potrzeba pomoc rada

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

szagon1989
Posty: 10
Rejestracja: 19 czerwca 2017, 07:51
Lokalizacja: Kielce

potrzeba pomoc rada

Post autor: szagon1989 » 19 czerwca 2017, 09:15

witam wysztkich od 2 tygodni stałem sie posiadaczem poloneza caro 1.6 na mono wtrysku i mam problem samochód nie chce odpalic bez dodania gazu po dodaniu zapala ale nie utrzymuje za bardzo obrotów tz spada do 500 i powoli sie podnosi do tego cały czas silnik sie dosc intesywnie kołysze. Mam w nim gaz po przełoczeniu na lpg samochód juz nie spada z obrotów i utrzymuje 1000 obr. Jest równiez drógi problem podczas jazdy po przejechaniu jakis 10 km słychac stuki w podwoziu co moze byc przyczyna tego ??

szagon1989
Posty: 10
Rejestracja: 19 czerwca 2017, 07:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: szagon1989 » 21 czerwca 2017, 07:04

Koledzy podepnie jeszcze jedno pytanie jak nazywa się kabel do diagnostyki poloneza caro 1.6 gli z wtryskiem bosha i jaki programem można go obsłużyć ?

Awatar użytkownika
Endi
Posty: 190
Rejestracja: 04 listopada 2007, 17:25
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Endi » 21 czerwca 2017, 08:26

Kabel masz np. tutaj http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 94733.html jeżeli chodzi o program to wpisz w google Bosch Mono-Motronic MA 1.7 znajdziesz bez problemu
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...

szagon1989
Posty: 10
Rejestracja: 19 czerwca 2017, 07:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: szagon1989 » 24 czerwca 2017, 16:43

Zrobiłem dziś pomiar sprężania i wyniki jakie otrzymałem to 1 cyl 9bar 2 cyl 9.5 bar 3 cyl 7.5 ( troszkę ponad) 4 cyl 9.5 bar czy muszę coś robić z tym 3 cyl dla pewności powtórzyłem pomiar dla 4 i 3 cyly i to samo czy muszę coś z tym robić ?? I kolejne pytanie chciałem zrobić jeszcze raz pomiar po podpięciu do 1 cyl wyszło 4.5 bara dlaczego ??

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 24 czerwca 2017, 16:47

ogólnie przyczyny tak niskiego ciśnienia, to zużyte pierścienie, wypalone zawory, przerysowany cylinder. aczkolwiek w przypadku plusa, dochodzi możliwość ogolonego wałka rozrządu i od jego sprawdzenia zacznij.

szagon1989
Posty: 10
Rejestracja: 19 czerwca 2017, 07:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: szagon1989 » 24 czerwca 2017, 17:34

Żadnych odgłosów nie wydaje a wina tego drugiego pomiaru był akumulator po podladowaniu na 1 pojawiło się znów ponad 9 bara ;) z tego co czytałem to jeśli wałek jest zużyty słychać klekotanie zaworów czy to prawda ??

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 24 czerwca 2017, 17:48

przeważnie tak.
tak czy inaczej silnik z kompresją w okolicach 9 barów, nadaje się do remontu, lub na wsad do pieca.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 943
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 24 czerwca 2017, 19:27

No co Ty piszesz. To ja z kompresją 8, 8, 8;5, 8;5 mam wsadzać silnik do pieca? Bardzo dobry silnik! (jeszcze) :D

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 24 czerwca 2017, 19:56

ale to o dwusuwie mówisz? :570:

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 943
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 24 czerwca 2017, 20:35

No gdzie. Mój panewkograj tyle ma :P.

Śmieję się oczywiście, ale w camelu miałem kompresję 7-8 i jeszcze jeździł, a na motonews zanotowano przypadki, jak DFy się turlały z niższą kompresją :P.

szagon1989
Posty: 10
Rejestracja: 19 czerwca 2017, 07:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: szagon1989 » 25 czerwca 2017, 06:26

Tylko pytanko czy kompresję mierzy się na ciepłym czy zimnym silniku ??

