Polonez Caro gli 1,6 bosch slaba moc moc - duże spalanie.

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 301
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 10 maja 2017, 06:57

stefanoxxx pisze:Duzo zamoty zeby dekiel sciagnac co trzeba odkrecic?
Jaki jest nr tego czujnikia?
Duzo roboty niema- zreszta na filmiku widac, ze sciągnąłeś :-))
Nr czujnika nie znam, jezeli bys kupował-wez stary ze sobą do sklepu-tak najlatwiej. czujnika szukaj w okolicy koła pasowego na wale korbowym
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 10 maja 2017, 07:04

Nie mam za bardzo jak dostac sie do rozrzadu gdyz tam jest specjalny klucz, czujnik wymontowalem
Byl zasyfiony lecz nic nie dalo wyczyszczenie mierzac go miernikiem wuchodza jakies dziwne pomoary ale to moze ze wzgledu ze cos zle moerzylem, a czy cewka moze dawac takie objawy , psikalem woda po przewodach i cewce iskra nigdzie nie skakala ale jak ja dotknalem podczas pracy zeby przectrzec numerki to mnie kopnelo delikatnie. Oczywiscie iskra jest mna wszystkich swiecach. Odlaczalem po jednym przewodzie i praca wlasnie byla podobna wiec tak wyglada jakby powyzej 4tys przestawal palic na ten jeden gar, wczesniej swiece mialem idealnie przepalone.

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 301
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 10 maja 2017, 07:16

masz podpowiedz- spróbuj podmienić cewkę od sprawnego, ew zalóż nową(ale to sa koszty) lub chociarz uzywkę i sprawdz, bedzie to kolejny etap eliminacji potencjalnych usterek. jezeli po wymianie cewki bedzie ok to masz odpowiedz. Generalnie nie moze byc zadnego przebicia na układzie zapłonowym
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 301
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 10 maja 2017, 07:19

stefanoxxx pisze:Nie mam za bardzo jak dostac sie do rozrzadu gdyz tam jest specjalny klucz,
tam jest duzy klucz nasadowy nie pamietam rozmiaru, ale do kupienia za nieduze pieniadze. dobrze byloby sprawdzic rozrzad , wykluczyłbys kolejną rzecz
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Awatar użytkownika
Endi
Posty: 169
Rejestracja: 04 listopada 2007, 17:25
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Endi » 10 maja 2017, 08:37

piotrek33 pisze:
stefanoxxx pisze:Nie mam za bardzo jak dostac sie do rozrzadu gdyz tam jest specjalny klucz,
tam jest duzy klucz nasadowy nie pamietam rozmiaru, ale do kupienia za nieduze pieniadze. dobrze byloby sprawdzic rozrzad , wykluczyłbys kolejną rzecz
Nasadka 38 plus do tego grzechotka na 3/4 cala i jakaś porządna dźwignia, bo z reguły potrzeba sporej siły żeby ruszyć tą śrubę.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2017, 08:40 przez Endi, łącznie zmieniany 2 razy.
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 10 maja 2017, 08:42

A jak zablokowac kolo?

Awatar użytkownika
Endi
Posty: 169
Rejestracja: 04 listopada 2007, 17:25
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Endi » 10 maja 2017, 08:48

stefanoxxx pisze:A jak zablokowac kolo?
Wrzuć bieg ;)
FSO Nadszedł czas ... czas by cieszyć się życiem...

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 301
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 10 maja 2017, 08:54

ja odkręcam tak: zakładam klucz z dzwignią na śrubę, następnie pokręcam tak zeby dzwignia zaparla sięnp o sanki po stronie kierowcy, lub zakładam rurkę aby przedłużyć i zaprzec o podłoże, np. posadzka w garazu, zaparcie po stronie kierowcy. Następnie krece rozrusznikiem ok 1 sekunde- sruba poluzowana. Patent sprzedał mi stary mechanik jak miałem jeszcze 125p
Ostatnio zmieniony 10 maja 2017, 08:56 przez piotrek33, łącznie zmieniany 2 razy.
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 11 maja 2017, 07:55

Zmienilem cewke,przewody, swiece, czujnik polozenia walu sprawdzony miernikiem
usterka pozostala nierozwiazana odaje auto do mechanika , moje diagnozowania przewyzszy wartosc auta. Co do rozrzadu raczej watpie iz jest przestawiony gdyz auto pali na dotyk i do 3-4 tys obrotow wkreca sie normalnie a nie mam klucza 38 ani nigdzie w poblizu go nie moge dostac, co dziwne po odlaczeniu czujnika przepustnicy auto wkreca sie o tysiac obrotow wiecej
niestety nie mam od kogo pozyczac czesci a wymiana wszystkich dobrych na nowe jest bez sensu.

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 301
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 12 maja 2017, 05:14

Jak będzie zrobione, to daj znać, co było przyczyną, bo też jestem ciekaw, co w trawie piszczy
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 12 maja 2017, 07:16

Albo uszcelka albo jakas pierdola, chociaz ja wszytsko sprawdzilem, mechanik mowi ze wyglada na sonde ale ja ja odlaczalem i bylo to samo i co dziwne po odlaczeniu sondy nie pojawial sie blad na kompie. Teraz znajac silniki poloneza kupil bym gaznik. Zastanawia mnie jeszcze dziwne syczenie ktore slychac w kabinie ale to juz tylko domysly macher niech diagnozuje.

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 301
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 13 maja 2017, 07:48

a syczenie nie dobiega gdzieś z okolicy katalizatora Mam pytanie, czy zaraz po odpaleniu ciepłego silnika wchodzi na obroty dobrze? Bo jezeli syczy z okolicy katalizatora, to może kat jest zapchany, albo np. wkład sie oberwał i obrócił w puszcze w taki sposób, że stoi w poprzek. Spotkałem sie z taką sytuacją, ale nie w polonezie, też nie miał mocy wtedy
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 13 maja 2017, 07:59

U mnie nie ma wogole katalizatora wydech zamontowalem caly nowy, mocy nie ma zarowno na zimnym jak i na cieplym nie ma to zadnego znaczenia dokladnie takie same objawy.

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 301
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 17 maja 2017, 08:52

http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtop ... 458#248458
tutaj kolega opisuje podobny problem- z opisu wynika, że winny czujnik położenia wału korbowego
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 17 maja 2017, 10:44

ale moj pali na dotyk i to jest dziwne czujnik sprawdzalem miernikiem i ma ksiazkowe pomiary dzisaij jade po poludniu do mechanika zobaczymy co zdzialal. Nie wiem czy nie uszczelka pod glowica ale zobaczymy. Wszystkie parametry niby super a auto nie jedzie.

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 22 maja 2017, 16:47

Mechanik stwierdzil iz glowica do roboty kompresja na poziomie 7bar. Ja mierzylem zdjecia wklejoneu gory czy moglem cos nie tak mierzyc, wykrecilem wszystkie swiece i robilem dwa pomiary z wcisnietym gazem i odpuszconym i wychodzilo kolo 11MPa

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 26 maja 2017, 09:37

Wszystko jasne wytarty walek , upalone zawory, jakies jeszce pierdoly silnik do remontu

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Re: Polonez Caro gli 1,6 bosch slaba moc moc - duże spalanie.

Post autor: stefanoxxx » 22 grudnia 2017, 22:48

Po remoncie autko idzie max 130 zrobilem ok 8tys km i pojawilo sie stukanie, czy po zrobieniu remontu gory polonez nie powinien leciec min. 160
https://youtu.be/imVjNkT0qas

ODPOWIEDZ