[Skrzynia biegów] Wyciek oleju

sprzęgło, skrzynia przekładniowa, wał napędowy, most napędowy i półosie.

Moderator: Moderatorzy

castagnet
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2007, 08:54
Lokalizacja: Kraków

[Skrzynia biegów] Wyciek oleju

Post autor: castagnet » 21 maja 2007, 14:15

Mam następujacy problem. Mam poloneza 1.6 na gaźniku z 1994r. Przebieg 180 tys.
Silnik i skrzynia są w dobrej kondycji, poza jedną sprawą. Wycieka mi olej ze skrzyni pomiędzy skrzynią a silnikiem. Wyciek jest dość obfity.
Auta nie chce oddawać do warsztatu bo to za dużo kosztuje a sam potrafie wiele rzeczy naprawić w Polonezie. Skrzyni jeszcze nie naprawiałem więc nie wiem czy sobie poradze. Co mam robić? Czy to będzie dużo grzebania czy tylko jakaś uszczelka??

Koval_STM
Posty: 1792
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 21 maja 2007, 14:27

Musisz wyjąć skrzynię biegów.

W tym celu należy:

- odpiąć wał napędowy
- zdjąć drążek zmiany biegów
- odłączyć linkę sprzęgła i prędkościomierza
- wykręcić rozrusznik
- odkręcić skrzynię od silnika
- zdemontować osłonę koła zamachowego
- odkręcić tylną łapę skrzyni od podłużnic
- wyjąć skrzynię

Następnie należy wymienić uszczelniacz wałka sprzęgłowego.

W tym celu należy:

- zdemontować łapę sprzęgła, wraz z łożyskiem oporowym
- odkręcić dzban od skrzyni
- wyjąć z dzbana tuleję osłaniającą wałek sprzęgłowy
- wybić uszczelniacz
- nabić nowy

Następnie poskładać wszystko spowrotem.

Proste jak pierd....
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

castagnet
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2007, 08:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: castagnet » 21 maja 2007, 14:31

Shit! Pol dnia roboty! A myslalem ze godzina i po problemie...

Koval_STM
Posty: 1792
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 21 maja 2007, 14:43

Nie ma za co. Zawsze lubiłem pomagać, szczególnie osobom, które potrafią podziękować.
Nie polecam się na przyszłość.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

castagnet
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2007, 08:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: castagnet » 21 maja 2007, 14:52

Wyluzuj. Po prostu mnie zszokowałeś ilością pracy, którą będę musiał wykonać. Dzięki.

Koval_STM
Posty: 1792
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 21 maja 2007, 14:54

Proszę.

No niestety, taki life.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5338
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 21 maja 2007, 15:32

jesteś pewien, że cieknie ze skrzyni, a nie z silnika?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Koval_STM
Posty: 1792
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 21 maja 2007, 15:45

leon pisze:jesteś pewien, że cieknie ze skrzyni, a nie z silnika?
Spoko, kolego castagnet, .

Jeżeli cieknie z silnika, to należy:

odpiąć wał napędowy
- zdjąć drążek zmiany biegów
- odłączyć linkę sprzęgła i prędkościomierza
- wykręcić rozrusznik
- odkręcić skrzynię od silnika
- zdemontować osłonę koła zamachowego
- odkręcić tylną łapę skrzyni od podłużnic
- wyjąć skrzynię
- zdjąć docisk wraz ze sprzęgłem
- odkręcić koło zamachowe
- wyciągnąć uszczelniacz
- nabić nowy

Następnie wszystko spowrotem poskładać ;)
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5338
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 21 maja 2007, 16:02

I tak źle, i tak niedobrze. Roboty od chu...chu.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Koval_STM
Posty: 1792
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 21 maja 2007, 16:08

Eee tam ;) Skrzynię można wyjąć bez kanału.

Nie wierzyłem, do momentu, kiedy prawie 4 lata temu Tom mi pokazał u mnie w garażu :D
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

Awatar użytkownika
KinioPP
Posty: 602
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:41
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: KinioPP » 21 maja 2007, 17:06

Koval_STM pisze:Eee tam ;) Skrzynię można wyjąć bez kanału.

