jakie amortyzatory polecacie do PN

elementy zawieszenia, koła i ogumienie.

Moderator: Moderatorzy

TUR
Posty: 472
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:20
Lokalizacja: jawor/Dolnośląskie

jakie amortyzatory polecacie do PN

Post autor: TUR » 05 czerwca 2007, 09:16

Witam szykuje sie do wymiany amortyzatorów,jakiej marki polecacie amorki.
Polonez Atu 1,6 GSI

SPAjK
Posty: 1206
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SPAjK » 05 czerwca 2007, 09:46

delphi duo control
spajki

Koval_STM
Posty: 1793
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 05 czerwca 2007, 09:51

Magneti Marelli i KYB
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 05 czerwca 2007, 10:08

Monroe tez dają rade :)
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Tom_STM
Posty: 400
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 12:03
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Post autor: Tom_STM » 05 czerwca 2007, 10:32

koni lub bilstein :D

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 05 czerwca 2007, 10:33

olejowe czy gazowe?

TUR
Posty: 472
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:20
Lokalizacja: jawor/Dolnośląskie

Post autor: TUR » 05 czerwca 2007, 10:45

santi pisze:olejowe czy gazowe?
no właśnie,też się nad tym zastanawiam,jakie są wady i zalety?czy kupić olejowe czy gazowe?
Polonez Atu 1,6 GSI

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 05 czerwca 2007, 11:25

Olejowe Delphi sprawdzona marka :)
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

Koval_STM
Posty: 1793
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 05 czerwca 2007, 11:30

Ja mam gazowo-olejowe i .... jest zajeb..... ;) POLECAM
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

Awatar użytkownika
kloszczu
Posty: 54
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kloszczu » 06 czerwca 2007, 09:42

Tanio i spoko mozna dorwać Sahsy fajnie tłumią.
|00||||||00| fiat mój brat

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 06 czerwca 2007, 09:46

Gazowo-olejowe, sa przyjemnie sztywne.

Ewentualnie truckowskie na przód :D

Stivek
Posty: 49
Rejestracja: 20 stycznia 2007, 22:19
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Stivek » 10 czerwca 2007, 21:00

Do Borewicza jakie polecacie? Jeździłem ostatnio zadbanym Polonezem z 1980 roku z małym przebiegiem i stwierdziłem, że nieco mniej nurkuje przy hamowaniu od mojego, ma mniejsze przechyły na zakrętach przy zachowaniu podobnego, wysokiego komfortu jazdy. Amortyzatory miał fabryczne.

Mogę się zdecydować na lepsze amortyzatory, z tym, że nie chce aby były one twarde jak w szerokim Caro, który dla mnie został pozbawiony komfortu prawdziwego Poloneza.
Polonez 1500 '80
FSO Polonez Caro 1.6GLE '92

Poprzednie: 1500 3D '84, 1.5C'83, 1.5C'84,
1.5LS '86, 1.5SLE'90, 1.4GLI 16V'95, 1.5GLI '92, 125p 1.5C '83, Zastava 1100p '81.

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 11 czerwca 2007, 13:41

Nie będzie. Trudno pozbawić polda uczucia komfortu ;)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

e_gregor

Post autor: e_gregor » 12 czerwca 2007, 20:19

Ja kupiłem "cofap" - niby gazowe. Możecie coś o nich powiedzieć więcej?

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 12 czerwca 2007, 20:34

Cofap - jak dla mnie to jakaś bananowa marka, pierwsze słyszę. W jakim kraju rzekomo je wyprodukowali?? Pojeździsz na nich troche i zdasz relacje z wrażeń :)
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 12 czerwca 2007, 20:46

Strona firmy Cofap . Oferta jest z przed dwóch lat. Wtedy do PNa mieli tylko gazowe. Ogólnie produkują amorki do wielu samochodów.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

e_gregor

Post autor: e_gregor » 12 czerwca 2007, 20:54

No - tylko pytanko jak to bedzie się sprawowało...

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 12 czerwca 2007, 20:58

kup najzwyklejsze KAYABA albo Delphi za 60-70 zł za szt i bedziesz zadowolony

Versh

Post autor: Versh » 17 czerwca 2007, 10:37

a mnie tez moze ktos pomoc przy doborze amorków? bo nie wiem w sumie, mam kayabe za 102 zł za sztuke lub monoroe za 105 zł i wogole nie wiem czy gaz czy olej na jakie patrzec potrzebuje zeby auto nabrało sabilnosci w zakretach jakie doradzacie?:> mam DF'a z 90 wiec polonezowskie pewno podejdą wogole to tu oferta jest, jakby kto uprzejmy był rozgladnac sie i mi doradzic bo ja zielony w tym wogole http://design.motorol.pl/oferta.php?s=20&e=20

adamdn
Posty: 1382
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 00:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: adamdn » 17 czerwca 2007, 14:09

Olej - gaz latwiej ucieknie (przyklad - "sprezyny" klapy bagaznika). Rozwiazania hydrauliczne sa bardziej trwale od pneumatycznych :)
Byl: Atu Plus 1.4 Dark Turquoise Mica
FSO Polonez Caro 1.4 Design Orciari
Fiat Marea Weekend 1.9 TD100 ELX
FIAT Marea Weekend 2.0 155_20v HLX

Jest: Volvo S80 2.0T Momentum
DAEWOO-FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI

Awatar użytkownika
CAmaRO
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1661
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CAmaRO » 18 czerwca 2007, 11:19

Tom_STM pisze:koni lub bilstein :D
W sumie popieram, ale to są niestety drogie podzespoły.
Ale za jakość się płaci...
Too soon tomorrow...

