Do którego roku były skrzynie 4ro biegowe we Fiacie (FSO)

sprzęgło, skrzynia przekładniowa, wał napędowy, most napędowy i półosie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Pinki
Posty: 4
Rejestracja: 07 maja 2012, 07:54
Lokalizacja: Kraków

Do którego roku były skrzynie 4ro biegowe we Fiacie (FSO)

Post autor: Pinki » 30 listopada 2014, 13:37

Witam,

Jestem w trakcie robienia papierów pod żółte tablice i rzeczoznawca upiera się, że powinna być w FSO z 1988 roku skrzynia 5ka a jest 4ka - może ktoś wie jak jest naprawdę/w których
rocznikach można znaleźć 4ke ?Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 listopada 2014, 13:40 przez Pinki, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Club Polska :)

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 30 listopada 2014, 14:04

Znajomi mieli FSO 125p z 89 roku, z silnikiem Poloneza 1.5 i mieli skrzynie "czwórkę".
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
Pinki
Posty: 4
Rejestracja: 07 maja 2012, 07:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pinki » 30 listopada 2014, 14:26

Muszę w takim razie poszukać czegoś papierowego, że to oryginalna skrzynia, zresztą wkładanie 4ki w miejsce 5ki było by co najmniej dziwnym manewrem
Ford Club Polska :)

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 30 listopada 2014, 17:02

Zmień rzeczoznawcę...
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Pinki
Posty: 4
Rejestracja: 07 maja 2012, 07:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pinki » 01 grudnia 2014, 09:58

Wygląda właśnie na to, że w krakowskim PZM tylko ten gość się tym zajmuje - dlatego szukam jakiejś specyfikacji/źródła co do tej skrzyni.....
Ford Club Polska :)

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 01 grudnia 2014, 10:30

A musisz to robić w krakowskim PZM?
Ciężko będzie o źródło pisane dotyczące takiego drobiazgu, jak skrzynia biegów w 125p.

Aaa i nie zaglądaj broń Boże pod auto, bo wyjdzie, że masz "jugosłowiański" most i dopiero krakowski wszechrzeczy znawca będzie miał problem...
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3642
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 01 grudnia 2014, 12:47

hehehe :D
Nasi rzeczozaffcy to prawdziwi miszczowie! Jednemu nie przeszkadza takiecóś:
Obrazek
a drugi się czepia o galopkastę :570:
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1650
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Post autor: autowidol » 01 grudnia 2014, 17:26

jacekes pisze:A musisz to robić w krakowskim PZM?
Ciężko będzie o źródło pisane dotyczące takiego drobiazgu, jak skrzynia biegów w 125p.

Aaa i nie zaglądaj broń Boże pod auto, bo wyjdzie, że masz "jugosłowiański" most i dopiero krakowski wszechrzeczy znawca będzie miał problem...
Kaim?
Na bank były czwórki w kombi 89.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 01 grudnia 2014, 17:29

Kaim - nie wiem, najnowszy, jakim dysponuję, to wydanie z 1982.
Ale zaraz, mam gdzieś katalog części z 1989, zajrzę...
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 01 grudnia 2014, 17:37

A nie można sprawdzić po VIN-ie ?


;)
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 01 grudnia 2014, 17:39

Leon - wypchaj się, to by było za łatwe. :-P

Wg katalogu części z 1989 roku skrzynia 4-biegowa w roku 1988 nie jest niczym nadzwyczajnym. Katalog mogę udostępnić do ściągnięcia i podać namiary na odpowiednią tabelę.

Ale i tak zmień rzeczoznawcę.
Ostatnio zmieniony 01 grudnia 2014, 17:40 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3642
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 01 grudnia 2014, 18:05

Albo skrzynię na V :D
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
OBI
Posty: 494
Rejestracja: 10 kwietnia 2007, 20:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OBI » 01 grudnia 2014, 22:18

Zmień galę zmiany biegów ze schematem 5 :D
Tak na poważnie to jak nie znajdziesz innego rzeczoznawcy to daj znać.
Oni się wożą a ja jeżdżę.

