Strona 1 z 1

potrzeba pomoc rada

: 19 czerwca 2017, 09:15
autor: szagon1989
witam wysztkich od 2 tygodni stałem sie posiadaczem poloneza caro 1.6 na mono wtrysku i mam problem samochód nie chce odpalic bez dodania gazu po dodaniu zapala ale nie utrzymuje za bardzo obrotów tz spada do 500 i powoli sie podnosi do tego cały czas silnik sie dosc intesywnie kołysze. Mam w nim gaz po przełoczeniu na lpg samochód juz nie spada z obrotów i utrzymuje 1000 obr. Jest równiez drógi problem podczas jazdy po przejechaniu jakis 10 km słychac stuki w podwoziu co moze byc przyczyna tego ??

: 21 czerwca 2017, 07:04
autor: szagon1989
Koledzy podepnie jeszcze jedno pytanie jak nazywa się kabel do diagnostyki poloneza caro 1.6 gli z wtryskiem bosha i jaki programem można go obsłużyć ?

: 21 czerwca 2017, 08:26
autor: Endi
Kabel masz np. tutaj http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 94733.html jeżeli chodzi o program to wpisz w google Bosch Mono-Motronic MA 1.7 znajdziesz bez problemu

: 24 czerwca 2017, 16:43
autor: szagon1989
Zrobiłem dziś pomiar sprężania i wyniki jakie otrzymałem to 1 cyl 9bar 2 cyl 9.5 bar 3 cyl 7.5 ( troszkę ponad) 4 cyl 9.5 bar czy muszę coś robić z tym 3 cyl dla pewności powtórzyłem pomiar dla 4 i 3 cyly i to samo czy muszę coś z tym robić ?? I kolejne pytanie chciałem zrobić jeszcze raz pomiar po podpięciu do 1 cyl wyszło 4.5 bara dlaczego ??

: 24 czerwca 2017, 16:47
autor: maciejowski
ogólnie przyczyny tak niskiego ciśnienia, to zużyte pierścienie, wypalone zawory, przerysowany cylinder. aczkolwiek w przypadku plusa, dochodzi możliwość ogolonego wałka rozrządu i od jego sprawdzenia zacznij.

: 24 czerwca 2017, 17:34
autor: szagon1989
Żadnych odgłosów nie wydaje a wina tego drugiego pomiaru był akumulator po podladowaniu na 1 pojawiło się znów ponad 9 bara ;) z tego co czytałem to jeśli wałek jest zużyty słychać klekotanie zaworów czy to prawda ??

: 24 czerwca 2017, 17:48
autor: maciejowski
przeważnie tak.
tak czy inaczej silnik z kompresją w okolicach 9 barów, nadaje się do remontu, lub na wsad do pieca.

: 24 czerwca 2017, 19:27
autor: Daniel22
No co Ty piszesz. To ja z kompresją 8, 8, 8;5, 8;5 mam wsadzać silnik do pieca? Bardzo dobry silnik! (jeszcze) :D

: 24 czerwca 2017, 19:56
autor: maciejowski
ale to o dwusuwie mówisz? :570:

: 24 czerwca 2017, 20:35
autor: Daniel22
No gdzie. Mój panewkograj tyle ma :P.

Śmieję się oczywiście, ale w camelu miałem kompresję 7-8 i jeszcze jeździł, a na motonews zanotowano przypadki, jak DFy się turlały z niższą kompresją :P.

: 25 czerwca 2017, 06:26
autor: szagon1989
Tylko pytanko czy kompresję mierzy się na ciepłym czy zimnym silniku ??

: 25 czerwca 2017, 09:00
autor: jacekes
Na ciepłym.

: 25 czerwca 2017, 10:03
autor: Daniel22
I gaz w podłogę podczas pomiaru.

