Opony 165 70r13

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

A proszę bardzo.
Policzę. Poldem na codzień poruszam sie od 1998 i jeździłem na 14 rozmiarach opon i 4 rozmiarach felg
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Adamus
Posts: 1373
Joined: 10 January 2007, 22:36
Location: Gdynia Elbląg

Post by Adamus »

Ambrosios wrote:2. Im mniejszy obwod opony, tym auto jest zrywniejsze i predkosc maksymalna mniejsza. .
Zgadzam sie tylko z pierwsza czescia zdania - mniejszy obwod skroci przelozenie calkowite i auto bedzie sie zwawiej sie rozpedzac, ale co do Vmax to nie zawsze tak musi byc :)
Ot - czepiam sie tak po drugim piwku :)
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

Sw.Piotrek
Posts: 5
Joined: 17 November 2013, 16:48
Location: Łódź

Post by Sw.Piotrek »

Ja zwracam dość dużą uwagę na to żeby nie przekłamywał licznik. Dla tego na lato mam 185/70 R13 a na zimę 165 R13 (pełny profil). Czyli są to takie opony jakie zarekomendowała fabryka. Zauważyłem że na oponach 165 łatwiej obrócić kołami. Po za tym jeździ się tak samo. Ale może to być spowodowane spokojną miejską jazdą.

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Sw.Piotrek wrote:Zauważyłem że na oponach 165 łatwiej obrócić kołami.
Mając wspomaganie jeszcze łatwiej.
Sw.Piotrek wrote:Po za tym jeździ się tak samo.
Nie na mokrym.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Sw.Piotrek
Posts: 5
Joined: 17 November 2013, 16:48
Location: Łódź

Post by Sw.Piotrek »

hmm wyraziłem się trochę nieprecyzyjnie. Miałem na myśli że ruszając szybko z pod świateł koła 165 R13 są bardziej skłonne do boksowania. I rzeczywiście opony zimowe na deszczu "trzymają się" tak sobie.

Post Reply