Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Zhyleta-13
Posty: 6
Rejestracja: 27 sierpnia 2018, 19:28
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Polonez MR'91->MR'87

Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: Zhyleta-13 » 09 września 2018, 12:19

Cześć i czołem
To jak w temacie, poszukuję informacji jak ustawić sobie gaźnik w 1.6 tak żeby spalanie nie było zbyt duże. Jakie dysze, jakie rurki emulsyjne i jak ustawić pływak?
Silnik 1.6GSi z kolektorem dolotowym od 115c i gaźnikiem z przelewem w pokrywce od starszych modeli Poloneza(nie pamiętam oznaczenia)

Sporo ludzi twierdzi że jak dobrze ustawię to w trasie będę mógł osiągnąć spalanie rzędu 7l/100km, póki co jedyne co z gaźnikami w Polonezie robiłem to na moim poprzednim silniku(niech mu huta lekką będzie) zmieniałem rurki emulsyjne na te z Żuka od mniejszej gardzieli(musiałem jakoś zmniejszyć spalanie z 17l/100km, w trasie udało się osiągnąć 10l/100km kosztem mocy)
Obrazek Obrazek

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: jurek_j » 09 września 2018, 12:46

Zapewne to co napiszę będzie mocno kontrowersyjne, ale cóż.

Po zmianie motoru na 1.6CB nie mogłem opanować dwóch mechanicznych gaźników - a to fiksował ZHS, a to na osiach przepustnic zassysał lewe powietrze. Do tego nie dało się wyregulować składu mieszanki - było albo ekstremalnie ubogo, albo... ubogo.

Zmieniłem gaźnik na podciśnieniowy, na którym jeździłem w 115C, bez problemu dało się go wyregulować, przerobiłem puszkę filtra z poloneza, żeby pasowała pod fiatowski gaźnik, wywaliłem ten idiotyczny płaskownik nad pierwszym przelotem i cóż, jeżdżę. Zbyt mało kilometrów natrzaskałem żeby określić ile mi to spala, ale 10l/100km to dawno dawno temu to auto mi paliło.

Awatar użytkownika
Zhyleta-13
Posty: 6
Rejestracja: 27 sierpnia 2018, 19:28
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Polonez MR'91->MR'87

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: Zhyleta-13 » 09 września 2018, 15:53

jurek_j pisze:
09 września 2018, 12:46
Zapewne to co napiszę będzie mocno kontrowersyjne, ale cóż.

Po zmianie motoru na 1.6CB nie mogłem opanować dwóch mechanicznych gaźników - a to fiksował ZHS, a to na osiach przepustnic zassysał lewe powietrze. Do tego nie dało się wyregulować składu mieszanki - było albo ekstremalnie ubogo, albo... ubogo.

Zmieniłem gaźnik na podciśnieniowy, na którym jeździłem w 115C, bez problemu dało się go wyregulować, przerobiłem puszkę filtra z poloneza, żeby pasowała pod fiatowski gaźnik, wywaliłem ten idiotyczny płaskownik nad pierwszym przelotem i cóż, jeżdżę. Zbyt mało kilometrów natrzaskałem żeby określić ile mi to spala, ale 10l/100km to dawno dawno temu to auto mi paliło.
Ale tak po prostu bez przekładania dysz? Myślałem o takim gaźniku, problem w tym że albo trafiają się bez przelewu w pokrywce(muszę mieć bo w końcu GSi nie ma możliwości montażu mechanicznej pompy pozostaje więc tylko elektryczna) albo w takim stanie że lepiej to na złom oddać :/ Więc może kiedyś, jak coś konkretnego się znajdzie.

Póki co po prostu szukam info bo aktualnie silnik już uruchomiłem, problem jest tylko taki że przy 2000n/min go zalewa.
Obrazek Obrazek

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: jurek_j » 09 września 2018, 16:20

Bez przekładania dysz, 100% seria jak narazie.

Faktycznie powrót paliwa to problem w tym przypadku. Zwłaszcza że pokrywy między mechanicznymi, a podciśnieniowymi gaźnikami różniły się.

hasky
Posty: 48
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: hasky » 09 września 2018, 20:27

Polecam lekturę "Usprawnienia poloneza" jest tam sporo opisane o regulacji gaźnika.

