Modyfikacja zawieszenia C+ 1.4 - propozycje konfiguracji.

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1408
Joined: 03 January 2007, 18:25
Location: Warszawa - Wola

Modyfikacja zawieszenia C+ 1.4 - propozycje konfiguracji.

Post by BolimA »

Musze ogarnac zawieszenie w roverze, bo juz dluzej nie moge jezdzic takim tapczanem.
Prosze o konkretne propozycje modyfikacji, tzn. jakie amortyzatory tyl/przod, sprezyny, resory?
Przod jest wysoki, tyl trosze za niski (wzgledem przodu)
Chcialbym, zeby auto prowadzilo sie pewniej, stabilniej, komfort to sprawa drugorzedna.

Zapraszam do dyskusji tylko osoby, ktore modyfikowaly swoje zawieszenia i moga cos konkretnie powiedziec na ten temat.
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Mateoos
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1129
Joined: 24 December 2006, 12:05
Location: Szczecin

Post by Mateoos »

Przód: sprężyny od Trucka. Tył: dołożenie trzeciego pióra. Amortyzatory gazowe.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Opcja "kwadrans". Tnij jeden zwój z przodu.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

czeczun
Prezes Zarządu
Posts: 3283
Joined: 07 January 2007, 22:14
Location: Toruń

Post by czeczun »

Jedno jest pewne, nie ma co za mocno obiniżać zawieszenia. Wiadomo, że nie chodzi mi tutaj o jeden zwój, bo to nie robi zbyt dużej różnicy.
Ostrzegam tylko przed takim glebieniem jak mam u siebie, tj że wahacze prawie opierają się o gumowe odboje. Poprzedni właściciel miał fantazję, hehe. Nie tylko buda dostaje, ale też na maxa trzeba uważać na dziury, krawężniki i inne atrakcje bo wielce prawdopodobne jest bliskie spotkanie miski z "tym czymś".
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

Koval_STM
Posts: 1793
Joined: 10 January 2007, 18:34
Location: Warszawa - Wesoła

Post by Koval_STM »

czeczun wrote: jest bliskie spotkanie miski z "tym czymś".
Rover nie ma tego problemu, bo miska jest na wysokości belki, a nie poniżej ;)

Co do zawieszenia, to poza sprężynami, resorami i amorami warto wymienić wszystkie elementy gumowe, tj. poduszki drążków reakcyjnych, poduszki stabilizatora etc.

W moim białym Fiacie miałem z przodu amortyzatory KYB olejowe, z tyłu gazowo - olejowe Cofap'y za 15 zł z Allegro.
Powiem, że jak jeszcze się trafią takie amorki na Alegro, to kupię ze 4 komplety.
Samochód jechał tak, jakby "nie miał tyłu", czyli jak po maśle.

KraseK
Posts: 322
Joined: 04 January 2007, 02:02
Location: Białystok
Contact:

Post by KraseK »

Bolim przód tnij o 1,5 zwoja. ja mam 1 i bede jeszcze docinał ( na 15" jest za wysoko hehe)
Amorki mam przód Monroe gazówki do Trucka, a z tyłu to samo co Koval, (z tym ze one były po 12 zł :p} . Resory moga byc seryjne, byle by nie były juz wygięte w kierunki ziemi i na nowych tulejkach.
Jak mówi stara szkoła : Musi być szeroko i nisko!!!

BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1408
Joined: 03 January 2007, 18:25
Location: Warszawa - Wola

Post by BolimA »

Amorki za 12 zl??

Czyli sprezyny zostawic seryjne, tylko ciachnac 1.5 zwoja plus nowe amorki (jaka byla by roznica przy sprezynach z trucka?).
Lepiej wybrac sensatracki czy duo-control'e? Z przodu zawiecha jest ok, wiec tylko profilaktycznie wymienie gumy i drazki reakcyjne z tylu... plus stabilizator.
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Janek
Posts: 121
Joined: 12 January 2007, 02:36
Location: Warszawa

Post by Janek »

amorki można oddać gościowi z Piaseczna i zrobi olejówki tak jak chcemy.

Ale tak jak rozmawialiśmy Bolimek z przodu Truck z tyłu jedno pióro dołożone u gościa z głową. Bo niektórzy jak pod chebrują to masakra jest i do tego zestaw gazówek. A po za tym Bolimek odwal się od tej za wiechy, przyjeżdżaj pieniążki leżą już w pokoju a ja nie mogę sie doczekać swojego Roverka :D
Fiaciory rządzą...

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Więc jest tak :570:
Chce obniżyć z tyłu zawieszenie w C+ nie pogarszając zbytnio komfortu.
W planach mam 3 cm w dół i chce to zrobić przez :
-obcięcie wspornika resoru ,skrucenie o 3 cm i zespawanie
- lub przewiercenie otworu wyżej o 3 cm w wieszaku tylnego resoru
-ograniczenie skoku zawieszenia przez zamontowanie większego ( dłuższego) zderzaka gumowego (bycze jajo)
Wkładam felgi 15 z oponami 195/50/15 i chce żeby to jakoś wyglądało,bo w tej chwili to dupa stoi zbyt wysoko i będzie to śmiesznie wyglądało.
Dodam że zrezygnowałem z wożenia trzech osób na tylnej kanapie, więc obciążenia na tyle dużego nie będzie.

