Resory piórowe w 125p

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

Resory piórowe w 125p

Post autor: 1313 » 30 maja 2008, 21:09

Mam do Was koledzy pytanko. Otóż, mój 125p jest dość niski z tyłu, a do tego lewa strona jest jeszcze niższa od prawej. Postanowiłem w wakacje zająć się tym. W tej chwili mam 2 piórowe. Co waszym zdaniem najlepiej zrobić? Chciałbym, aby tył poszedł tak z 5 - 6 cm w górę i stał się twardszy. Myślałem nad dołożeniem 3 pióra. Czy w PN Caro były 3 pióra? Czy te resory można założyć bez modyfikacji do 125p? Proszę o Wasze zdanie na ten temat. Krótko: ma być bardziej twardo i trochę wyżej. Pozdrawiam!

czeczun
Prezes Zarządu
Posty: 3283
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czeczun » 30 maja 2008, 21:38

jezeli nie masz klasyka z waskimi piórami, to spokojnie trzypiórowe resory podpasują.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: 1313 » 30 maja 2008, 21:42

Nie nie, mój obecny to MR z 84 roku. Ale z czego te 3 piórowe powinienem wyciągnąć?

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: 1313 » 01 czerwca 2008, 13:00

Nic nie piszecie :( Ojojoj :). Nadal nie wiem, z czego będą najlepsze resory? Czy w Caro były 3piórowe, czy właśnie takie założyć, czy to jeszcze inaczej rozwiazać?

czeczun
Prezes Zarządu
Posty: 3283
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czeczun » 02 czerwca 2008, 00:47

ja mam w caro 2 piórowe. trójek trzeba poszukać po prostu. seryjnie były chyba montowane w 125p kombi i polonezie kombi.
zdrowe dwójki spokojnie wystarczą
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: 1313 » 02 czerwca 2008, 01:23

Facet w sklepie zaproponował mi jakieś nowe, ale rzemiosło za 150 zł szt. (nie upieram się przy nich) i mówił, że trójki. Mnie chodzi, żeby poszło trochę w górę i się utwardziło. W moim poprzednim Fiacie były 3 piórowe i było bardzo fajnie. Czyli albo DF kombi, albo Polonez kombi. Rozumiem. Pozostaje tylko kwestia, czy one wszystkie do siebie pasują? Czy np od PN kombi, Caro, Atu itp podejdą do DFa bez przeróbek?

marko
Posty: 247
Rejestracja: 27 stycznia 2008, 19:02
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: marko » 03 lipca 2008, 16:43

Witam, ja w pierwszej karówce (z hakiem) też miałem stosunkowo niski tył, szczególnie po zatankowaniu 60 L gazu. Po usłyszeniu ceny za nowe, kupiłem za 50zł kpl. dwójek na szrocie i poprostu sam zrobiłem sobie 3 piórowe. Przy okazji wymieniłem simenbloki, bo koszt niewielki a wymiana resorów w aucie z dokładaniem pióra na warsztacie około 6 godzin. Oczywiście samemu simenbloków nie wymieniałem - to już warsztat z prasą ale jak mam towar ze szrotu rozebrany to poprostu go mogłem przygotować. Z resorów zdemontowanych po ich rozebraniu odciołem jedynie końce z "uszami".
Caro Plus 1999r - 128 kkm i sprzedany.

elkaesiak1
Posty: 96
Rejestracja: 06 marca 2008, 10:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: elkaesiak1 » 30 lipca 2008, 20:06

ja u siebie w MR ma 3 piółrowe bo przy 2piórowych i dużym obciążeniu na dziurach tył obcierał o zimówki. pojechałem na szrot powiedziałem, że 3piórowe od Poldka i było ich od groma do wyboru, do koloru. jestem z nich zadowolony. płaciłem 80zł za komplet plus 20 za montaż na miejscu. śmigam już na nich prawie 3 lata beż żadnych problemów.
MR 89

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 11 września 2008, 21:14

A ja mam pyatnie deczko z innej beczki, MOj kant ma bardzo wysoki tył. Chciał bym obnizyc i utwadzic tylne zawieszenie. Co mozna zrobic?

