Gęsty olej lekartswem na wyjący most?
Moderator: Moderatorzy
Gęsty olej lekartswem na wyjący most?
Sprawa znana, ale za to nielubiana.
W moim Polonezie wyje most od zawsze i to grubo tzn. głośno. Zauważyłem jednak że gdy jest on jeszcze zimny to wyje na akceptowalnym poziomie hałasu. Póki olej jest gęsty lepiej tłumi drgania i stąd mniejszy hałas. Tak domniemywam. Dlatego wpadłem na pomysł, żeby zalać most gęstszym olejem. Eksperymentował ktoś w ten sposób? Dawno temu słyszałem, że jak kiedyś chciało się sprzedać Poldka z wyjącym - niewyjącym mostem to pod tylny dekiel waliło się całą puszkę smaru i most robił się cichutki. Ile w tym prawdy i jakie mogą być konsekwencje takich eksperymentów?
W moim Polonezie wyje most od zawsze i to grubo tzn. głośno. Zauważyłem jednak że gdy jest on jeszcze zimny to wyje na akceptowalnym poziomie hałasu. Póki olej jest gęsty lepiej tłumi drgania i stąd mniejszy hałas. Tak domniemywam. Dlatego wpadłem na pomysł, żeby zalać most gęstszym olejem. Eksperymentował ktoś w ten sposób? Dawno temu słyszałem, że jak kiedyś chciało się sprzedać Poldka z wyjącym - niewyjącym mostem to pod tylny dekiel waliło się całą puszkę smaru i most robił się cichutki. Ile w tym prawdy i jakie mogą być konsekwencje takich eksperymentów?
FSO Polonez Caro 1.6GLE
Jeszcze walili trociny,albo banany wrzucali do mostu
Też mam taki problem jak ty,z tym że zanim się olej rozgrzeje to mostu wogóle nie słychać,a po rozgrzaniu troszke sobie miałczy ;p wiosną tego roku gdy zalałem mu świeżego hipolu,to przez jakieś 200 km,most był totalnie cichy,potem zrobiło się po staremu.

Też mam taki problem jak ty,z tym że zanim się olej rozgrzeje to mostu wogóle nie słychać,a po rozgrzaniu troszke sobie miałczy ;p wiosną tego roku gdy zalałem mu świeżego hipolu,to przez jakieś 200 km,most był totalnie cichy,potem zrobiło się po staremu.
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97

-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
- jacekes
- Administrator
- Posty: 9827
- Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: kredens i brzydaal
- Kontakt:
Hipol to gówno, a nie olej.
Gęsty olej po nagrzaniu i tak się rozrzedzi i będzie wyło.
Kiedyś na forum youngtimer.pl bodaj Kosa pisał o dodatkach do olejów przekładniowych, które powodowały wręcz zagęszczenie wraz ze wzrostem temperatury. I podobno nie chodziło o kisiel.
A zgodnie ze sztuką powinno się ten most po prostu wyregulować. Tyle że to nie jest proste i mało kto wie, jak to zrobić i chce się tym zająć.
Gęsty olej po nagrzaniu i tak się rozrzedzi i będzie wyło.
Kiedyś na forum youngtimer.pl bodaj Kosa pisał o dodatkach do olejów przekładniowych, które powodowały wręcz zagęszczenie wraz ze wzrostem temperatury. I podobno nie chodziło o kisiel.

A zgodnie ze sztuką powinno się ten most po prostu wyregulować. Tyle że to nie jest proste i mało kto wie, jak to zrobić i chce się tym zająć.
Ostatnio zmieniony 31 sierpnia 2015, 20:33 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"
Tu masz krotkie wyjasnienie idei regulacji na przykladzie dyfra motocykla, jak to sie robi:
http://motors-creator.blogspot.com/2015 ... ianek.html
http://motors-creator.blogspot.com/2015 ... eksze.html
A tu juz szczegolowo na przykladzie dyfra samochodu. Po angielsku, wiec dochodzi troche slownictwa fachowego do przetlumaczenia, ale wszystko da sie zrozumiec bez wiekszych problemow. Zreszta w ktorejs ksiazce polskiej WKiL tez bylo to w podobny sposob przystepnie opisane.
http://www.pirate4x4.com/articles/tech/ ... Gear_Setup
http://motors-creator.blogspot.com/2015 ... ianek.html
http://motors-creator.blogspot.com/2015 ... eksze.html
A tu juz szczegolowo na przykladzie dyfra samochodu. Po angielsku, wiec dochodzi troche slownictwa fachowego do przetlumaczenia, ale wszystko da sie zrozumiec bez wiekszych problemow. Zreszta w ktorejs ksiazce polskiej WKiL tez bylo to w podobny sposob przystepnie opisane.
http://www.pirate4x4.com/articles/tech/ ... Gear_Setup
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Re: Gęsty olej lekartswem na wyjący most?
Z dekade temu kumpel miał gaźnikowca 1,5 z mostem tak głośnym, że okoliczne ptaki uciekały. Zalał czymś gęsttym, chyba z przeznaczeniem do sprzetu budowlanego, faktycznie było nieco ciszej (zauwazalnie) choć na pewno nie cicho. Ale jeździł tym za krótko bym umiał opowiedzieć, czy efekt był trwały i czy nie miał negatywnego wpływu na żywotność mechanizmu.Tales pisze:Sprawa znana, ale za to nielubiana.
W moim Polonezie wyje most od zawsze i to grubo tzn. głośno. Zauważyłem jednak że gdy jest on jeszcze zimny to wyje na akceptowalnym poziomie hałasu. Póki olej jest gęsty lepiej tłumi drgania i stąd mniejszy hałas. Tak domniemywam. Dlatego wpadłem na pomysł, żeby zalać most gęstszym olejem. Eksperymentował ktoś w ten sposób?
Ostatnio zmieniony 01 września 2015, 06:41 przez raffi, łącznie zmieniany 1 raz.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)
pół polski przejechałem batonem na pokładzie tego poloneza i potwierdzam, było cicho !
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień 
SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych