Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Olo1500
Posty: 7
Rejestracja: 12 października 2017, 18:56
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Polonez 1.5 SLE

Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: Olo1500 » 21 stycznia 2018, 02:46

Witam
W moim Olonezie mam następujący problem: Zawsze na niskich obrotach (900~1500) z nagrzewnicy dmucha ZIMNE powietrze. Dopiero od 1500 robi się letnie (prawie letnie), od ~3500 ciepłe. Oczywiście temperatura silnika i chłodnicy w normie (na szafie 90, wiatrak się włącza i wyłącza normalnie).
A od wczoraj nowa przygoda (zapewne jedno z drugim powiązane) : Silnik i chłodnica w normie, nagrzewnica działa jak wcześniej a parownik lpg mi zamarza :-( . Zmieniłem pompę wody (z dobrej na dobrą) i dalej to samo. Na PB też zamarza, więc wstępnie wykluczam uszkodzenie parownika (nieszczelność na membranach czy coś). Płynu nie ubywa, wszystko "niby" w normie. Szlag trafia krew zalewa.. Jakieś pomysły?

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: jurek_j » 21 stycznia 2018, 10:25

Termostat?

A na ciepłe powietrze... Pompa obiegowa może załatwi sprawę. Nie mam weny, żeby zamontować do swojego złomka takiej i zobaczyć ile wart taki pomysł...

Awatar użytkownika
michaltp
Posty: 11
Rejestracja: 02 stycznia 2018, 16:43
Lokalizacja: Gostynin
Auto: Polonez Caro 1.9 GLD

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: michaltp » 21 stycznia 2018, 12:26

Co do ciepła we wnętrzu, to wygląda mi to na zapchaną nagrzewnicę. Dopiero przy większych obrotach (a więc i większym ciśnieniu obiegu płynu) jakaś tam część płynu jest w stanie przepchać się przez nagrzewnicę.

Co do parownika, to niestety nie mam pomysłu.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 948
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: Daniel22 » 21 stycznia 2018, 12:30

Przecież wydajność sprawnego układu jest całkiem dobra. Jakby to był termostat, to z temperaturą na desce miałby cyrk.

Nagrzewnica czysta? Nie jest zabita brudem? Jak to jest SLE, to niestety czeka Cię demontaż i płukanie, przy okazji można podmienić na nagrzewnicę z caro, bez tego głupiego zaworka w kabinie.

Jak jest podłączony parownik, na trójnikach do nagrzewnicy, czy w inny sposób? Miałem tak głupio podpięty parownik w wąskim i też się działy cuda.
Pozdrawiam

Olo1500
Posty: 7
Rejestracja: 12 października 2017, 18:56
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Polonez 1.5 SLE

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: Olo1500 » 21 stycznia 2018, 17:38

Parownik jest wpiety między obudowe termostatu a kolektor. Termostat sprawny.
Pacjent to Akwarium '88. Nagrzewnica z zaworem. Płyn zmieniany na jesień.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 948
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: Daniel22 » 21 stycznia 2018, 19:28

A jak wyglądał płyn chłodniczy, który spuściłeś? Zaworek sprawny?
Pozdrawiam

Olo1500
Posty: 7
Rejestracja: 12 października 2017, 18:56
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Polonez 1.5 SLE

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: Olo1500 » 21 stycznia 2018, 19:39

Płyn wyglądał ok. Chociaż kto wie... To cholerne czerwone borygo jako nowe wygląda jak rdzawe błoto... Co mnie podkusiło by znów zalewać czerwonym płynem.. Przez to nie wiem czy to czysty płyn czy jak wcześniej wspomniałem - czerwone błoto..
Ale jak rozebrałem pompę wody, to naprawdę wyglądała ładnie.
Daniel22 pisze:
21 stycznia 2018, 19:28
Zaworek sprawny?
Który zaworek?