Awatar użytkownika
HailStorm
Posty: 1800
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 13:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: HailStorm » 11 września 2008, 21:17

utwardzać można by poprzez wstawienie resorów z większa ilością piór a obniżyć poprzez sklepanie tych piór lub lepszym sposobem, wystarczy skrócić tylne wieszali resorów
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

OLO
Posty: 9152
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 12 września 2008, 07:15

Kolumienki jeśli już. Jak skrócisz wasy to kolumienki mogą nie wytrzymać.
Lepiej sklepać pióra.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 12 września 2008, 10:35

ok dzięki, szukam firmy klepiącej , zna ktos moze jakąś z wrocka?

Awatar użytkownika
vazyl
Posty: 2112
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 20:18
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vazyl » 12 września 2008, 10:44

Rozkręcasz resor w garażu na części pierwsze.
Kładziesz pióra bokiem na podłodze i odrysowywujesz sobie strzałkę ugięcia.
Bierzesz kawałek kowadła lub np. szyny i czujnik powiedzmy 3kg
Napier....sz w resor aż uzyska odpowiednie ugięcie (kontrolowane do tego co sobie wcześniej odrysowałeś).
Analogicznie robisz z resztą, ale kożystasz ze wzornika z pierwszego resoru.
Skręcasz, zakładasz i cieszysz się jazdą.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 12 września 2008, 22:21

to aż takie proste?

a w drugą stronę jak się chce?
Ostatnio zmieniony 12 września 2008, 22:22 przez LifeGuard, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
vazyl
Posty: 2112
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 20:18
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vazyl » 13 września 2008, 13:13

LifeGuard pisze:to aż takie proste?
Wcale nie napisałem że proste, to jest w swojej prostocie bardzo trudne zadanie.
LifeGuard pisze:a w drugą stronę jak się chce?
To nap...... resor z drugiej strony.
Resor przez zmianę ugięcia będzie tylko wyższy lub niższy, twardośc zostaje ta sama.

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 13 września 2008, 13:53

a gdzie obróbka cieplna?
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Awatar użytkownika
vazyl
Posty: 2112
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 20:18
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vazyl » 13 września 2008, 14:20

w trakcie nap..... wydziela się ciepło :D
Ostatnio zmieniony 13 września 2008, 14:23 przez vazyl, łącznie zmieniany 1 raz.

philips
Posty: 960
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:07
Lokalizacja: Mikołów, k. Katowic
Kontakt:

Post autor: philips » 13 września 2008, 14:27

ano fakt, głupie pytanie ;) ;) ;)
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 13 września 2008, 16:32

ekhm, ciepło wzrasta bardzo lokalnie, takie klepanie to nic innego jak też utwardzanie, efekt zgniotu (odsyłam do literatury) robie magisterke z pokrewnych rzeczy obecnie...
Ostatnio zmieniony 13 września 2008, 16:32 przez LifeGuard, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
vazyl
Posty: 2112
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 20:18
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vazyl » 13 września 2008, 18:34

ja bardziej o ciepłocie napie....jącego :P

Awatar użytkownika
adam.o
Posty: 343
Rejestracja: 18 kwietnia 2008, 11:19
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Post autor: adam.o » 13 września 2008, 21:23

Berek pisze:ok dzięki, szukam firmy klepiącej , zna ktos moze jakąś z wrocka?
A nie robią tego przypadkiem w Pszennie, tam gdzie jest taka buda z wielkim napisem RESORY?

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 14 września 2008, 14:54

aaaaa nie wiem
bede musiał podjechac

Jarek
Posty: 3
Rejestracja: 24 grudnia 2009, 13:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarek » 23 czerwca 2010, 13:47

Witam serdecznie, mam taki problem że poprzedni właściciel wstawił do 125p resory 3 piórowe, samochód dzięki temu wysoko stoi i jest dosyć twardy, natomiast wygląda to dla mnie brzydko oraz korektor siły hamowania nie działa prawidłowo (tył prawie przez to nie hamuje).