Awatar użytkownika
Zhyleta-13
Posty: 6
Rejestracja: 27 sierpnia 2018, 19:28
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Polonez MR'91->MR'87

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: Zhyleta-13 » 10 września 2018, 11:15

hasky pisze:
09 września 2018, 20:27
Polecam lekturę "Usprawnienia poloneza" jest tam sporo opisane o regulacji gaźnika.
Znajdę to gdzieś w pdf?
Obrazek Obrazek

hasky
Posty: 48
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: hasky » 10 września 2018, 20:16

Jakiś czas temu można było znaleźć tą książkę gdzieś w internetach. Mi się udało na chomikuj.

OLO
Posty: 9123
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: OLO » 11 września 2018, 07:49

Gaźniki od połowy lat 80 były już tak zubożone że bardziej sie chyba nie da. A podejrzewam że to spalanie było mierzone a'la Volkswagen - w ustalonych idealnych warunkach. A że tym samochodem nei dało się poruszać bo maił dziuręw obrotach i permanentnego muła - o tym materiały fabryczne już nie wspominają.
Zapakuj tam jakikolwiek gaźnik w dobrym stanie (czysty, bez luzów na osiach) i zamontuj. Jeśli chodzi o dobór dysz to zaczałbym od zestawu ze 125p z lat 70. Czyli I - 120 paliwo, 220 powietrze, 50 wolne, rurka F30, II 155 paliwo, 200 powietrze, 100wolne rurka F30. I tak większość jazdy to tylko I przelot więc tam sie tam skup na ekonomi/osiągach. II przelot używa sie na pełnej petardzie więc może być bogato.
Mozesz ząłożyć sobie sondę lambda w wydech, podłaćzyć się woltomierzem i badać skład mieszanki. I żonglować dyszami.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Zhyleta-13
Posty: 6
Rejestracja: 27 sierpnia 2018, 19:28
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Polonez MR'91->MR'87

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: Zhyleta-13 » 16 września 2018, 15:12

OLO pisze:
11 września 2018, 07:49
Gaźniki od połowy lat 80 były już tak zubożone że bardziej sie chyba nie da. A podejrzewam że to spalanie było mierzone a'la Volkswagen - w ustalonych idealnych warunkach. A że tym samochodem nei dało się poruszać bo maił dziuręw obrotach i permanentnego muła - o tym materiały fabryczne już nie wspominają.
Zapakuj tam jakikolwiek gaźnik w dobrym stanie (czysty, bez luzów na osiach) i zamontuj. Jeśli chodzi o dobór dysz to zaczałbym od zestawu ze 125p z lat 70. Czyli I - 120 paliwo, 220 powietrze, 50 wolne, rurka F30, II 155 paliwo, 200 powietrze, 100wolne rurka F30. I tak większość jazdy to tylko I przelot więc tam sie tam skup na ekonomi/osiągach. II przelot używa sie na pełnej petardzie więc może być bogato.
Mozesz ząłożyć sobie sondę lambda w wydech, podłaćzyć się woltomierzem i badać skład mieszanki. I żonglować dyszami.
No, coś w ten deseń mnie interesowało :) Lambda powiadasz, w sumie to mam kolektor od GSi więc pójdzie to zrobić, poczytam poszukam co i jak.
Gaźnik mam w super stanie(zero luzów) tylko chyba nieco zabrudzony(a przynajmniej nie wiem kiedy ostatni raz czyszczony.)
Obrazek Obrazek

ppawel88
Posty: 1
Rejestracja: 24 czerwca 2019, 20:27
Lokalizacja: Kraków
Auto: Polonez caro

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: ppawel88 » 24 czerwca 2019, 21:59

Witam Panowie,

Jestem nowy na tutejszym forum, a mój nabytek to Caro '93 1.6 na gaźniku, któremu zdejmowałem folie z dywaników :-)

Z gaźnikiem mam mały problem przy odpalaniu. Pomimo ssania dopóki się nie rozgrzeje to nie trzyma obrotów, próby odjechania samochodem są niemożliwe. Czy to normalne?

Serdecznie pozdrawiam,

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Re: Ekonomiczne ustawienie gaźnika do 1.6

Post autor: jacekes » 25 czerwca 2019, 08:16

Nie, to nie jest normalne. Gaznik do czyszczenia, regulacji itp.

A jak chcesz cos sprzedać, to zapraszam na giełdę, ale reklamy / SEO bede kasowal.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

ODPOWIEDZ