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 948
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: Daniel22 » 21 stycznia 2018, 19:50

Nagrzewnicy, mógł się zapiec w pozycji lekko otwartej i dlatego jest kiepski przepływ, tylko na wysokich obrotach.
Pozdrawiam

Olo1500
Posty: 7
Rejestracja: 12 października 2017, 18:56
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Polonez 1.5 SLE

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: Olo1500 » 21 stycznia 2018, 22:12

Suwak reaguje, więc przewiduje, że i zaworek działa. Wiem, że te zaworki są conamniej beznadziejne, ale optuję, iż ten jest w miarę ok. Obstawiam zapchanie nagrzewnicy.. Czas na zmianę, np na ładowską. Zawór od lublina podobno "robi robotę".
Ale nadal mam problem z parownikiem. Czy króciec na obudowie termostatu jest wejściowy (z kolektora) czy wyjściowy (do kolektora). Jak zdejmowałem przewód z tego króćca to woda się pojawiała dopiero przy 3500.

diodalodz
Posty: 787
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: diodalodz » 22 stycznia 2018, 02:19

Albo pompa wody rzemo. Jak rozebrałem pompę Statima to mocno odbiega parametrami od oryginału. Z czego odstęp między płytą a wirnikiem jest gigantyczny.

hasky
Posty: 48
Rejestracja: 28 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Jeziorno

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: hasky » 22 stycznia 2018, 21:48

Króciec na obudowie termostatu daje ciśnienie płynu u ciebie przez parownik do kolektora ssącego. Zdejmij z króćca gumowy wąż i sprawdź czy otwór w krućcu nie jest zapchany.

Olo1500
Posty: 7
Rejestracja: 12 października 2017, 18:56
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Polonez 1.5 SLE

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: Olo1500 » 23 stycznia 2018, 01:02

@hasky - o to mi chodziło. :-)
Czy króciec na termostacie jest wejściowy czy wyjściowy. U mnie jest kicha, bo płyn pojawia się dopiero przy wyższych obrotach. Znaczy, że jest zapchany. Dobra - walka będzie trwała dalej.
Olonezem zajmę się znów w weekend - do tego czasu będę zbierał wszelkie rady :-)
BTW - Mam w spadku po Plusie zestaw chłodzenia (Chłodnica, wiatraki, przewody, zbiornik wyrównawczy). Myślę nad jego montażem. Czy obudowa termostatu jest taka sama w starym gaźnikowcu jak i w nowym plusie? Czy będzie zonk bo coś tu nie pasuje?

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 948
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: Daniel22 » 23 stycznia 2018, 01:19

Możesz zakładać, będzie miał trochę lepsze chłodzenie, sam miałem w "wąskim" układ z atu, był wydajniejszy i trochę wygodniejszy w obsłudze. Obudowa ta sama, jeśli Ci chodzi o podłączenie przewodów. Musisz na pewno mieć ten wąż wodny z "kolankiem" do nowego zbiorniczka.
Pozdrawiam

OLO
Posty: 9116
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: OLO » 31 stycznia 2018, 11:40

Nazwa OLOnez jest zastrzerzona :)
Obstawiam zatkaną rurkę powrotną. W króćcy wyjściowym z głowicy też mogą być różne ciekawostki. rozbieraj, płucz, czysć.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Mardas56
Posty: 19
Rejestracja: 09 czerwca 2016, 07:14
Lokalizacja: Lublin

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: Mardas56 » 31 stycznia 2018, 17:31

Zamarza Ci parownik ? bo nie masz właściwego obiegu płynu chłodzącego jest niedogrzany ,więc stąd problem, tak samo i z nawiewem ! Układ chłodzenia do generalnego czyszczenia !
Siemanko !

Olo1500
Posty: 7
Rejestracja: 12 października 2017, 18:56
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Polonez 1.5 SLE

Re: Brak ciepła na niskich obrotach [PN 1.5 PB/LPG]

Post autor: Olo1500 » 15 marca 2018, 18:26

UPG...
Zmieniam silnik, chłodnicę, parownik.

ODPOWIEDZ