniki skretu na belkę. W sumei pojeździło to poł roku bo od połowy 1995 masowe stały sielucasy. Poza dieslem który do końca wychodził na 4 tarczach.
krawczykm wrote:Rozumiem, że przełożenie zacisków nie stanowi problemów i nie potrzebuję niczego dodatkowego?
Potrzebujesz - dłuższe przewody elatyczne i pewnieisztywny. Bo nie podejrzewam aby sie go dąło odgiac do przodu. Po co chcesz przekładać?
Dzięki jutro może uda mi się zamówić sprzęty. Przekładam bo myślę o kjs-ach gdzie większy skręt wydaje się niezbędny.
Last edited by krawczykm on 09 June 2011, 00:11, edited 1 time in total.

krawczykm
Posts: 38
Joined: 01 September 2010, 17:42
Location: Warszawa

Post by krawczykm »

Adamus wrote: Jestes pewny, ze produkcja to 1995 r.? Moze tylko data I rejestracji? Na wszelki wypadek podaj VIN to sie wszystkiego dowiemy...
Nie jestem pewny, dodatkowo chwilowo nie mam dowodu więc nie sprawdzę VIN ale to raczej nie ma znaczenia, samochód jest po modyfikacjach.

Silnik argenta 2.0i.e. dohc, wspomaganie. Dlatego tak dopytuje.

Muszę chyba pomierzyć drążki i wtedy będzie wiadomo. Czy jak zmierzę między gwintem a gałką drążka to będę mógł porównać w sklepie?
Czy one może się różniły długością właśnie gwintu?

krawczykm
Posts: 38
Joined: 01 September 2010, 17:42
Location: Warszawa

Post by krawczykm »

Ma ktoś może drążek kierowniczy niezamontowany w aucie?

Zmierzyłem dziś dłuższy drążek w odległości od końca gwintu do początku główki i wyszło 11cm.

Post Reply