: 25 czerwca 2017, 10:57
autor: maciejowski
na ciepłym, to w byle trupie wyjdą dobre wartości.
najlepszy przypadek z jakim się spotkałem to gofer nr 3 1.6, z bliżej nieokreślonym przebiegiem, w którym na wszystkich cylindrach wyszło ponad 15 barów, oczywiście nie zimnym. :one:
w ohv-kach zawsze mi wychodziło pomiędzy 11, a 13.

: 25 czerwca 2017, 19:38
autor: Daniel22
Przecież na zimnym silniku masz mniejsze szczeliny tłok-cylinder. Zawsze jak auto ma wyrąbany silnik, to lepiej idzie na zimnym silniku, niż na ciepłym - tak jest i w moim przypadku. Zanim się porządnie rozgrzeje - cichy i rakieta, wystarczy, że przejadę te 30km i łapie muła + ryczy jak wyścigówka. No i to na ciepłym mi wyszło 8 do 8,5 bara.

: 25 czerwca 2017, 19:57
autor: Daniel22
Chociaż trochę bzdurę napisałem, przecież aluminiowy tłok bardziej się rozszerzy, niż schłodzony, żeliwny blok. Ale ogólnie do silników benzynowych czytałem, że zalecane jest mierzenie kompresji na ciepłym silniku, odwrotnie niż w dieslach - i tak też od zawsze kompresję mierzyłem w FSO :).

: 25 czerwca 2017, 20:22
autor: magneto
kompresje mierzy się na ciepłym .chyba ze ktoś podczas jazdy ma zimny silnik to niech mierzy na zimnym . :)

: 28 czerwca 2017, 20:40
autor: szagon1989
Potrzebuje pomocy od czego jest ta śrubka znajdująca się na przepustnicy na dole kolega chciał mi poprawić obroty a teraz jest problem z odpaleniem nie chce za bardzo palić przydusza się zapala dopiero po 3 4 razie i nie chce za bardzo trzymać obroty po dodaniu gazu i puszczenia pedału gazu obroty spadają aż samochód zaczyna się bujać i powoli się podnoszą

: 29 czerwca 2017, 07:16
autor: OLO
Na przepustnicy na dole? Daj fotkę.
I koledze kopa w dupe że jak nie wie do czego służy to niech nie kręci.

: 29 czerwca 2017, 08:15
autor: piotrek33
a może silnik krokowy, lub po prostu łapie gdzieś lewego powietrza?

: 08 lipca 2017, 21:35
autor: szagon1989
Nie wiem jak wstawić zdjęcie jutro postaram się wstawić filmik z pracy silnika. A ta stronka znajduje się na dole przepustnicy jedną jest u góry i ona odpowiada chyba za to żeby się przepustnica całkowicie nie zamknęła a ta droga za co odpowiada. Polonez na dziwne kaprysy jak jest zimny pali na benzynie i chodzi jak chwilę pochodzi to po dodaniu gazu nie wchodzi odrazu na obroty tylko jak by się przydusza i wchodzi na obroty a podczas jazdy na benzynie po puszczeniu gazu samochód zgaśnie na gazie utrzymuje wolne obroty na poziome poniżej 1000 co może mu być świece nowe przewody nowe silnik się buja poprostu nie mam już siły do tego samochodu :(

: 09 lipca 2017, 07:58
autor: Marcin125p
Yyyyy....

: 09 lipca 2017, 18:24
autor: szagon1989
https://youtu.be/qyNubFhHT6U
to jest filmik z pracy silnika po dodaniu gazu jak sie bardziej rozgrzeje silnik to zgasnie po puszczeniu gazu
Proszę pomóżcie

: 12 lipca 2017, 09:21
autor: szagon1989
Widzę że chyba żadna osoba nie pomysłu co się dzieje.

: 12 lipca 2017, 15:44
autor: magneto
szagon1989 pisze:Widzę że chyba żadna osoba nie pomysłu co się dzieje.
moim zdaniem źle wyregulowana membrana na parowniku lub parownik do wymiany.

: 12 lipca 2017, 23:51
autor: szagon1989
Tak tylko że na benzynie jest to samo a czasem nawet gaśnie na gazie gaśnięcie zadko się zdarza