olej

sprzęgło, skrzynia przekładniowa, wał napędowy, most napędowy i półosie.

Moderator: Moderatorzy

Janusz
Posty: 160
Rejestracja: 27 listopada 2009, 20:39
Lokalizacja: Dębica

olej

Post autor: Janusz » 14 grudnia 2009, 16:59

Witam,Panowie proszę o szybką odpowiedż,jaki olej najlepiej do mostu?

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 14 grudnia 2009, 17:01

Przekładniowy.

Janusz
Posty: 160
Rejestracja: 27 listopada 2009, 20:39
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Janusz » 14 grudnia 2009, 17:11

dobre.
chodzi mi o marke i parametry,hipola 80W90,czy coś lepsze

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 14 grudnia 2009, 17:17

Ja bym lał hipola i się nie zastanawiał...

Janusz
Posty: 160
Rejestracja: 27 listopada 2009, 20:39
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Janusz » 14 grudnia 2009, 17:18

tak chyba zrobie.
Dzięki

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 14 grudnia 2009, 20:51

A frytki do tego ? :570:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 14 grudnia 2009, 21:17

Swego czasu wlalem na probe do skrzyni biegow Castrola TAF-X, to syntetyczny olej przekladniowy 75W90. Od tamtego czasu skrzynia chodzi znacznie lzej, zwlaszcza w niskich temperaturach. Nie wiem jak sprawdzalby sie w tylnym moscie, ale tez pewnie straty bylyby mniejsze :) A jak nie masz kasy to zwyczajny Hipol 15F i wystarczy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: TranceEternity1 » 14 grudnia 2009, 21:28

Mobil 1 jest podobno dobry :) a jak masz mniej kasy to jak Ambrosios napisał Hipol wlej :)
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

Janusz
Posty: 160
Rejestracja: 27 listopada 2009, 20:39
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Janusz » 15 grudnia 2009, 03:18

bo Panowie,sprawa wygląda tak:
mój most wyje juz przy 70 i to ostro,a na zaprzyjaznionym warsztacie leży sobie moscik za 100zł do wzięcia,tylko trza go załozyć i sprawdzić,podobno nie wyje :553:
jak bedzie smigał to na olej niebęde załował :564:

TranceEternity1
Posty: 299
Rejestracja: 06 lipca 2009, 23:47
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: TranceEternity1 » 15 grudnia 2009, 11:24

Słyszałem że do Polda idzie założyć most od Volvo 740, są tańsze od tych oryginalnych do Poloneza. Most nie do zajechania, wytrzyma 300 koni i przeszło mln km :)
Poldorover 1.6 ORCIARI
Mercedes w124 250 TD

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9827
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 15 grudnia 2009, 11:39

I dwie inne felgi z tyłu i dwie inne z przodu? I dwa koła zapasowe, jedno na przód, drugie na tył?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 15 grudnia 2009, 12:05

Słyszałem że do Polda idzie założyć most od Volvo 740
Od stara też.

Trool
Posty: 1463
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 23:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trool » 15 grudnia 2009, 13:24

ta odrazu polda na blizniakach zrobic :D
wizjoner-bajkopisarz żyjący w odrealnieniu i wyglądający non stop jakby przyćpał (Stal-Krakers) i 16letni fanatyk poloneza, sex-u w cyberprzestrzeni i frytek w McDonaldzie byli w stanie swoim podniecaniem się cokolwiek zmienić.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 15 grudnia 2009, 13:31

o tyle nieglupie ze nie masz problemu z dodatkowym zapasem :556:

Awatar użytkownika
blaz
Posty: 64
Rejestracja: 25 listopada 2012, 17:47
Lokalizacja: staszów

Post autor: blaz » 07 grudnia 2012, 19:14

panowie chciałbym zapytać o pewien olej do skrzyni i mostu. kupowałem dzisiaj trochę części, jutro cały dzień będę dłubal więc przy okazji chciałem kupić olej wg instrukcji miał być 80w90 klasy gl5. jedyny olej o takich parametrach jaki był dostępny to mineralny hipol, taki jak pisze w instrukcji. nie chciałem hipola więc szukałem dalej i kupiłem elfa 80w90 gl5 niestety w sklepie nie wiedzą i nigdzie nie mogę znaleźć czy to mineralny, może ktoś zna taki olej?
http://www.quippo.pl/p12,olej-tranself- ... 90-1l.html
jak się okaże że to syntetyk to nie rozszczelni skrzyni? 3 opakowania wystarczą do mostu i skrzyni?
jeszcze jutro mogę go oddać jak coś
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

tom16
Posty: 193
Rejestracja: 02 lutego 2012, 21:49
Lokalizacja: Kurów

Post autor: tom16 » 07 grudnia 2012, 19:29

blaz pisze:3 opakowania wystarczą do mostu i skrzyni?
jeszcze jutro mogę go oddać jak coś
3 opakowania wystarczą

