Wibracje i hałas.

sprzęgło, skrzynia przekładniowa, wał napędowy, most napędowy i półosie.

Moderator: Moderatorzy

michal939
Posty: 510
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Wibracje i hałas.

Post autor: michal939 » 07 kwietnia 2015, 19:46

Problem jest następujący,w prędkościach od 85 do 95 km/h występują wibracje na całym samochodzie,tzn 1 sekunda spokoju i sekunda wibracji :D Nie są jakieś bardzo mocno silne,ale uciążliwe gdyż je słychać w samochodzie, co najlepsze gdy usadze z tyłu jedną osobe to wibracje spadają do minimum.Kolejnym problemem jest hałas wydobywający się z wału/mostu takie jakby chrobotanie/jakby się coś zacierało,występują gdy np jade sobie te 80 czy 90 km/h i mam bardzo minimalnie wciśnięty pedał gazu tak,że samochód zwalnia,gdy całkowicie puszcze pedał gazu lub wcisnę go żeby auto jechało ze stałą prędkością,nic nie hałasuje,ten hałas występuje też gdy wrzucę na luz podczas jazdy szybciej niż 60 km/h. od czego zacząć poszukiwania co posprawdzać :?:
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 07 kwietnia 2015, 20:24

Sam sobie odpowiedziales. Tylny krzyzak w wale napedowym do wymiany.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 446
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 07 kwietnia 2015, 20:30

michal939 pisze:Problem jest następujący,w prędkościach od 85 do 95 km/h występują wibracje na całym samochodzie,tzn 1 sekunda spokoju i sekunda wibracji :D Nie są jakieś bardzo mocno silne,ale uciążliwe gdyż je słychać w samochodzie, co najlepsze gdy usadze z tyłu jedną osobe to wibracje spadają do minimum.
To by wskazywało na niewyrównoważenie wału napędowego. Gdy jedziesz te 85-95 to wał pracuje w zakresie rezonansu (ma akurat prędkość krytyczna) tzn. częstotliwość wymuszenia równa się częstotliwości własnej układu bądź jest jej krotnością. Czy jakoś tak.. :-)
michal939 pisze:Kolejnym problemem jest hałas wydobywający się z wału/mostu takie jakby chrobotanie/jakby się coś zacierało,występują gdy np jade sobie te 80 czy 90 km/h i mam bardzo minimalnie wciśnięty pedał gazu tak,że samochód zwalnia,gdy całkowicie puszcze pedał gazu lub wcisnę go żeby auto jechało ze stałą prędkością,nic nie hałasuje,ten hałas występuje też gdy wrzucę na luz podczas jazdy szybciej niż 60 km/h. od czego zacząć poszukiwania co posprawdzać :?:
Niewłaściwa współpraca zębnika z kołem talerzowym. Albo regulacja albo wymiana przekładni głównej.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 07 kwietnia 2015, 20:46

To nie jest ani dyfer ani jakies samoistne niewyrownowazenie. Po prostu przynajmniej jedno z czterech lozysk krzyzaka sie zatarlo i wysypalo. Halas jest mniejszy, jak kogos posadzisz z tylu, bo wtedy tyl nadwozia (z reguly lekko podniesiony) siada bardziej do poziomu. Sila rzeczy silnik i skrzynia tez - w konsekwencji przegub walu ma mniej pracy i nie halasuje tak. A wibracje raz sa a raz ich nie ma zaleznie od tego, jak sie krzyzak ulozy, poniewaz ma spore luzy w rozsypanym lozysku... Kazdy, kto mial Poldka dluzej niz pare lat, przerabial to w zyciu przynajmniej raz.
Ostatnio zmieniony 07 kwietnia 2015, 21:00 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 7 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1322
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 08 kwietnia 2015, 18:31

Przy czym warto robiąc krzyżak sprawdzić od razu podporę wału, jego łozysko, łożysko dyfra i uszczelnienie - wibrujący wał nie wydłuża im żywotności, a to już jeden brud i jedna robota.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

michal939
Posty: 510
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 08 kwietnia 2015, 18:57