Co proponujecie ? :564:
I jeszcze jedno pytanko mam:
- czy są jakies gumy do poldasa,jakie wtyka sie w sprężyny z przodu aby ograniczyć skok zawieszenia przedniego ?
Last edited by HOMZIK on 24 March 2008, 20:17, edited 1 time in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

rdt

Post by rdt »

obcięcie lub przewiercenie wieszaka nie wiem czy wchodzi w rachubę ze względu na to że resor ma swoją długość oraz że musi mieć gdzie pracować
gumy p których piszesz (zakładało sie toto na sprężynę i blokowało możliwość pracy zwoju) widziałem dawno temu na alle............

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

HOMZIK wrote:Więc jest tak :570:
Chce obniżyć z tyłu zawieszenie w C+ nie pogarszając zbytnio komfortu.
W planach mam 3 cm w dół i chce to zrobić przez :
-obcięcie wspornika resoru ,skrucenie o 3 cm i zespawanie
Jesteś pewien, że jak skrócić wieszak o 3cm to obniżysz też o 3 ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Znowu mi tu jakies ORTO wpadło :568:
leon wrote:Jesteś pewien, że jak skrócić wieszak o 3cm to obniżysz też o 3 ?
Patrząc na mocowanie resoru,to moim zdaniem jedna z tych opcji na pewno da taki efekt.
Ba, nawet zastosowanie obydwu tych opcji czyli przewiercenie otworu w wieszaku i obcięcie wspornika musi obniżyć mi nadwozie o tyle ile wyniesie suma obu tych cięć :568: :564:
hmm.... :566: ale zaraz zaraz, ...nie ruszam mocowania przedniego,tam jest oś obrotu, :570: ...czyli jak utne tu 3 cm to opuści sie o około 1,5 cm :570: ...jak utne w sumie 6 cm to opuści sie 3 cm :570:
LEON- ...dobrze ja kombinuje ??? :566:

Gumy do przednich sprężyn są dostępne na alegro i przetestuje jak to zdaje egzamin :570:

http://www.allegro.pl/search.php?string ... onal_rec=0
Last edited by HOMZIK on 24 March 2008, 23:53, edited 2 times in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

A nie zapomniałeś o przednim mocowaniu resora?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

leon wrote:A nie zapomniałeś o przednim mocowaniu resora?
Już zmieniłem treśc :564: Co teraz o tym sądzisz ? :566:
Bo przecież koło jest zamocowane w połowie "dźwigni" jaką jest resor, i zmieniając położenie podparcia tej "dźwigni" musze wyliczyć jaki efekt będzie w części mocowania koła :570:
Last edited by HOMZIK on 25 March 2008, 00:02, edited 2 times in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Teraz dobrze kombinujesz.
Pytanie, czy jest miejsce na cięcie 6cm.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

No właśnie, jutro wjade na kanał i popatrze co będzie można i ile będzie można uciąć :564:
Jak już będe to robił ,to zrobie dokumentacje fotograficzną i umieszcze na forum :568:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Tylny słupek mozesz skrócić. Ale wąsów nie ruszaj bo ci go wyrwie. Ile masz piór w resorze?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Dwa pióra.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Tylne słupki spokojnie można skracać o 6 cm.
Więcej raczej sie nie da bo po lewej stronie jest wlew paliwa i zbiornik.
Czyli moje modyfikacje beda polegały na :
-przód ,sprężyny od trucka obcięte o 2 zwoje lub 2,5 zwoja+amorki gazowe
-tył dołożenie po jednej sztuce amorków gazowych na strone,czyli będą po dwa na strone i dodatkowo obniżenie o 3 cm poprzez obcięcie i zespawanie tylnych mocowań resorów :570:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

czeczun
Prezes Zarządu
Posts: 3283
Joined: 07 January 2007, 22:14
Location: Toruń

Post by czeczun »

kiedyś Ramzi pisał, że wkracanie wieszaków resora ma wpływ na szybsze zużyczie co najmniej krzyżaków na wale.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

No właśnie sie nad tym zastanawiam,ale przecież jak miał bym butle z gazem i koło zapasowe i troche sprzętu w bagażniku typu 2 wzmacniacze i skrzynia basowa to to wszystko waży i jakbym to wszystko miał to autko by te 3 cm spokojnie przysiadło.
Ale nie woże koła zapasowego bo mam je w SPRAYU :547: ,nie mam gazu i cięzar butli odpada, sprzęt audio mam ale i tak buda stoi za wysoko.
hmm....to moim zdaniem te 3 cm jak opadnie to nie powinno to wpłynąc na krzyżaki :570:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

czeczun
Prezes Zarządu
Posts: 3283
Joined: 07 January 2007, 22:14
Location: Toruń

Post by czeczun »

z tego co mówił Ramzi, źle na krzyżaki nie wpływało samo obniżenia zawieszenia, tylko sposób w jaki zostało to wykonane. Skracanie wsporników ma według Ramziego zmieniać jakieś tam kąty prowadzenia mostu i przez to dostawać mają krzyżaki. Po szczegóły kieruj się do niego.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

Post Reply