[SILNIK] Odma

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

[SILNIK] Odma

Post autor: 1313 » 20 marca 2007, 23:19

Czy ktoś zechciałby mi wytłumaczyć zasadę działania odpowietrznika w DF. Jakie będą objawy, gdy bedzie uszkodzona (zatkana itp.). Z tego co wiem, powinna odbijać olej a puszczać tylko gazy. Czy jak jest zatkana, może spowodować wydostawanie się oleju dookoła niej?

Tom_STM
Posty: 400
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 12:03
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Post autor: Tom_STM » 21 marca 2007, 08:40

może również spowodować że uszczelniacze na wałkach zostaną wypchnięte lub będzie z nich niemiłosiernie ciekło.
olej wydostający się dookoła kominka odmy w silniku 115c jest na ogół wynik pęknięcia kominka - osobiście przerabiałem 2 razy.

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: 1313 » 21 marca 2007, 17:25

To bardzo prawdopodobne. Ten kominek jest dość luźny. Czy mam wymienić cały podzespół?

Tom_STM
Posty: 400
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 12:03
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Kontakt:

Post autor: Tom_STM » 22 marca 2007, 09:13

wymień , nowy kosztuje około 20 zł.

Awatar użytkownika
HailStorm
Posty: 1800
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 13:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: HailStorm » 25 lipca 2008, 22:47

Tom_STM pisze:wymień , nowy kosztuje około 20 zł.
a gdzie można kupić bo właśnie szukam :(
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

kaovietz
Posty: 2859
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 31 lipca 2008, 22:16

Jak zwykle na alledrogo, do tego tanio jak barszcz
Друзья познабтся в беде.

Nabauab
Posty: 566
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Nabauab » 17 marca 2010, 22:24

Mam pytanie akurat w temacie.
Dzisiaj przy okazji wymiany gaźnika odkryłem spore ilości majonezu w wężu od odmy. Nie oleju, a majonezu.
Na korku oleju nie ma ani śladu tej substancji.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo - FSO Polonez Caro Plus - 1.6 GSI 1999
Daewoo EroTico DLX 2000

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 17 marca 2010, 22:46

tez miałem pełno, zawsze w zimie, na wiosnę przechodziło, tzn po wyczyszczeniu.
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 10 czerwca 2013, 11:27

Mam problem, mój silnik w DF już jest w takiej sobie kondycji ale nie przewiduje na razie zmian.
Niestety wczoraj po dłuższej jeździe po mieście zauważyłem, że z puszki filtra powietrza kapie mi olej na kolektor wydechowy, czyli w obudowie oleju jest sporo. Odma też była cała w oleju.
Pytanie co mogę zrobić aby wykluczyć wszystko poza pierścieniami?
Czy mozna coś oczyścić, wymienić?

Mam DF z silnikiem 115C.
Ostatnio zmieniony 10 czerwca 2013, 11:34 przez Cendra, łącznie zmieniany 1 raz.
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3644
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 10 czerwca 2013, 12:06

Też się łudziłem ;)
Tak to wyglądało: Obrazek
Popękane pierścienie :/ Wymiana odmy, zalanie silnika od góry naftą potem WD 40 nic nie dały.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 10 czerwca 2013, 12:34

Czyli co, nie warto się z tym pieprzyć tylko mysleć o remoncie lub wymiana na zdrowszy model?
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3644
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 10 czerwca 2013, 12:51

Próbuj, a nuż będziesz miał szczęście. Odma i nafta drogie nie są. Jak będziesz wymieniał odmę to wyczyść kanał w bloku.
A przejściowo wsadź wąż odmy w butelkę lub podłużnice ;)
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 10 czerwca 2013, 12:55

Już wywaliłem wąż pod silnik... Niestety za bardzo dymił na skrzyżowaniach :P

Co zrobić z tą odmoą, jak ją wymienić? Nafty nalać na tłoki?
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3644
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 10 czerwca 2013, 14:06

Odkręcasz puszkę pod filtrem oleju i włala :)
Naftę na tłoki, zostawić na dzień, wydmuchać co zostało, wymienić olej. Nafta lejesz gdy podejrzewasz zapieczone pierścienie.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

ODPOWIEDZ