Nie wierzyłem, do momentu, kiedy prawie 4 lata temu Tom mi pokazał u mnie w garażu :D
Kurde sam bym to zobaczył. :)
Ja w kanale sam chciałem wyjmować, ale wymiękłem jak poczułem ile waży :)
Obrazek

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1649
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Post autor: autowidol » 21 maja 2007, 17:49

Nie, no wybaczcie. Teraz uwaga: skrzynie wyciągnie w pojedynkę nawet największy cieć fizyczny, czego jestem żywotnym przykładem. Włoży też.

Awatar użytkownika
KinioPP
Posty: 602
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:41
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: KinioPP » 21 maja 2007, 17:55

Słyszałem, że w pojedynke da radę, ale bałem się lotu skrzyni na ziemię w kanale... Następnym razem będę musiał próbować...
Obrazek

Awatar użytkownika
vazyl
Posty: 2112
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 20:18
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vazyl » 21 maja 2007, 18:24

Koval pisze prawdę. Da się samemu, ale łatwiej i szybciej robi sie to na kanale, w razie czego trzeba sobie dać deskę i nic nam na nogi nie spadnie.
Przerabiałem taką akcję przed zlotem w Sulejowie. Rano odkryłem wyciek (sobota, auto spakowane), gazem do znajomego na kanał, rozmontowanie wg powyższego opisu, potem jazda do sklepu po uszczelniacz, złożenie i w polskę.
To nic trudnego.

Koval_STM
Posty: 1792
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 21 maja 2007, 19:41

vazyl pisze:Koval pisze prawdę. Da się samemu, ale łatwiej i szybciej robi sie to na kanale, w razie czego trzeba sobie dać deskę i nic nam na nogi nie spadnie.
Przerabiałem taką akcję przed zlotem w Sulejowie. Rano odkryłem wyciek (sobota, auto spakowane), gazem do znajomego na kanał, rozmontowanie wg powyższego opisu, potem jazda do sklepu po uszczelniacz, złożenie i w polskę.
To nic trudnego.
Vazyl, robiłem na kanale i na glebie.

Bez kanału jest wygodniej, bo przyjmujesz skrzynię na siebie i wypełzasz, spod niej ;)

Wytachanie skrzyni z Fiato-Rovera zajmuje mi mn.w. 40 min. ;) (w pojedynkę)
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

Awatar użytkownika
vazyl
Posty: 2112
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 20:18
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vazyl » 21 maja 2007, 20:00

Koval_STM pisze: Vazyl, robiłem na kanale i na glebie.

Bez kanału jest wygodniej, bo przyjmujesz skrzynię na siebie i wypełzasz, spod niej ;)

Wytachanie skrzyni z Fiato-Rovera zajmuje mi mn.w. 40 min. ;) (w pojedynkę)
I teraz nie wiem czy narzekasz bo masz kanał "zabity" jakimiś śmieciami, czy lubisz się pieścić z członkami samochodu? hihihi

castagnet
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2007, 08:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: castagnet » 22 maja 2007, 08:15

Szczerze powiedziawszy to może mi olej cieknąć z tąd i z tąd, ale więcej dolewam do skrzyni:-) Najlepiej jak już będę miał skrzynie na wierzchu to wymienie obydwa uszczelniacze. Dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 813
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Iveco Stralis

Post autor: Buton » 02 lipca 2007, 09:20

Teraz moje pytanie. Dla odmiany u mnie cieknie z tyłu skrzyni, właściwie nie cieknie tylko chlapie. Czy wystarczy odczepić wał, żeby to zrobić, czy muszę wyjąć skrzynię?
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

Tom_STM
Posty: 400
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 12:03
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Post autor: Tom_STM » 02 lipca 2007, 09:40

teoretycznie wystarczy.
niestety dość często pierścień osadczy na końcu wałka nie chce zejść a ściągaczem nie najlepiej manewruje się w tunelu. nakrętka na wałku też jest mocno przykręcona - należy zblokować skrzynię aby ją odkręcić.

