Łożysko huczy.

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

Nabauab
Posty: 569
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Nabauab » 20 października 2009, 15:33

Mam pytanie takie: jaki jest objaw zużytych tylnych łożysk?
W Platynie słychać z tyłu takie "łusłusłusłus" nie wiem jak inaczej nazwać ten odgłos. Występuje zawsze i na biegu i na luzie. Wydaje mi się, że z okolic tylnych kół, na początku myślałem, że to klocki, ale po wymianie dalej to samo. Chyba to jednak łożyska?
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

diodalodz
Posty: 792
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 22 października 2009, 00:14

hm silnie się nasila zazwyczaj pow 60km/h . wysuń półoś z mostu zakręć łożyskiem a się dowiesz . w 30 min spokojnie opanujesz 1 stronę jeśli się tarcze zbytnio nie przyssały do półosiek . Jeśli auto stało np 5-6 miesięcy to prawie zawsze padają łożyska na tyle .
Ostatnio zmieniony 22 października 2009, 00:15 przez diodalodz, łącznie zmieniany 1 raz.

Nabauab
Posty: 569
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Nabauab » 03 grudnia 2009, 21:31

A jak się zabrać do wymiany tylnych łożysk? Da się to zrobić bez specjalistycznych narzędzi? Z tego co lakonicznie podano w Morawskim wygląda na to, że nie. A może jednak się da?
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

diodalodz
Posty: 792
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 03 grudnia 2009, 21:33

półoś wyjmiesz bez problemu . Ze zbiciem łożyska bywa różnie . trzeba delikatnie rozciąć pierścień . Zbić łożysko , wbić nowe a następnie nagrzać pierścień osadczy i wbić pierścień na półoś .

Nabauab
Posty: 569
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Nabauab » 03 grudnia 2009, 21:52

Dzięki popróbuję :) To jeszcze takie szybkie pytanie, łożyska są takie same w lucasie, co w starych mostach?
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

diodalodz
Posty: 792
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 04 grudnia 2009, 01:51

tak i nie . Są inne niż w trucku i poldku kombi . Caro borek 125p i C+ ma to samo czy lucas czy bosch .
Ostatnio zmieniony 04 grudnia 2009, 01:51 przez diodalodz, łącznie zmieniany 1 raz.

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 04 grudnia 2009, 10:46

Nabauab pisze:Dzięki popróbuję
Lepiej żeby ci się udało od pierwszego, wyjeżdżająca półoś to nic przyjemnego :D ;)

OLO
Posty: 9141
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 04 grudnia 2009, 10:57

Tarcze rulez.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Nabauab
Posty: 569
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Nabauab » 06 grudnia 2009, 11:16

Janisz pisze:Lepiej żeby ci się udało od pierwszego, wyjeżdżająca półoś to nic przyjemnego
No przecież mam tarcze :570:
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 07 grudnia 2009, 17:31

No dobra...

Nabauab
Posty: 569
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Nabauab » 14 stycznia 2010, 21:46

No i zrobione. Ze zbijaniem bywa naprawdę różnie. Skończyło się na zawiezieniu wymontowanych półosi do zakładu metalowego.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

ODPOWIEDZ