Stabilizator tylnego mostu z Kombi

sprzęgło, skrzynia przekładniowa, wał napędowy, most napędowy i półosie.

Moderator: Moderatorzy

nCaine

Stabilizator tylnego mostu z Kombi

Post autor: nCaine » 08 stycznia 2009, 19:24

Mam parę pytań dotyczących mostu/stabilizatora montowanego w kombi.

Jestem posiadaczem Polda 98 Plusa od niedawna , dlatego na temat budowy wiem niewiele. Mam nadzieje ze dzięki wam czegoś się nauczę.

Moje auto gościło już na tym forum . Chciał bym aby jego historia dalej się rozwijała. A ponieważ układ wydechowy jak i silnik zostały już zmodyfikowane chciał bym zrobić coś z zawieszeniem. Stad zainteresowanie tym tematem.

Na razie mam zaplanowana wymianę sprzęgła , naprawę tylnych błotników (ruda). Oraz parę drobnych spraw. Po tym Poldo będzie w idealnym stanie (tak mi się wydaje).



Próbowałem Google ale ciężko coś wyszukać.
A to o co mi chodzi :

1. Co daje ten stabilizator ?
2. Czy most Poloneza Plus ma mocowania pod niego ?
3. Jeżeli nie ma , czy można takie mocowania dospawać, czy raczej w grę wchodzi wymiana całego mostu od kombi ?
4. Jeżeli wymiana całego to czy przełożenia są inne i czym różnią się te mosty.
5. Czy można kupić taki most/stabilizator ( pewnie będzie problem ).


Za wszystkie uwagi z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 08 stycznia 2009, 19:28

1. Ogranicza przechyły nadwozia w zakrętach.
2. Nie ma.
3. Można dospawać.
4. Mosty od Kombi Vana czyli wersji z kratką mają inne przełożenie, te od zwykłego Kombi bez kratki mają takie jak w Caro.
5. Raczej ciężko będzie trafić. Sam stabilizator poza Kombi występował też w Cargo, to może pomóc w poszukiwaniach.
Ostatnio zmieniony 08 stycznia 2009, 19:28 przez Buton, łącznie zmieniany 1 raz.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

nCaine

Post autor: nCaine » 08 stycznia 2009, 19:51

Dzięki za szybka odpowiedz.


Napisałeś ze można dospawać.

Czy jest to trudne ??

Normalny warsztat tego pewnie nie wykona ?

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 08 stycznia 2009, 20:01

Na spawaniu się nie znam. Pamiętam, że ktoś kiedyś to opisywał na którymś forum, stąd wiem że można. Zamieścił nawet rysunek techniczny elementów, które trzeba dorobić i przyspawać.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 08 stycznia 2009, 20:05

Każdy warsztat dospawa. Dwa ceowniki, odpowiednio wycięte i jazda.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

nCaine

Post autor: nCaine » 08 stycznia 2009, 20:48

Ok , dzięki. Do lata będę miał czas na szukanie gratów , warsztatu, ale przydał by się jakiś opis.

Można zdobyć gdzieś dokumentacje techniczna jak to wygląda w kombi ?? albo jak to przerobić ??

nCaine

Post autor: nCaine » 08 stycznia 2009, 21:07

Mam jeszcze jedno pytanie ?

Czy zredukowanie przechyłów nadwozia ( stabilizator ) w plusie wpłynie na trwałość zawieszenia , nadwozia (mniejsze obciążenia ?) .

Nie wiem czy zadaje właściwie to pytanie . Po chłopsku , czy mi się coś nie powygina :566: i szyby nie wylecą bo coś będzie za sztywne ?? :570: żart :547:

Czy całkowicie mylę działanie tego stabilizatora ??

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 09 stycznia 2009, 08:51

Nie zauważyłem niszczenia budy. Fakt - pojawiały sie pęknięcia na słupkach, ale jakby jeździł mój dizadek to by ich nie było ;)
Ja bym nie spawał. Zrobiłem swoje mocowania z profilu 50x100 i dorobiłem od góry "U" obejmy. Tym sposobem stab jeździ już na 3 moście, operacja montażu zajmuje kilka min.
wkleję foty.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

nCaine

Post autor: nCaine » 09 stycznia 2009, 17:39

Ok Olo , czekam na foty.