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5338
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 07 grudnia 2012, 19:35

blaz pisze:jak się okaże że to syntetyk to nie rozszczelni skrzyni?
W tej cenie syntetyk ? Żartujesz, prawda ?

http://www.elf.com.pl/karty/Tranself%20 ... 85W140.pdf
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

tom16
Posty: 193
Rejestracja: 02 lutego 2012, 21:49
Lokalizacja: Kurów

Post autor: tom16 » 07 grudnia 2012, 20:31

leon pisze:
blaz pisze:jak się okaże że to syntetyk to nie rozszczelni skrzyni?
W tej cenie syntetyk ? Żartujesz, prawda ?

http://www.elf.com.pl/karty/Tranself%20 ... 85W140.pdf
W tej cenie może mieć tylko k2 syntetyczne http://allegro.pl/k2-gl-5-olej-przeklad ... 61190.html

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5338
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 08 grudnia 2012, 02:33

tom16 pisze:
leon pisze:
blaz pisze:jak się okaże że to syntetyk to nie rozszczelni skrzyni?
W tej cenie syntetyk ? Żartujesz, prawda ?

http://www.elf.com.pl/karty/Tranself%20 ... 85W140.pdf
W tej cenie może mieć tylko k2 syntetyczne http://allegro.pl/k2-gl-5-olej-przeklad ... 61190.html
W tym przypadku słowo "syntetyczny" nie ma żadnej wartości, szczególnie po tym:
Dane opierają się na obecnym poziomie wiedzy, spełniają warunki prawa krajowego oraz Unii Europejskiej , nie stanowią
jednak Ŝadnych zapewnień o właściwościach produktu i nie powodują zobowiązań prawnych.
Brak wyraźnego składu podważa wiarygodność tego merketo-bełkotu.

Źródło:
http://www.proauto.pl/files/karty/K-2/S ... 90%20M.pdf
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
blaz
Posty: 64
Rejestracja: 25 listopada 2012, 17:47
Lokalizacja: staszów

Post autor: blaz » 08 grudnia 2012, 10:12

a tak mnie facet w sklepie namawiał na tego K2.. więcej tam nie pójdę :)
ok to leję tego elfa. A jest jakiś sposób na rozgrzanie skrzyni i mostu żeby oleje spłynęły? bo dopiero później zakładam zimówki, a strasznie nawalilo i mnie śniegu i nie bardzo mam jak dalej pojeździć
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9827
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 08 grudnia 2012, 11:22

Żaba pod most i jazda w miejscu. ;)
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 08 grudnia 2012, 20:44

blaz pisze:bo dopiero później zakładam zimówki, a strasznie nawalilo i mnie śniegu i nie bardzo mam jak dalej pojeździć
eee się przejmujesz, ja też nie zmienilem - a zmieniam 2 koła na inny zestaw letnich opon :D

Awatar użytkownika
blaz
Posty: 64
Rejestracja: 25 listopada 2012, 17:47
Lokalizacja: staszów

Post autor: blaz » 08 grudnia 2012, 22:03

Obrazek
zimóweczki zapodane, polatałem bokiem wcześniej nie dało się ruszyć pod górkę :P
niestety nie obyło sie bez kłopotów przy zmianie oliwy, do silnika weszło, do mostu weszło a przy skrzyni mam problem, otóż olej spuściłem i zabrałem się za boczną śrubę do wlewania i jest ona aluminiowa, obrobiła się. nie ma nawet jak imbusa wsadzić bo przeszkadza podłuznica.., ale poniżej była druga i ją udało się odkręcić i wlać nia ponad litr oleju.. tera pytanie czy wlałem olej tam gdzie trzeba? ta górna aluminiowa śruba nawet przecinakiem nie szła.., która to śruba jest kontrolna, niższa czy ta wyżej?
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

OLO
Posty: 9073
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 08 grudnia 2012, 23:18

Ta alu to właściciwe zaślepka otwory technologicznego. Odkręca siętylko stalową.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
blaz
Posty: 64
Rejestracja: 25 listopada 2012, 17:47
Lokalizacja: staszów

Post autor: blaz » 09 grudnia 2012, 09:52

uff dzięki, spać mi to nie dawało:) warto pojeździć trochę i sprawdzić jeszcze raz poziom oleju? zostało mi z 3 litrów dokładnie pol litra, nie za mało weszło? filtr paliwa też nie zmieniony, dał mi oszołom na nakrętki jakieś a tam są zwykle opaski zaciskowe..
Pordolonez GLI 98r ATU+, oraz Peżo 307 07r 1.6 HDi

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 12 czerwca 2013, 22:01

blaz pisze: dał mi oszołom na nakrętki jakieś a tam są zwykle opaski zaciskowe..
Trochę dawno to było ale...
Te filtry z nakrętkami są do GSI,do GLI jest identyczny tylko właśnie z króćcami na przewody gumowe-paliwowe.
Polonez 1.6GSI 99r

ODPOWIEDZ