srzęgło hydrauliczne

sprzęgło, skrzynia przekładniowa, wał napędowy, most napędowy i półosie.

Moderator: Moderatorzy

Paweł Kotarski
Posty: 524
Rejestracja: 24 stycznia 2007, 08:44
Lokalizacja: Warszawa

srzęgło hydrauliczne

Post autor: Paweł Kotarski » 21 kwietnia 2007, 10:24

Witam! Mam w swoim struclu hydrauliczne sprzęgło i mam problem. Układ się zapowietrza. Po odpowietrzeniu pedał jest twardy i wysoko. Po przejechaniu kilku kilometrów sprzęgło bierze coraz niżej. Pedał staje się miękki, aż do momentu, że nie da się jechać dalej i trzeba odpowietrzyć, potem sytuacja się powtarza. Wymieniałem już 2x uszczelki w pompie i jest tak samo. Zaznaczam, że cały układ jest szczelny - tj. płynu nie ubywa. Nie cieknie wysprzęglik, ani z pompy do kabiny. Ktoś ma jakieś pomysły? Pozdrawiam!
Paweł
Koto

Koval_STM
Posty: 1792
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 21 kwietnia 2007, 10:50

Czy spuchł przewód gumowy, pompa - wysprzęglik ?
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

Paweł Kotarski
Posty: 524
Rejestracja: 24 stycznia 2007, 08:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł Kotarski » 21 kwietnia 2007, 11:43

Trudno powiedzieć, tego nie sprawdzałem - jutro zobaczę, bo dziś jestem na dyżurze w robocie. Wszystko możliwe.

[ Dodano: Nie 22 Kwi, 2007 13:03 ]
Sprawdzałem sam, więc nie mogłem zobaczyć, czy się "spęcza", ale jest jak było po ok.40 naciśnięciach się zapowietrza - po odkręceniu odpowietrznika i odczekaniu lecą bąble powietrza - skąd ono się tam bierze?
A tak na marginesie trudno by to było zrobić na linkę? Mam już dosyć!
Koto

WRB
Posty: 344
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 06:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: WRB » 23 kwietnia 2007, 23:20

witalski. sprawdź sam siłownik, jeździłem 125p 10 lat i tylko raz się taka sytuacja zdarzyła - wymiana siłownika załatwi problem. na linke bym nie radził zmieniać, jak nowa linka to jeszcze w miare lekko chodzi, ale później to trzeba się niźle zaprzeć o oparcie fotela żeby wcisnąć pedał sprzęgła. tylko ze względów oszczędnościowych zmieniono hydraulike na linke.
żegnalski.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

Paweł Kotarski
Posty: 524
Rejestracja: 24 stycznia 2007, 08:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł Kotarski » 24 kwietnia 2007, 21:27

Tak zrobię, zwłaszcza, że mam nowy siłownik, w piątek mam troszkę czasu to zmienię i zobaczę.

[ Dodano: Sob 28 Kwi, 2007 16:51 ]
Wystprzęglika nie dało się wymienić, bo trzeba by było razem z przewodem gumowym to zrobić "monolith", ale wymieniliśmy uszczelki wysprzęglika i jest ok.
Koto

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 18 grudnia 2007, 11:56

Mam problem: po wciśnięciu pedału sprzęgła, sprzęgło dopiero po jakiejś sekundzie "wysprzęgla", po puszczeniu pedału znowu mija sekunda i dopiero silnik zaczyna ciągnąć.
Sprzęgło hydrauliczne. Czyżby wysprzęglik?
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

Awatar użytkownika
BodzioT
Posty: 644
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 17:27
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: BodzioT » 19 grudnia 2007, 06:52

masz na myśli poloneza ?????? czy cosik innego

bo opóźnienie czasem jest. W transicie mam czasem taki objaw przy szybkiej zmianie biegów
Zbudował dom, posadził drzewo, spłodził syna i... zapił się z braku celów w życiu.

