[SILNIK] Odma

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
1313
Posts: 116
Joined: 14 January 2007, 01:35
Location: Gdynia

[SILNIK] Odma

Post by 1313 »

Czy ktoś zechciałby mi wytłumaczyć zasadę działania odpowietrznika w DF. Jakie będą objawy, gdy bedzie uszkodzona (zatkana itp.). Z tego co wiem, powinna odbijać olej a puszczać tylko gazy. Czy jak jest zatkana, może spowodować wydostawanie się oleju dookoła niej?

Tom_STM
Posts: 400
Joined: 26 December 2006, 12:03
Location: Warszawa Wesoła
Contact:

Post by Tom_STM »

może również spowodować że uszczelniacze na wałkach zostaną wypchnięte lub będzie z nich niemiłosiernie ciekło.
olej wydostający się dookoła kominka odmy w silniku 115c jest na ogół wynik pęknięcia kominka - osobiście przerabiałem 2 razy.

1313
Posts: 116
Joined: 14 January 2007, 01:35
Location: Gdynia

Post by 1313 »

To bardzo prawdopodobne. Ten kominek jest dość luźny. Czy mam wymienić cały podzespół?

Tom_STM
Posts: 400
Joined: 26 December 2006, 12:03
Location: Warszawa Wesoła
Contact:

Post by Tom_STM »

wymień , nowy kosztuje około 20 zł.

HailStorm
Posts: 1800
Joined: 13 January 2007, 13:28
Location: Kraków

Post by HailStorm »

Tom_STM wrote:wymień , nowy kosztuje około 20 zł.
a gdzie można kupić bo właśnie szukam :(
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

kaovietz
Posts: 2860
Joined: 08 January 2007, 22:16
Location: Bydziuchna

Post by kaovietz »

Jak zwykle na alledrogo, do tego tanio jak barszcz
Друзья познабтся в беде.

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Mam pytanie akurat w temacie.
Dzisiaj przy okazji wymiany gaźnika odkryłem spore ilości majonezu w wężu od odmy. Nie oleju, a majonezu.
Na korku oleju nie ma ani śladu tej substancji.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

santi
Posts: 1663
Joined: 09 January 2007, 21:12
Location: Lanckorona

Post by santi »

tez miałem pełno, zawsze w zimie, na wiosnę przechodziło, tzn po wyczyszczeniu.
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

Cendra
Posts: 1937
Joined: 14 January 2007, 21:31
Location: Ciechanów / Warszawa

Post by Cendra »

Mam problem, mój silnik w DF już jest w takiej sobie kondycji ale nie przewiduje na razie zmian.
Niestety wczoraj po dłuższej jeździe po mieście zauważyłem, że z puszki filtra powietrza kapie mi olej na kolektor wydechowy, czyli w obudowie oleju jest sporo. Odma też była cała w oleju.
Pytanie co mogę zrobić aby wykluczyć wszystko poza pierścieniami?
Czy mozna coś oczyścić, wymienić?

Mam DF z silnikiem 115C.
Last edited by Cendra on 10 June 2013, 11:34, edited 1 time in total.
jest:
Image
Image
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Też się łudziłem ;)
Tak to wyglądało: Image
Popękane pierścienie :/ Wymiana odmy, zalanie silnika od góry naftą potem WD 40 nic nie dały.
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Cendra
Posts: 1937
Joined: 14 January 2007, 21:31
Location: Ciechanów / Warszawa

Post by Cendra »

Czyli co, nie warto się z tym pieprzyć tylko mysleć o remoncie lub wymiana na zdrowszy model?
jest:
Image
Image
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Próbuj, a nuż będziesz miał szczęście. Odma i nafta drogie nie są. Jak będziesz wymieniał odmę to wyczyść kanał w bloku.
A przejściowo wsadź wąż odmy w butelkę lub podłużnice ;)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Cendra
Posts: 1937
Joined: 14 January 2007, 21:31
Location: Ciechanów / Warszawa

Post by Cendra »

Już wywaliłem wąż pod silnik... Niestety za bardzo dymił na skrzyżowaniach :P

Co zrobić z tą odmoą, jak ją wymienić? Nafty nalać na tłoki?
jest:
Image
Image
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Odkręcasz puszkę pod filtrem oleju i włala :)
Naftę na tłoki, zostawić na dzień, wydmuchać co zostało, wymienić olej. Nafta lejesz gdy podejrzewasz zapieczone pierścienie.
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Post Reply