Ambrosios pisze:Tylny krzyzak w wale napedowym do wymiany.
ok,a czy istnieje jakiś sposób,aby go sprawdzić czy to napewno on ? ,będe wymieniał olej w moście to bym przy okazji to obadał..
Ambrosios pisze: Kazdy, kto mial Poldka dluzej niz pare lat, przerabial to w zyciu przynajmniej raz.
Tata miał 2 egzemplarze przez 15 lat i nigdy nie było problemu z wałem,mostem itd. także ten temat jest mi kompletnie nieznany :P
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 08 kwietnia 2015, 19:15

Moze jezdzil po niemieckich autostradach albo jezdzil po emerycku? :P Mi to sie pare razy przytrafilo. Pierwszy objaw sypiacego sie krzyzaka, to delikatne dzwieczne "tingggg" przy zmianie kierunku jazdy. Np. toczysz sie lekko do tylu, ruszasz z jedynki i wtedy slyszysz cos, jak stukniecie widelcem o rure. Krzyzak w stanie agonii to przemieszczenia widoczne golym okiem. Wystarczy dac na luz, wejsc do kanalu i poruszac walem, ew. niech ktos z gory poprzesuwa Poldka.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

michal939
Posty: 510
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 11 kwietnia 2015, 15:37

Olśniło mnie jeszcze dzisiaj i przypomniało mi się,że gdy zmieniam bieg to po puszczeniu sprzęgła słychać lekki stuk,najardziej jest słyszalny gdy rusze w emeryt tempie czyli 1 bieg delikatnie gaz do 1,5 tys zmiana na 2,delikatnie obchodząc się gazem i po puszczeniu sprzęgła słychać stuk gdzieś z tyłu.
Ambrosios pisze:Moze jezdzil po niemieckich autostradach albo jezdzil po emerycku?
Zwykła jazda do pracy po 15 km w jedną i co tydzień wypadzik do rodziny za miasto ;)
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3828
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 11 kwietnia 2015, 17:12

michal939 pisze:1 bieg delikatnie gaz do 1,5 tys zmiana na 2
co kur...? :546:
może od razu ruszaj z 2, albo 3. najlepiej duuużo gazu i powoli puszczaj sprzęgło.
Ostatnio zmieniony 11 kwietnia 2015, 17:13 przez maciejowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymon
Posty: 3253
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Praga-Süd

Post autor: Szymon » 11 kwietnia 2015, 22:02

To panewki mówią "k*a litości"

Awatar użytkownika
trucker
Posty: 438
Rejestracja: 31 marca 2013, 19:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: MR89

Post autor: trucker » 11 kwietnia 2015, 22:19

michal939 pisze:czyli 1 bieg delikatnie gaz do 1,5 tys zmiana na 2
Obrazek
A stuki mogą być spowodowane m.in. luzem miedzy wałkiem atakującym, a kołem talerzowym (czyli ogólnie mówiąc, zużytą przekładnią główną).

michal939
Posty: 510
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 12 kwietnia 2015, 08:57

Spokojnie,taka jazda tylko w celach eksperymentalnych,bo w normalnym ruchu miejskim rowerzysta by mnie wyprzedził.
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

michal939
Posty: 510
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 09 maja 2015, 16:24

Sprawdzilem auto na kanalei na oko widać już że guma w podporze wału jest rozleciana,za wybijanie krzyżaka się wziąłem,ale w połowie zaniechałem bo stwierdziłem że to bez sensu i złożyłem go spowrotem.
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

michal939
Posty: 510
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 05 sierpnia 2015, 20:51

Podpora i krzyżak wymienione,dalej są wibracje ale już bardzo delikatne,z przynajmniej jednym człowiekiem na kanapie z tyłu wibracji całkowicie brak. Co by tu jeszcze sprawdzić ?
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1649
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Post autor: autowidol » 05 sierpnia 2015, 21:23

Wyważyć wał? Tak, robi się takie rzeczy.

ODPOWIEDZ