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 19 grudnia 2007, 18:22

Cosik innego, a dokładnie mercedesa 207D, zaczęło sie tak dziać stopniowo. Ma ktoś jakieś pomysły?
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 23 marca 2008, 00:52

:570:
Ostatnio zmieniony 23 marca 2008, 00:52 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

wąski77
Posty: 117
Rejestracja: 17 października 2013, 17:18
Lokalizacja: Tychy

Post autor: wąski77 » 23 marca 2014, 20:10

proszę o pomoc z hudraulicznym sprzęgłem.
wymieniłem wysprzęglik ( bo rozciekniety był ), przewód elastyczny no i oczywiście płyn.
odpowietrzyłem - brak powietrza w płynie.
pedał ma bardzo duży skok jałowy by pod koniec wyczuwalny był przeskok i wtedy dopiero wysprzęgla. ale problem jest z tym, ze ten przeskok działa również przy puszczaniu pedału i pedał potrafi się w tym miejscu zawiesić... śruba regulacyjna jest już pod koniec gwintu a sprzęgło bierze nisko.
czy słuszne jest moje podejrzenie zużytej tarczy czy raczej szukać jeszcze w hydraulice? zamieszanie robi mi ten przeskok pedału...
na stanie:
Fiat 125p 1300, '76
Ford Taunus 1,6 L, '76


Wykonuję ,,białe karty" oraz opinie o szczególnym znaczeniu...

OLO
Posty: 9073
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 23 marca 2014, 20:47

Może pompa też przepuszcza.
Nie zalałeś starego układu płynem DOT4?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

wąski77
Posty: 117
Rejestracja: 17 października 2013, 17:18
Lokalizacja: Tychy

Post autor: wąski77 » 23 marca 2014, 21:44

żadnych wycieków, ze zbiorniczka nie ubywa. płyn nowy.
na stanie:
Fiat 125p 1300, '76
Ford Taunus 1,6 L, '76


Wykonuję ,,białe karty" oraz opinie o szczególnym znaczeniu...

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9827
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 23 marca 2014, 22:16

Jaki płyn był wcześniej, a jaki wlałeś teraz?
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

wąski77
Posty: 117
Rejestracja: 17 października 2013, 17:18
Lokalizacja: Tychy

Post autor: wąski77 » 24 marca 2014, 13:40

był żółty i teraz tez taki wlałem ( DOT4 )
na stanie:
Fiat 125p 1300, '76
Ford Taunus 1,6 L, '76


Wykonuję ,,białe karty" oraz opinie o szczególnym znaczeniu...

OLO
Posty: 9073
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 26 marca 2014, 10:52

Z objawów to przpuszczajaca pompa. Czeka Cie jej wyjęcie i regeneracja (wymiana gumek wystarzy jeśli gładź jest OK)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

wąski77
Posty: 117
Rejestracja: 17 października 2013, 17:18
Lokalizacja: Tychy

Post autor: wąski77 » 26 marca 2014, 21:36

to akurat by była niezła informacja.

ale jeszcze dla potwierdzenia tej tezy bo pojawiły się nowe fakty:
regulując sprzęgło doszedłem do punktu w którym mimo całkowitego puszczenia pedału auto nie rusza. co więcej - jak wyreguluję optymalnie to auto jedzie ale ma problem z ruszeniem pod niewielką przeszkodę.
to akurat bardziej pasowałoby na tarczę do wymiany ale ten przeskok na pedale na pompę...

z tarczą do wymiany jest o tyle gorzej, że nie mam dostępu do kanału.
na stanie:
Fiat 125p 1300, '76
Ford Taunus 1,6 L, '76


Wykonuję ,,białe karty" oraz opinie o szczególnym znaczeniu...

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3604
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 26 marca 2014, 23:08

To nie jest jakiś większy problem. Z porządnymi podstawkami pod auto i najlepiej lewarkiem na kółkach - żabą - jednoosobowe wyciąganie galopkasty jest do ogarnięcia.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

wąski77
Posty: 117
Rejestracja: 17 października 2013, 17:18
Lokalizacja: Tychy

Post autor: wąski77 » 27 marca 2014, 14:51

Wiem, że jest do zrobienia i chyba tak się skończy, ale jest mało komfortowe.
Rok temu wymieniałem sprzęgło w Capri ale wtedy miałem dostęp do podnośnika - to była lux robota.
na stanie:
Fiat 125p 1300, '76
Ford Taunus 1,6 L, '76


Wykonuję ,,białe karty" oraz opinie o szczególnym znaczeniu...

ODPOWIEDZ