Alufelgi, a w zasadzie wielka zagadka...

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

FSO_cars

Alufelgi, a w zasadzie wielka zagadka...

Post autor: FSO_cars » 29 lutego 2008, 22:41

No własnie. Przeglądam zdjęcia Polonezów na forach i ogólem w necie i widze że większość ma alufelgi z rozstawem 4x100. O ile jeszcze te 2mm da się zniwelować, o tyle zastanawiam się co robicie Panowie z otworem centrującym? Przeciez PN/Fiat ma średnicę piasty 58,1 a większość aut 57,1 czyli 1mm różnicy. Przetaczacie fele czy jak?

Przemek

Post autor: Przemek » 29 lutego 2008, 22:49

58,5 ma fiat :)

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 29 lutego 2008, 23:12

FSO i tylnonapędowe fiaty 58,6
plastikowe fiaty 58,1

Te 0,5mm można przetoczyć albo pracowicie wypiłować pilnikiem
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
BodzioT
Posty: 644
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 17:27
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: BodzioT » 01 marca 2008, 12:16

OLO pisze:FSO i tylnonapędowe fiaty 58,6
plastikowe fiaty 58,1

Te 0,5mm można przetoczyć albo pracowicie wypiłować pilnikiem
nie dokońca

mój polonez miał z przodu 58.1 bo borbety weszły bez rozwiercania natomiast na tył musiałem je rozwiercić. A pochodziły z UNO wiec z przednionapędówki
Zbudował dom, posadził drzewo, spłodził syna i... zapił się z braku celów w życiu.

FSO_cars

Post autor: FSO_cars » 01 marca 2008, 14:56

Czuli trzeba przetaczać otwór centrujący?

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 01 marca 2008, 21:03

BodzioT pisze:
OLO pisze:FSO i tylnonapędowe fiaty 58,6
plastikowe fiaty 58,1

Te 0,5mm można przetoczyć albo pracowicie wypiłować pilnikiem
nie dokońca

mój polonez miał z przodu 58.1 bo borbety weszły bez rozwiercania natomiast na tył musiałem je rozwiercić. A pochodziły z UNO wiec z przednionapędówki
Ile miałeś dystans/dystanse? Piasta jest stopniowana.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
BodzioT
Posty: 644
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 17:27
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: BodzioT » 02 marca 2008, 09:13

standart

to samo był z stalówkami przednie pasowały tylne trzeba było z kopa zdejmować. Tego problemu nie miałem już w caro
Zbudował dom, posadził drzewo, spłodził syna i... zapił się z braku celów w życiu.

TUR
Posty: 472
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:20
Lokalizacja: jawor/Dolnośląskie

Post autor: TUR » 02 marca 2008, 14:05

ja mam aluski 14 6,5 cala szerokie opony 175/65 i jest super,na początku na tych felach miałem 185/60 i tyle powiem że tylko ładnie to wyglądało,w koleinach masakra,a na dziurach zawiecha dostawała popalić,teraz mam zimówki 13 165/80 i powiem że bardzo dobrze sie na nich śmiga
Ostatnio zmieniony 02 marca 2008, 14:05 przez TUR, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Atu 1,6 GSI

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 15 marca 2008, 01:15

Zaraz zaraz :566:
To twierdzicie że u mnie w C+ rok 1999 rozstaw śrub jest 4X100 ?
Czy 4x98 ????? :566:
Bo teraz jestem na etapie zamawiania alusów z rozstawem 4x98 ale jest z tym kłopot.
I czy można wsadzić bez większych problemów 4x100 ???
Ostatnio zmieniony 15 marca 2008, 01:20 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 15 marca 2008, 06:56

HOMZIK wszystko można, ale nikt nie ręczy za skutki. Jeden wsadził 4x100 i twierdzi, że wszystko jest ok, drugi jest innego zdania....
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

Awatar użytkownika
vazyl
Posty: 2112
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 20:18
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vazyl » 15 marca 2008, 16:41

Panowie, pewnikiem jest że ani Alessio ani OZ nie robi już felg 4x98, ale oficjalnie proponują 4x100 i oryginalne (sygnowane przez nich) śruby pływające. Jest to sprawdzone rozwiązanie i dają na nie gwarancje. Chodzi o to aby inne wymiary w pierwszej kolejności z otworem centrującym pasowały.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 15 marca 2008, 21:29

A może ktoś podać linka do strony gdzie można by te śruby pływające zobaczyć :566: Bo nigdy tego nie widziałem :570:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
vazyl
Posty: 2112
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 20:18
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vazyl » 16 marca 2008, 13:24

HOMZIK pisze:A może ktoś podać linka do strony gdzie można by te śruby pływające zobaczyć :566: Bo nigdy tego nie widziałem :570:
fotka

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 16 marca 2008, 21:35

Wyglądają jak normalne śruby,z tą róznicą że w tych widze podkładki stożkowe,a normalna śruba ma to na stałe.
Dalej nie kumam jak to działa :566:
W jaki sposób to zmienia ten rozstaw ?
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 16 marca 2008, 23:32

