jakie amortyzatory polecacie do PN

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

TUR
Posts: 472
Joined: 09 January 2007, 20:20
Location: jawor/Dolnośląskie

jakie amortyzatory polecacie do PN

Post by TUR »

Witam szykuje sie do wymiany amortyzatorów,jakiej marki polecacie amorki.
Polonez Atu 1,6 GSI

SPAjK
Posts: 1206
Joined: 06 January 2007, 18:00
Location: Warszawa

Post by SPAjK »

delphi duo control
spajki

Koval_STM
Posts: 1793
Joined: 10 January 2007, 18:34
Location: Warszawa - Wesoła

Post by Koval_STM »

Magneti Marelli i KYB
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

Monroe tez dają rade :)
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Tom_STM
Posts: 400
Joined: 26 December 2006, 12:03
Location: Warszawa Wesoła
Contact:

Post by Tom_STM »

koni lub bilstein :D

santi
Posts: 1663
Joined: 09 January 2007, 21:12
Location: Lanckorona

Post by santi »

olejowe czy gazowe?

TUR
Posts: 472
Joined: 09 January 2007, 20:20
Location: jawor/Dolnośląskie

Post by TUR »

santi wrote:olejowe czy gazowe?
no właśnie,też się nad tym zastanawiam,jakie są wady i zalety?czy kupić olejowe czy gazowe?
Polonez Atu 1,6 GSI

Kriss
Posts: 2654
Joined: 13 April 2007, 22:10
Location: Chełm

Post by Kriss »

Olejowe Delphi sprawdzona marka :)
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

Koval_STM
Posts: 1793
Joined: 10 January 2007, 18:34
Location: Warszawa - Wesoła

Post by Koval_STM »

Ja mam gazowo-olejowe i .... jest zajeb..... ;) POLECAM
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

kloszczu
Posts: 54
Joined: 10 January 2007, 13:57
Location: Warszawa

Post by kloszczu »

Tanio i spoko mozna dorwać Sahsy fajnie tłumią.
|00||||||00| fiat mój brat

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

Gazowo-olejowe, sa przyjemnie sztywne.

Ewentualnie truckowskie na przód :D

Stivek
Posts: 49
Joined: 20 January 2007, 22:19
Location: Katowice

Post by Stivek »

Do Borewicza jakie polecacie? Jeździłem ostatnio zadbanym Polonezem z 1980 roku z małym przebiegiem i stwierdziłem, że nieco mniej nurkuje przy hamowaniu od mojego, ma mniejsze przechyły na zakrętach przy zachowaniu podobnego, wysokiego komfortu jazdy. Amortyzatory miał fabryczne.

Mogę się zdecydować na lepsze amortyzatory, z tym, że nie chce aby były one twarde jak w szerokim Caro, który dla mnie został pozbawiony komfortu prawdziwego Poloneza.
Polonez 1500 '80
FSO Polonez Caro 1.6GLE '92

Poprzednie: 1500 3D '84, 1.5C'83, 1.5C'84,
1.5LS '86, 1.5SLE'90, 1.4GLI 16V'95, 1.5GLI '92, 125p 1.5C '83, Zastava 1100p '81.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Nie będzie. Trudno pozbawić polda uczucia komfortu ;)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

e_gregor

Post by e_gregor »

Ja kupiłem "cofap" - niby gazowe. Możecie coś o nich powiedzieć więcej?

Kriss
Posts: 2654
Joined: 13 April 2007, 22:10
Location: Chełm

Post by Kriss »

Cofap - jak dla mnie to jakaś bananowa marka, pierwsze słyszę. W jakim kraju rzekomo je wyprodukowali?? Pojeździsz na nich troche i zdasz relacje z wrażeń :)
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

Buton
Członek Stowarzyszenia
Posts: 814
Joined: 09 January 2007, 19:25
Location: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post by Buton »

Strona firmy Cofap . Oferta jest z przed dwóch lat. Wtedy do PNa mieli tylko gazowe. Ogólnie produkują amorki do wielu samochodów.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

e_gregor

Post by e_gregor »

No - tylko pytanko jak to bedzie się sprawowało...

Berek
Posts: 2168
Joined: 09 January 2007, 20:04
Location: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post by Berek »

kup najzwyklejsze KAYABA albo Delphi za 60-70 zł za szt i bedziesz zadowolony

Versh

Post by Versh »

a mnie tez moze ktos pomoc przy doborze amorków? bo nie wiem w sumie, mam kayabe za 102 zł za sztuke lub monoroe za 105 zł i wogole nie wiem czy gaz czy olej na jakie patrzec potrzebuje zeby auto nabrało sabilnosci w zakretach jakie doradzacie?:> mam DF'a z 90 wiec polonezowskie pewno podejdą wogole to tu oferta jest, jakby kto uprzejmy był rozgladnac sie i mi doradzic bo ja zielony w tym wogole http://design.motorol.pl/oferta.php?s=20&e=20

adamdn
Posts: 1382
Joined: 09 January 2007, 00:10
Location: Olsztyn

Post by adamdn »

Olej - gaz latwiej ucieknie (przyklad - "sprezyny" klapy bagaznika). Rozwiazania hydrauliczne sa bardziej trwale od pneumatycznych :)
Byl: Atu Plus 1.4 Dark Turquoise Mica
FSO Polonez Caro 1.4 Design Orciari
Fiat Marea Weekend 1.9 TD100 ELX
FIAT Marea Weekend 2.0 155_20v HLX

Jest: Volvo S80 2.0T Momentum
DAEWOO-FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI

CAmaRO
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1661
Joined: 06 January 2007, 20:00
Location: Warszawa

Post by CAmaRO »

Tom_STM wrote:koni lub bilstein :D
W sumie popieram, ale to są niestety drogie podzespoły.
Ale za jakość się płaci...
Too soon tomorrow...

