dyferencjał/tylny most - ATU Plus

sprzęgło, skrzynia przekładniowa, wał napędowy, most napędowy i półosie.

Moderator: Moderatorzy

Anachronos
Posty: 6
Rejestracja: 06 marca 2017, 15:35
Lokalizacja: Warszawa

dyferencjał/tylny most - ATU Plus

Post autor: Anachronos » 30 sierpnia 2017, 11:27

Czy ma ktoś z Was namiar na dobry warsztat, który naprawia dyferencjały (tylne mosty)? Polonez ATU Plus 2000 rok.

Może ktoś wie czy gdzieś można kupić nowy dyferencjał do ATU Plusa przełożenie 11/43 ?
Mój Tata ma problem z wyciem dyfra, zaczyna się już od prędkości 70km/h.

Proszę o podpowiedź.

WRB
Posty: 356
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 06:46
Lokalizacja: Lublin

Re: dyferencjał/tylny most - ATU Plus

Post autor: WRB » 30 sierpnia 2017, 18:45

takie warsztaty już nie istnieją. odkąd zaczęliśmy kupować części na złomowiskach tego typu warsztaty wyginęły. producenci części również wyginęli.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Re: dyferencjał/tylny most - ATU Plus

Post autor: maciejowski » 30 sierpnia 2017, 19:03

w częstochowie jest gość zajmujący się regeneracją mostów, aczkolwiek opinie o nim są różne.

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Re: dyferencjał/tylny most - ATU Plus

Post autor: Tales » 30 sierpnia 2017, 19:46

W książce od Trucka jest opis jak naprawić most. Z tego co pamiętam potrzebny jest rozpierak do pochwy (można go chyba sobie wyspawać) i wałek wzorcowy. Z tym wałkiem to już gorzej ale liczę że przy odrobinie szczęścia da się ustawić odpowiednie zazębienie bez wałka.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: dyferencjał/tylny most - ATU Plus

Post autor: raffi » 30 sierpnia 2017, 20:07

WRB pisze:
30 sierpnia 2017, 18:45
takie warsztaty już nie istnieją. odkąd zaczęliśmy kupować części na złomowiskach tego typu warsztaty wyginęły.
Bez przesady, całe mnóstwo wozów ciężarowych i terenowych wciąż ma klasyczne mosty napędowe. Polonez nie był ostatnim autem z napędem na tył i klasycznym mostem, żeby nagle zniknęły serwisy potrafiące się tym zajmować. W dobie sterowanych komputerowo obrabiarek, nie ma też technicznego problemu z odtworzeniem części dziś nie produkowanych. Nie takie rzeczy ludzie dorabiają do zabytków.
Pozostaje tylko jedna kwestia - cena takiej renowacji podzespołu. Bo, że będzie wielokrotnie drożej niż znalezieniu mostu na złomie, to więcej niż pewne.

Jakiś czas temu myślałem, że nie znajdę warsztatu od napraw i wyważania wałów - okazało się, że nie ma z tym większego problemu, tylko trzeba szukać firm obsługujących cięższą motoryzację. Do mostów też szukałem jakiś czas temu uszczelnień i łożysk, to sobie spojrzałem co jeszcze jest do kupienia - pojawiają się jeszcze i tryby dyfrów, i łożyska, i uszczelnienia, tuleje rozprężne, półosie... Jeżeli jest z czymś kłopot, to z ich losową jakością - nawet z fabryki nowe auta potrafiły wyjeżdżać już konkretnie wyjąc mostami, więc nie ma żadnej pewności, że kupując nową część, nawet fabryczną a nie rzemieślniczą, most stanie się cichy. I stąd zresztą popularność mostów z demontażu - ich jakość często można "osłuchać" przed zakupem, co nie jest możliwe przy kupnie części nowej.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

WRB
Posty: 356
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 06:46
Lokalizacja: Lublin

Re: dyferencjał/tylny most - ATU Plus

Post autor: WRB » 31 sierpnia 2017, 02:23

tak, samochodów z mostami napędowymi jest dużo, bardzo dużo. nie ma znaczenia wycie mostu w ciężarówce czy samochodzie terenowym. jugosłowiański most dawał się naprawiać bez takich cudów jakie potrzebne są do naprawy mostu "kwadratowego". maszyny do rozciągania mostów i odpowiednie ilości i grubości podkładek dystansowych posiadały tylko autoryzowane serwisy. nie można ich było kupić. tryby dyferencjałów, tuleje i łożyska można sobie w buty wsadzić jak nie ma podkładek dystansowych i maszyny do ich właściwego montażu.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Re: dyferencjał/tylny most - ATU Plus

Post autor: Tales » 31 sierpnia 2017, 07:56

Wykonanie takich podkladeczek to dla tokarza to chyba nie bedzie trudna robota?
FSO Polonez Caro 1.6GLE

WRB
Posty: 356
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 06:46
Lokalizacja: Lublin

Re: dyferencjał/tylny most - ATU Plus

Post autor: WRB » 31 sierpnia 2017, 11:23

te które ustalają naciąg łożysk i pozycjonują kosz satelitów są wykonane z dokładnością 0,02 mm w grubości od 6,50 mm do 7,50 mm. (51 sztuk) do pozycjonowania i regulacji naciągu łożysk wałka napędzającego służą podkładki co 0,05 mm w grubości od 2,40 do 3,45 mm. (22 sztuki). do regulacji naciągu łożysk koronek służy 10 podkładek w grubościach od 0,085 do 1,30 mm- co 0,05 mm. wycinać wodą lub laserem a później szlifować na magnesówce. toczenia to produkcja wióra.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Re: dyferencjał/tylny most - ATU Plus

Post autor: Tales » 31 sierpnia 2017, 12:43

A jaki moze być koszt dorobiebia takich podkładek?
FSO Polonez Caro 1.6GLE

WRB
Posty: 356
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 06:46
Lokalizacja: Lublin

Re: dyferencjał/tylny most - ATU Plus

Post autor: WRB » 31 sierpnia 2017, 16:11

nie wiem, nigdy nie robiłem tego.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

ODPOWIEDZ