A jak wrażenia z jazdy po założeniu ? Jaka różnica ?


Aha , jeszcze jedno . Czy jest coś na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego ? Bo nowego chyba niedostane.

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 09 stycznia 2009, 18:51

nCaine, http://pl.youtube.com/watch?v=w_joIubFzv4 tu masz filmik jak sie zachowuje stab w kombi przykladowo
BTW zakupiles widze PNa od PLUSa98 -bedziesz robil w nim jeszcze jakies mody ? blotniki z tylu ?
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 09 stycznia 2009, 18:56

Ogromna. Jak obniżysz troche profil opon to polonez zacznie chodzić bokami i przestanie podpierać się progiem na zakręcie.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

nCaine

Post autor: nCaine » 09 stycznia 2009, 19:45

Nie raczej nie będę szalał z żadnymi modami . Raczej utrzymanie auta w stanie w jakim jest.

Tak naprawdę chodzi mi o poprawę bezpieczeństwa .
Dlatego następne pytanie, czy założenie tego stabilizatora , spowoduje ze tył będzie w zakręcie bardziej uciekał czy mniej .

O ile dobrze rozumuje , stabilizator spowoduje przeniesienie cześć obciążeń na przednie zawieszenie (zwiększenie trakcji) Czy tak ??

Czy to znaczy ze tył będzie bardziej przylepiony do ziemi ??

Jak cos pomieszalem to ... :565:

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 10 stycznia 2009, 14:26

Przestanie sie tak bujać na boki. Poczujesz w szybkich zakrętach. Polecam nawet do rodzinnej jazdy.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 10 stycznia 2009, 14:27

Zrobi sie bardziej nadsterowny - zgodnei z teorią.
Przestanei sie tak wyginać na zakrętach.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

nCaine

Post autor: nCaine » 10 stycznia 2009, 22:04

Ok już rozumiem . Dzięki Olo . Jak bedziesz mial czas wrzuc opis/foty mocowań.

Z innej beczki . Poldo zawitał dzisiaj na przegląd . Tak jak myślałem , bez problemu .
Przód rewelacja , hamulce/amortyzatory .
Tylne zawieszenie dobrze , hamulce za jakiś czas muszę zajrzeć.

Ale jak otwarłem maskę , to mechanik zrobił "japę" . :547:

W sobotę i niedziele , dorabiam i mam taka robotę ze mogę zadbać o auto , darmowa myjnia itp . nie mam nic do roboty wiec komora silnika, wnętrze, buda co tydzień wraca do stanu jaki mnie cieszy :564:

nCaine

Post autor: nCaine » 10 stycznia 2009, 22:21

Sorry za brak polskich liter w ostatnim poście.
Używam angielskiej wersji XP . Polskie znaki wbijam z FF . Po 12 godzinach w robocie . coś przeoczyłem

Awatar użytkownika
Tony
Członek Stowarzyszenia
Posty: 630
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 21:22
Lokalizacja: Poznań
Auto: szwedzkie

Post autor: Tony » 11 stycznia 2009, 04:35

Co Ty się przejmujesz! Że polskich znaków nie ma ? Grunt żebyś błędów ortograficznych nie robił oraz by szyk zdania był po polsku a nie po "polskiemu" - tym samym aby można było zrozumieć co chcesz powiedzieć. Tu byli tacy co walili orty że aż oczy bolały, a w stopce umieszczali sobie tekst "Przepraszam za błędy, ale to nie moja wina, bo mam dysleksję". Jedyne co, to staraj się nie pisać jednego posta za drugim, tylko, jeśli masz możliwość, dopisuj się do poprzedniego.

A co do auta to nie dziwne że przeszło przegląd bez piernięcia, tylko o te światła wsteczne się obawiałem...

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 stycznia 2009, 04:38 przez Tony, łącznie zmieniany 1 raz.
ZRX1100 '97, V90 D5 '18, XC70 D5 '09, V40 1.9D '03
Halo ?! Robimy dzisiaj co ?!

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 12 stycznia 2009, 11:40

Aluski zarzuć i autko cud malinka :)
Za te pieniądze co oferował je poprzedni właściciel to chyba było warto ;) :?:
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

nCaine

Post autor: nCaine » 12 stycznia 2009, 12:37

Jasne ze było warto :)

A co do alu to na pewno nie będę zakładał żadnych 13` . Wiec wszystkie oryginalne odpadają.