Kamien83
Posty: 7
Rejestracja: 05 kwietnia 2013, 21:00
Lokalizacja: Milanówek / Warszawa

Post autor: Kamien83 » 14 maja 2013, 19:29

U mnie cieknie prawdopodobnie z napędu szybkościomierza. Prawdopodobnie - ponieważ nie miałem dokładnie czasu aby sprawdzić. Ogólnie zawalona jest cała skrzynia a gdy włożyłem rękę "wyżej" w okolice napędu szybkościomierza to miałem rękę w świeżym oleju. Kupiłem na alledrogo komplet uszczelek o taki:link do aukcji . Podobno ciężko to uszczelnić ale są jakieś patenty na to. Może ktoś ma jakieś patenty na to? Mam na to dwa wieczory ( + wymiana oleju i uszczelki pod deklem w moście)w przyszłym tygodniu.
Polonez 1.6 GLE mr 91
Obrazek

OLO
Posty: 9073
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 14 maja 2013, 20:50

Same papierowe uszczelki zdają egzamin na idealnie równej i czystej krawędzi. Jeśli nie masz nóweczki to pokryj je delikatnie siliconem. Szarym żęby nie był owidać. Od razu po skręceniu wytrzyj szmatą nadmiar do czysta.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Kamien83
Posty: 7
Rejestracja: 05 kwietnia 2013, 21:00
Lokalizacja: Milanówek / Warszawa

Post autor: Kamien83 » 28 maja 2013, 22:40

Zajrzałem pod samochód ... nie bardzo mam pomysł skąd może ciec bo cała skrzynia jest w oleju. Na pewno cieknie napęd szybkościomierza, i gdzieś ze spodu. Ale nie mam pomysłu skąd jeszcze Chyba będę musiał ją wymontować, żeby ją uszczelnić tylko muszę wiedzieć, które uszczelki są do wymiany. Macie może jakieś sugestie? nakręciłem film, na którym widać wszystko: Skrzynia biegów - wycieki
Polonez 1.6 GLE mr 91
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3604
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 28 maja 2013, 22:43

jose pisze:Tego nigdy nie uszczelnisz. EOT :D
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 30 maja 2013, 09:45

Kamien83 pisze:Zajrzałem pod samochód ... nie bardzo mam pomysł skąd może ciec bo cała skrzynia jest w oleju. Na pewno cieknie napęd szybkościomierza, i gdzieś ze spodu. Ale nie mam pomysłu skąd jeszcze Chyba będę musiał ją wymontować, żeby ją uszczelnić tylko muszę wiedzieć, które uszczelki są do wymiany. Macie może jakieś sugestie? nakręciłem film, na którym widać wszystko: Skrzynia biegów - wycieki
A na poważnie, ja miałem luźną gumę wokół lewarka zmiany biegów i stamtąd się sączyło.
To ja dowcipas. Salve!

Kamien83
Posty: 7
Rejestracja: 05 kwietnia 2013, 21:00
Lokalizacja: Milanówek / Warszawa

Post autor: Kamien83 » 01 czerwca 2013, 19:31

dzięki - sprawdzę.

Na razie udało mi się skołować drugą skrzynię (suchą) także tą wyjmę i włożę drugą. No chyba, że znajdę od razu miejsce wycieku bo nie mam czasu na to żeby wymieniać uszczelnienia w skrzyni.
Polonez 1.6 GLE mr 91
Obrazek

Kamien83
Posty: 7
Rejestracja: 05 kwietnia 2013, 21:00
Lokalizacja: Milanówek / Warszawa

Post autor: Kamien83 » 07 lipca 2013, 22:53

no cóż, guma na górze jest cała. W związku z brakiem dalszych pomysłów na lokalizację wycieku umyłem całą skrzynię ropą i odstawiłem do garażu (jeśli cieknie z pod dekla to się pewnie coś pokaże) jak dekiel będzie suchy to odbędę powolny objazd miasta (POM) i wtedy sprawdzę czy wyciek się nie objawił.

Na razie profilaktycznie nabyłem uszczelniacz do napędu szybkościomierza. Ponieważ, z tego co wiem. oryginał uszczelnienia nie występuje już w naturze znalazłem firmę, która dorabia takie rzeczy (9zł) lecz Pan zaproponował mi uszczelniacz który, jak twierdzi, przeżyje Poldka - kosztował 11zł.

Namiar na firmę: GG Trading - Warszawa ul. Łopuszańska. Firma zajmuje się uszczelnieniami do maszyn ale dorabiają wszystko co się do nich przyniesie.
Polonez 1.6 GLE mr 91
Obrazek

ODPOWIEDZ