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9925
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 25 czerwca 2017, 09:00

Na ciepłym.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 943
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 25 czerwca 2017, 10:03

I gaz w podłogę podczas pomiaru.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 25 czerwca 2017, 10:57

na ciepłym, to w byle trupie wyjdą dobre wartości.
najlepszy przypadek z jakim się spotkałem to gofer nr 3 1.6, z bliżej nieokreślonym przebiegiem, w którym na wszystkich cylindrach wyszło ponad 15 barów, oczywiście nie zimnym. :one:
w ohv-kach zawsze mi wychodziło pomiędzy 11, a 13.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 943
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 25 czerwca 2017, 19:38

Przecież na zimnym silniku masz mniejsze szczeliny tłok-cylinder. Zawsze jak auto ma wyrąbany silnik, to lepiej idzie na zimnym silniku, niż na ciepłym - tak jest i w moim przypadku. Zanim się porządnie rozgrzeje - cichy i rakieta, wystarczy, że przejadę te 30km i łapie muła + ryczy jak wyścigówka. No i to na ciepłym mi wyszło 8 do 8,5 bara.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 943
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 25 czerwca 2017, 19:57

Chociaż trochę bzdurę napisałem, przecież aluminiowy tłok bardziej się rozszerzy, niż schłodzony, żeliwny blok. Ale ogólnie do silników benzynowych czytałem, że zalecane jest mierzenie kompresji na ciepłym silniku, odwrotnie niż w dieslach - i tak też od zawsze kompresję mierzyłem w FSO :).

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 25 czerwca 2017, 20:22

kompresje mierzy się na ciepłym .chyba ze ktoś podczas jazdy ma zimny silnik to niech mierzy na zimnym . :)

szagon1989
Posty: 10
Rejestracja: 19 czerwca 2017, 07:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: szagon1989 » 28 czerwca 2017, 20:40

Potrzebuje pomocy od czego jest ta śrubka znajdująca się na przepustnicy na dole kolega chciał mi poprawić obroty a teraz jest problem z odpaleniem nie chce za bardzo palić przydusza się zapala dopiero po 3 4 razie i nie chce za bardzo trzymać obroty po dodaniu gazu i puszczenia pedału gazu obroty spadają aż samochód zaczyna się bujać i powoli się podnoszą

OLO
Posty: 9112
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 29 czerwca 2017, 07:16

Na przepustnicy na dole? Daj fotkę.
I koledze kopa w dupe że jak nie wie do czego służy to niech nie kręci.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 29 czerwca 2017, 08:15

a może silnik krokowy, lub po prostu łapie gdzieś lewego powietrza?
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

szagon1989
Posty: 10
Rejestracja: 19 czerwca 2017, 07:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: szagon1989 » 08 lipca 2017, 21:35

Nie wiem jak wstawić zdjęcie jutro postaram się wstawić filmik z pracy silnika. A ta stronka znajduje się na dole przepustnicy jedną jest u góry i ona odpowiada chyba za to żeby się przepustnica całkowicie nie zamknęła a ta droga za co odpowiada. Polonez na dziwne kaprysy jak jest zimny pali na benzynie i chodzi jak chwilę pochodzi to po dodaniu gazu nie wchodzi odrazu na obroty tylko jak by się przydusza i wchodzi na obroty a podczas jazdy na benzynie po puszczeniu gazu samochód zgaśnie na gazie utrzymuje wolne obroty na poziome poniżej 1000 co może mu być świece nowe przewody nowe silnik się buja poprostu nie mam już siły do tego samochodu :(

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3638
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 09 lipca 2017, 07:58

Yyyyy....
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

szagon1989
Posty: 10
Rejestracja: 19 czerwca 2017, 07:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: szagon1989 » 09 lipca 2017, 18:24

https://youtu.be/qyNubFhHT6U
to jest filmik z pracy silnika po dodaniu gazu jak sie bardziej rozgrzeje silnik to zgasnie po puszczeniu gazu
Proszę pomóżcie

szagon1989
Posty: 10
Rejestracja: 19 czerwca 2017, 07:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: szagon1989 » 12 lipca 2017, 09:21

Widzę że chyba żadna osoba nie pomysłu co się dzieje.

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 12 lipca 2017, 15:44

szagon1989 pisze:Widzę że chyba żadna osoba nie pomysłu co się dzieje.
moim zdaniem źle wyregulowana membrana na parowniku lub parownik do wymiany.

szagon1989
Posty: 10
Rejestracja: 19 czerwca 2017, 07:51
Lokalizacja: Kielce

Post autor: szagon1989 » 12 lipca 2017, 23:51

Tak tylko że na benzynie jest to samo a czasem nawet gaśnie na gazie gaśnięcie zadko się zdarza

ODPOWIEDZ