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2829
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 01 grudnia 2014, 23:32

Pinki, ile ten koleś zażyczył sobie za opinię i białą kartę?

Awatar użytkownika
Adamus
Posty: 1373
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 22:36
Lokalizacja: Gdynia Elbląg

Post autor: Adamus » 02 grudnia 2014, 09:45

Do 1990 czworki wystepowaly, ale to juz byly "skrzynie Poloneza" - ukosny drazek (bodaj od 1983 r.).
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 02 grudnia 2014, 20:59

Potwierdzam, bo sam mialem takiego kremowego z 1989 - silnik PN, skrzynia PN czworka, wyjacy most kwadrat. Jednym slowem powyzej 90 masakra...
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 02 grudnia 2014, 21:04

Ambrosios pisze:kremowego
To taki jak znajomych. Rocznik 89', silnik 1.5 z Poloneza, skrzynia czwórka (czy z Poloneza to nie wiem), okrągłe zegary (bez obrotomierza). Tyle, że to FSO było koloru kość słoniowa. :-D
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3642
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 02 grudnia 2014, 21:10

Czyli takie samo, L87 :)
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 02 grudnia 2014, 21:19

Ogólnie ładnie samochód prezentował się w tym kolorze. Jakoś nie było widać na nim zmatowienia. Znajomych egzemplarz poszedł na szrot głównie przez dziury w bagażniku. Mimo w sumie jeszcze dobrej kondycji i dobrego wyglądu. No ale 10 lat temu Fiaty czy Polonezy borewicze masowo szły na szrot a ich niedawni właściciele kupowali szrota sprowadzonego z niemiec.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 03 grudnia 2014, 03:29

Tales pisze:okrągłe zegary (bez obrotomierza). Tyle, że to FSO było koloru kość słoniowa. :-D
O wlasnie. Jedna z pierwszych moich modyfikacji - wmontowalem obrotomierz. :) W sumie sporo sie na nim nauczylem, bo byl w rodzinie od konca podstawowki do poczatku studiow. Ale, ze byl kupiony po niezlym dzwonie od pierwszego wlasciciela i wyklepany przez wiejskiego kowala, to rdzewial szybciej niz jezdzil. Skutek byl taki, ze poszedl do zyda, zanim rozpadl sie kompletnie a ja przesiadlem sie w GLE i potem w GSI. Kiedy to bylo... Jak sobie go przypomne, to teraz milo wspominam nawet to, ze w zimie kanciak nagrzewal sie dluzej, niz jechalem z Lomianek do centrum Wawy.
Ostatnio zmieniony 03 grudnia 2014, 03:32 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Firewind
Posty: 7
Rejestracja: 20 stycznia 2016, 12:53
Lokalizacja: Lublin/Dęblin

Post autor: Firewind » 21 stycznia 2016, 19:43

Generalnie skrzynia piątka w DF zaczęła być montowana od roku 1985, ale zapewne na potrzeby wojska, milicji, SB itd. były pewnie montowane te skrzynie i przed 1985 rokiem. Polonez od początku produkcji był montowany w zestawieniu ze skrzynią 4 i 5, tyle że piątki występowały w bogatszych wersjach, a czwórka występowała np. w wersji "Popular" czyli totalnym golcu. Zatem mogło się zdarzyć tak, że w jakichś uboższych wersjach DF-a montowano skrzynię czwórkę po 1985 roku i nie ma jednego świętego dogmatu, że FSO w 1985 roku przestało montować skrzynię czwórkę do DF-a. Zwłaszcza taka sytuacja mogła mieć miejsce po unifikacji oznaczeń DF-a i Poloneza w połowie lat 80-tych.
Ostatnio zmieniony 21 stycznia 2016, 19:44 przez Firewind, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 21 stycznia 2016, 20:22

jak już wyciągasz trupa z szafy, to chociaż pisz prawdę. skrzynie ze skośnym lewarkiem, weszły w części produkcji w 83, w pełnej w 84. i od początku mogły być 5-biegowe.

ODPOWIEDZ