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: 1313 » 04 lipca 2007, 22:56

Witam,
Ja ostatnio zdecydowałem się na olejowe Cofap. Nie wiem, czy dobrze zrobiłem, ale cena była zachęcająca i przeczytałem pewien "niezależny test". Mianowicie zrobili jakieś badania wielu amortyzatorów na meksykańskim Garbusie i jak się okazało GAZÓWKI Cofap zmieszali z błotem i uznali za najgorsze w teście, natomiast olejówki jak twierdzą były całkiem do rzeczy, a jak za ich cenę - wręc świetne. Zakupiłem, za 2 tygodnie założę, sprawdzę i opowiem. Cofap to brazylijska firma należąca do koncernu Magnetti Marelli. Jako ciekawostkę powiem, że już ze 2 razy słyszałem, że po zakupie oryginałów Magnetti okazywało się, że to...Cofap :)

Awatar użytkownika
Martini
Posty: 342
Rejestracja: 22 stycznia 2007, 22:33
Lokalizacja: Oslo Norge
Kontakt:

Post autor: Martini » 08 lipca 2007, 23:13

Ja jednak pozostanę wierny tłumiaczom Delphi/Krosno. Przynajmniej w Polonezie/DF-ie
Obrazek
Obrazek

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 09 lipca 2007, 08:05

Zamontowałem dwa tygodnie temu w swoim poldku na przodzie nowe amorki firmy Delphi olejowe. Jak na dzień dzisiejszy po przetestowaniu jestem z nich bardzo zadowolony :okulary:
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

TOMEKxxxFSO

Post autor: TOMEKxxxFSO » 10 lipca 2007, 18:37

Witam! Sorry że ładuje sie w temat ale mam ważne pytanie. Czy ktoś wie czy belka poprzeczna zawieszenia przedniego od starego poloneza i fiata MR bedzie pasować do 125p 1300 72r z góry dzieki!
Co do Amortyzatorów to ja zawsze jestem za oryginalnymi tzn KROSNO
Pozdrawiam!

Ceva vel Gump

Post autor: Ceva vel Gump » 10 lipca 2007, 19:25

Raczej tak, a nawet według mnie napewno tak.

Awatar użytkownika
Łukasz-PTK
Posty: 165
Rejestracja: 28 stycznia 2007, 08:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Łukasz-PTK » 21 grudnia 2007, 21:28

Ja ostatnio kupiłem delphi olejowe na wiosnę planuje montaż nowego zestawu jestem ciekaw jak to będzie się sprawowało w połączeniu ze wzmacnianymi sprężynami ciachniętymi zwój bądź dwa jeszcze nie jestem pewien może 1,5 :P
Jest POLONEZ Jest ZABAWA

jimo
Posty: 34
Rejestracja: 27 grudnia 2007, 15:30
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: jimo » 07 stycznia 2008, 19:58

PN Caro, amortyzatory Kayaba, przód, model 443013 (odpowiednik katalogowo monroe). Współpracuje w połączeniu ze sprężyną z trucka (oznaczenie żółte -14,5mm zwój) ściątą o 1,75 zwoja + zaklepane 0,5zwoja. Obręcze 14" z trucka. Auto twarde, sztywne, mało się buja w zakręcie - z tyłu seryjne 2 pióra + Kayaba model 443204 (odpowiednik monroe). Prowadzenie pewne. Są to amortzatory z serii Premium - olejowe. Mogę je porównać z amortyzatorami Monreoe - Oryginal. Miałem je w atu (z tym, że przy zwykłej sprężynie). Mniejsze ugięcie - mniejszy komfort na KYB oraz lepsze prowadzenie, mniejszy nur (o ile jeszcze można nazwać to nurem ;) przy hamowaniu.
Cena jaką płaciłem za KYB to 70zł/szt przód, oraz 75zł/szt tył.
Ostatnio zmieniony 07 stycznia 2008, 19:58 przez jimo, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdr.
Michał aka jimo#1921;
Był: Fso-Warszawa Polonez Atu Plus 1600,
Był: Fso-Warszawa Polonez Caro 2000,
Był: Fso-Warszawa Polonez Caro 1400,
Jest: Fso-Warszawa Polonez Caro 1600 16V; Fso-Warszawa Polonez Caro 1600 8V; VOLVO 745 2000 8V

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 08 stycznia 2008, 09:03

jimo pisze:... + zaklepane 0,5zwoja. ...
tzn?
Obrazek
Obrazek

jimo
Posty: 34
Rejestracja: 27 grudnia 2007, 15:30
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: jimo » 08 stycznia 2008, 10:53

LifeGuard pisze:
jimo pisze:... + zaklepane 0,5zwoja. ...
tzn?
Miejscowo podgrzane i młotem zagięte na wzór oryginalnie wyglądającej sprężyny.
pozdr.
Michał aka jimo#1921;
Był: Fso-Warszawa Polonez Atu Plus 1600,
Był: Fso-Warszawa Polonez Caro 2000,
Był: Fso-Warszawa Polonez Caro 1400,
Jest: Fso-Warszawa Polonez Caro 1600 16V; Fso-Warszawa Polonez Caro 1600 8V; VOLVO 745 2000 8V

ODPOWIEDZ