1313
Posts: 116
Joined: 14 January 2007, 01:35
Location: Gdynia

Post by 1313 »

Witam,
Ja ostatnio zdecydowałem się na olejowe Cofap. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem, ale cena była zachęcająca i przeczytałem pewien "niezależny test". Mianowicie zrobili jakieś badania wielu amortyzatorów na meksykańskim Garbusie i jak się okazało GAZÓWKI Cofap zmieszali z błotem i uznali za najgorsze w teście, natomiast olejówki jak twierdzą były całkiem do rzeczy, a jak za ich cenę - wręc świetne. Zakupiłem, za 2 tygodnie założę, sprawdzę i opowiem. Cofap to brazylijska firma należąca do koncernu Magnetti Marelli. Jako ciekawostkę powiem, że już ze 2 razy słyszałem, że po zakupie oryginałów Magnetti okazywało się, że to...Cofap :)

Martini
Posts: 342
Joined: 22 January 2007, 22:33
Location: Oslo Norge
Contact:

Post by Martini »

Ja jednak pozostanę wierny tłumiaczom Delphi/Krosno. Przynajmniej w Polonezie/DF-ie
Image
Image

Kriss
Posts: 2654
Joined: 13 April 2007, 22:10
Location: Chełm

Post by Kriss »

Zamontowałem dwa tygodnie temu w swoim poldku na przodzie nowe amorki firmy Delphi olejowe. Jak na dzień dzisiejszy po przetestowaniu jestem z nich bardzo zadowolony :okulary:
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

TOMEKxxxFSO

Post by TOMEKxxxFSO »

Witam! Sorry że ładuje sie w temat ale mam ważne pytanie. Czy ktoś wie czy belka poprzeczna zawieszenia przedniego od starego poloneza i fiata MR bedzie pasować do 125p 1300 72r z góry dzieki!
Co do Amortyzatorów to ja zawsze jestem za oryginalnymi tzn KROSNO
Pozdrawiam!

Ceva vel Gump

Post by Ceva vel Gump »

Raczej tak, a nawet według mnie napewno tak.

Łukasz-PTK
Posts: 165
Joined: 28 January 2007, 08:54
Location: Białystok

Post by Łukasz-PTK »

Ja ostatnio kupiłem delphi olejowe na wiosnę planuje montaż nowego zestawu jestem ciekaw jak to będzie się sprawowało w połączeniu ze wzmacnianymi sprężynami ciachniętymi zwój bądź dwa jeszcze nie jestem pewien może 1,5 :P
Jest POLONEZ Jest ZABAWA

jimo
Posts: 34
Joined: 27 December 2007, 15:30
Location: Mazowsze

Post by jimo »

PN Caro, amortyzatory Kayaba, przód, model 443013 (odpowiednik katalogowo monroe). Współpracuje w połączeniu ze sprężyną z trucka (oznaczenie żółte -14,5mm zwój) ściątą o 1,75 zwoja + zaklepane 0,5zwoja. Obręcze 14" z trucka. Auto twarde, sztywne, mało się buja w zakręcie - z tyłu seryjne 2 pióra + Kayaba model 443204 (odpowiednik monroe). Prowadzenie pewne. Są to amortzatory z serii Premium - olejowe. Mogę je porównać z amortyzatorami Monreoe - Oryginal. Miałem je w atu (z tym, że przy zwykłej sprężynie). Mniejsze ugięcie - mniejszy komfort na KYB oraz lepsze prowadzenie, mniejszy nur (o ile jeszcze można nazwać to nurem ;) przy hamowaniu.
Cena jaką płaciłem za KYB to 70zł/szt przód, oraz 75zł/szt tył.
Last edited by jimo on 07 January 2008, 19:58, edited 1 time in total.
pozdr.
Michał aka jimo#1921;
Był: Fso-Warszawa Polonez Atu Plus 1600,
Był: Fso-Warszawa Polonez Caro 2000,
Był: Fso-Warszawa Polonez Caro 1400,
Jest: Fso-Warszawa Polonez Caro 1600 16V; Fso-Warszawa Polonez Caro 1600 8V; VOLVO 745 2000 8V

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

jimo wrote:... + zaklepane 0,5zwoja. ...
tzn?
Image
Image

jimo
Posts: 34
Joined: 27 December 2007, 15:30
Location: Mazowsze

Post by jimo »

LifeGuard wrote:
jimo wrote:... + zaklepane 0,5zwoja. ...
tzn?
Miejscowo podgrzane i młotem zagięte na wzór oryginalnie wyglądającej sprężyny.
pozdr.
Michał aka jimo#1921;
Był: Fso-Warszawa Polonez Atu Plus 1600,
Był: Fso-Warszawa Polonez Caro 2000,
Był: Fso-Warszawa Polonez Caro 1400,
Jest: Fso-Warszawa Polonez Caro 1600 16V; Fso-Warszawa Polonez Caro 1600 8V; VOLVO 745 2000 8V

Post Reply