Wtobraź sobie zwykłą śrubą z za dużą podkładką. A teraz tąpodkładkę zmień z płaskiej na stożkową (w kształcie jak stożek ze zwykłeś śruby do koła), tyle ze cały czas podkładka lata sobei na boki względem śruby. W ten sposób podkładka/stozek wpasowywyje sięw stozek felgi a sama śruba jest idealnie wspólosiowo z otworem w piaście.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 16 marca 2008, 23:37

Czyli logicznie myśląc,otwór w feldze musi być co najmniej te 3 mm większy niż średnica śruby?
Dobrze myśle? Bo chyba załapałem o co chodzi :570:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 16 marca 2008, 23:41

pomiędzy 4x98 a 4x100 wtsraczy 1 milimetr.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 17 marca 2008, 16:05

To ja jeszcze zapytam :
-CZY TO JEST W 100% BEZPIECZNE ROZWIĄZANIE ???
Bo w zakładzie wulkanizacyjnym gdzie sprzedają alufelgi ,właściciel powiedział mi że on u siebie tego by nie zastosował.
Nie chciał bym aby ktos stracił zdrowie lub życie i nie martwie sie tu o siebie ale o pasażerów i innych użytkowników drogi :566:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 17 marca 2008, 16:24

Wiele firm produkujących alufelgi nie robi już 4x98 i stosują takie rozwiązanie właśnie. Ja np. z takiego rozwiązania korzystam.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

budzik199000
Posty: 9
Rejestracja: 09 stycznia 2013, 16:54
Lokalizacja: Jedlicze

Post autor: budzik199000 » 10 stycznia 2013, 13:36

Witam. Na wiosnę planuje założyć do swojego Poldka alusy 15" szerokie 6" ET40 o takie: http://www.google.pl/imgres?q=fiat+brav ... 1,s:0,i:81
Opony będą 185/55R15 Tylko zastanawiam się czy podczas jazdy, na zakrętach itp nie będzie nic obcierało. Może ktoś już zakładał takie i wie czy bedzie pasowało i jak sie auto zachowuje i wogóle. Pozdrawiam

Jojo
Posty: 529
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:33
Lokalizacja: Bronisze

Post autor: Jojo » 10 stycznia 2013, 15:18

raczej będzie obcierało. Felga (koło) o sprężynę zawieszenia
"... Dobra, jedziemy fiaciorem dalej na łowy, kaman ..." :)

budzik199000
Posty: 9
Rejestracja: 09 stycznia 2013, 16:54
Lokalizacja: Jedlicze

Post autor: budzik199000 » 10 stycznia 2013, 15:25

A gdybym dał po jednym dystansie 5mm na stronę?

Jojo
Posty: 529
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 23:33
Lokalizacja: Bronisze

Post autor: Jojo » 10 stycznia 2013, 15:40

według mnie, musisz dać min. 20 mm na stronę
"... Dobra, jedziemy fiaciorem dalej na łowy, kaman ..." :)

budzik199000
Posty: 9
Rejestracja: 09 stycznia 2013, 16:54
Lokalizacja: Jedlicze

Post autor: budzik199000 » 10 stycznia 2013, 15:45

a gdzieś czytałem że ktoś montował 7jx15 ET 15 bez przeróbek i było wszystko ok. u mnie jest szeroki zawias to chyba sobie można na więcej pozwolić niż na wąskim zawiasie

Toma
Komisja Rewizyjna
Posty: 1092
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:06
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Kontakt:

Post autor: Toma » 10 stycznia 2013, 16:07

budzik199000 pisze:a gdzieś czytałem że ktoś montował 7jx15 ET 15 bez przeróbek i było wszystko ok. u mnie jest szeroki zawias to chyba sobie można na więcej pozwolić niż na wąskim zawiasie
Wahacze w szerokim zawiasie i wąskim są takie same, więc nie zmienia się odległość koła od sprężyny.
Obrazek

budzik199000
Posty: 9
Rejestracja: 09 stycznia 2013, 16:54
Lokalizacja: Jedlicze

Post autor: budzik199000 » 10 stycznia 2013, 16:13

no faktycznie masz rację. Mimo wszystko będę na wiosnę próbował te fele, najwyżej dam jakieś dystanse.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 10 stycznia 2013, 16:24

u mnie na szerokim zawieszeniu, starym ukł. hamulcowym i bez dystansów 5mm, felgi 7x15 et28 trą o sprężynę na podniesionym zawieszeniu i o wahacz przy skręcie.

Toma
Komisja Rewizyjna
Posty: 1092
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:06
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Kontakt:

Post autor: Toma » 10 stycznia 2013, 16:31

U mnie 7jx15 et 12 (jak dobrze pamiętam), wąski zawias i nic nie trze.
Obrazek

budzik199000
Posty: 9
Rejestracja: 09 stycznia 2013, 16:54
Lokalizacja: Jedlicze

Post autor: budzik199000 » 10 stycznia 2013, 16:56

to te felgi o których ja pisałem to wystawały by do środka o 15mm więcej od Twoich, to pewnie by minimum 10mm dystansu dać. wyślij jakieś fotki Twojego autka jak możesz

budzik199000
Posty: 9
Rejestracja: 09 stycznia 2013, 16:54
Lokalizacja: Jedlicze

Post autor: budzik199000 » 10 stycznia 2013, 16:57

a Ty masz bez dystansów?

ODPOWIEDZ