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 12 stycznia 2009, 13:16

większych nie chcesz zakładać :?:
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 12 stycznia 2009, 13:39

Cendra, przeciez kolega wyraznie napisal ze chce wieksze jak seryjne 13 ;)
w sumie popieram ;) nCaine, a bedziesz robil te "kosy" z tylu ?-bo psuje efekt
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

nCaine

Post autor: nCaine » 12 stycznia 2009, 22:39

Tak , jak już to fele 14` . Ale to śpiew przyszłości. Teraz latam na czarnych 14`. Wyglada Ok.
Ale przydał by się jakiś gril z czarnym elementem.

Co będę robił w kolejności:

Wymiana sprzęgła
Blacharka tył/ruda
Stabilizator tylnego mostu

A potem będę myślał nad alu :)
Ostatnio zmieniony 12 stycznia 2009, 22:51 przez nCaine, łącznie zmieniany 1 raz.

Długi
Posty: 211
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:36
Lokalizacja: Białuń
Auto: Polonez C+ 1.6 GSI

Post autor: Długi » 13 stycznia 2009, 00:31

OLO pisze:Nie zauważyłem niszczenia budy. Fakt - pojawiały sie pęknięcia na słupkach, ale jakby jeździł mój dizadek to by ich nie było ;)
Ja bym nie spawał. Zrobiłem swoje mocowania z profilu 50x100 i dorobiłem od góry "U" obejmy. Tym sposobem stab jeździ już na 3 moście, operacja montażu zajmuje kilka min.
wkleję foty.
Udało mi się jeszcze kupić w polmozbycie nowy stabilizator do Kombi w cenie 60 zł + łączniki po 30 zł sztuka oraz poduszki + obejmy za pare zł. Olo mam pytanie z jakiej grubości drutu zrobiłeś obejmy 'U" i po ile obejm dałeś na stronę? Po 1 czy po 2?

nCaine

Post autor: nCaine » 13 stycznia 2009, 00:40

Długi , kiedy go kupiłeś ??

Długi
Posty: 211
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:36
Lokalizacja: Białuń
Auto: Polonez C+ 1.6 GSI

Post autor: Długi » 13 stycznia 2009, 00:46

dziś tzn. wczoraj w poniedziałek

nCaine

Post autor: nCaine » 13 stycznia 2009, 00:51

Myślałem ze tylko używki wchodzą w grę , jutro podzwonię .


Mam pytanie . Napisałeś "łączniki , poduszki + obejmy" rozumiem ze jest to potrzebne do montażu ??

Czu znowu coś mylę ;) Tak naprawdę nie wiem jak to wszystko wygląda. chciałem nawet zajrzeć pod jakiegoś Kombi na ulicy ;)
Ostatnio zmieniony 13 stycznia 2009, 01:04 przez nCaine, łącznie zmieniany 2 razy.

Długi
Posty: 211
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:36
Lokalizacja: Białuń
Auto: Polonez C+ 1.6 GSI

Post autor: Długi » 13 stycznia 2009, 07:22

Obrazek

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 13 stycznia 2009, 07:30

Obejmy są z drutu fi 8mm.
Jak widać na zdjeciach pod obejmy włożyłem coś w stylu "półpanewki" - aby siły nie były skupione na małej powierzchni. Same obejmy są zrobione z jakiegoś lepszego niż stal konstrukcyjna drutu. W górnej części wyklepane na płasko.
Początkowo wsporniki chciałem przyspawać, więc są w nich wspawane nakrętki drobnozwojne M10 (śruby jak w mocowaniu przedniego). Potem zrezygnowałem z tego pomysłu.
Obrazek

Obrazek
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

nCaine

Post autor: nCaine » 13 stycznia 2009, 22:41

Dzięki za zdjęcia. Teraz wszystko jasne.
Ostatnio zmieniony 13 stycznia 2009, 22:42 przez nCaine, łącznie zmieniany 1 raz.

nCaine

Post autor: nCaine » 17 stycznia 2009, 15:33

Olo mam jeszcze jedno pytanie.
Zaglądałem dzisiaj pod auto i zauważyłem przewody układu hamulcowego na moście.

Trzeba je zdjąć i puścić nad obejma ??

ODPOWIEDZ