Chciałem wrócić do resorów oryginalnych, ale mam problem ze znalezieniem odpowiednich resorów.

Jak znaleźć dobre resory używane, da się jakoś wizualnie określić ich stan?
Czy wszystkie resory 2 piórowe są od 125p (1987r)? Czy np występują w różnych sztywnościach (np dla Poloneza i 125p)?

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 23 czerwca 2010, 15:36

3 piórowe są ok, korektor nie działa nie z powodu resorów tylko z powodu starości...

sklep je troche
Obrazek
Obrazek

Trool
Posty: 1463
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 23:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trool » 23 czerwca 2010, 20:22

Jedź do kowala to ci zrobi resory jak chcesz. W Wawie masz dwa zakłady na Łodygowej i na Strzeleckiej.
wizjoner-bajkopisarz żyjący w odrealnieniu i wyglądający non stop jakby przyćpał (Stal-Krakers) i 16letni fanatyk poloneza, sex-u w cyberprzestrzeni i frytek w McDonaldzie byli w stanie swoim podniecaniem się cokolwiek zmienić.

Jarek
Posty: 3
Rejestracja: 24 grudnia 2009, 13:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jarek » 24 czerwca 2010, 08:40

Dzięki za te odpowiedzi.

Powiedzcie mi jeszcze czy 125p z końca produkcji (mój 1987r sedan) wychodziły na 3 piórowych resorach czy tylko na 2 piórowych?

Czy może ktoś się orientuje czy sztywność resora 3 piórowego jest większa niż 2 piórowego czy są może takie same?

Czy resor 2 piórowy z Poloneza Caro jest taki sam (łącznie ze sztywnością) jak ten ze 125p sedan?

Dla uściślenia dodam że korektor siły hamowania mam sprawny, natomiast jest on "oszukiwany" przez to że tył stoi zbyt wysoko w stosunku do stanu fabrycznego.

P.S. Wiem że to nie ten dział ale może ktoś ma do oddania resory 2 piórowe do 125p z końca produkcji (Grodzisk Mazowiecki, Pruszków, Zachodnia część Warszawy)?
Ostatnio zmieniony 24 czerwca 2010, 08:43 przez Jarek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 24 czerwca 2010, 12:19

Trool pisze:Jedź do kowala to ci zrobi resory jak chcesz. W Wawie masz dwa zakłady na Łodygowej i na Strzeleckiej.
ten na łodygowej to kutas...

kiedyś obiecał mi przez telefon przekładki pomiędzy pióra, jak przyjechałem, jadąc przez całe miasto, to zapytał czego tu szukam, o nie ma czasu na takie głupoty... dick
Obrazek
Obrazek

OLO
Posty: 9152
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 24 czerwca 2010, 13:26

Może i kutas. ale za to blisko :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9970
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 24 czerwca 2010, 17:01

Jarek pisze:Powiedzcie mi jeszcze czy 125p z końca produkcji (mój 1987r sedan) wychodziły na 3 piórowych resorach czy tylko na 2 piórowych?
Sedany na 2-piórowych.
Jarek pisze:Czy może ktoś się orientuje czy sztywność resora 3 piórowego jest większa niż 2 piórowego czy są może takie same?
3 pióra są dużo sztywniejsze. Dla mnie to minus - na 3-piórowych jeździło mi się strasznie.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Trool
Posty: 1463
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 23:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trool » 24 czerwca 2010, 19:32

Olo na Strzelecką też daleko nie masz :D
wizjoner-bajkopisarz żyjący w odrealnieniu i wyglądający non stop jakby przyćpał (Stal-Krakers) i 16letni fanatyk poloneza, sex-u w cyberprzestrzeni i frytek w McDonaldzie byli w stanie swoim podniecaniem się cokolwiek zmienić.

ODPOWIEDZ