Strona 1 z 1

Sruba napinacza paska alternatora 1.9 D

: 08 kwietnia 2017, 18:47
autor: tarber61
W Polonezie Truck 1.9 D poprzednim wlascicielem byla zepsuta sruba napinacza paska alternatora i wspomagania. Do odcinka oryginalnej sruby z lewym gwintem byla przyspawana sruba z prawym i pasek chyba byl naciogany w odwrotna strone. Dla tego zostal praktycznie zniszczony. Czy moze ktos pomoc ze zdjeciem . Dziekuje i przepraszam za ewentualne bledy i brak ogonkow, nie mam polskich liter w komputerze.

: 08 kwietnia 2017, 21:11
autor: raffi
Nie wiem jak jest w 1,9 ze wspomą, bo jej u mnie nie ma, ale w 1,9 bez wspomy to była normalna śruba na wsporniku akumulatora, normalny gwint. Nie chcę skłamać, ale chyba M6 (czyli na płaski klucz 10mm). A alternator w docelowej pozycji kontrowało się M8 (klucz 13). O ile dobrze pamiętam.

Pasek wymień, naciągnij dobrze (nie za mocno), śruba czy lewa czy prawa to nie przeszkadza, nawet bez śruby się da, bo większość roboty (przynajmniej u mnie, bez wspomy) nie robłia śruba od naciągu (ona jest tylko do ustawienia wstępnego), ale śruba 13mm blokująca alternator w odpowiedniej pozycji i śruba na klucz 20-22 trzymająca alternator od dołu (dostęp do niej jest spod auta, pomiędzy osłoną miskji olejowej trzeba celować). Potem można było se te M6 na klucz 10 w ogóle wyjąć i alternator był dobrze ustawiony, a trzymały go te dwie śruby.

: 09 kwietnia 2017, 00:03
autor: tarber61
Ta sruba z lewym gwintem sluzy do podniesienia albo opuszczania napinacza na ktorym wlasnie jest zamontowana jedna z dwoch rolek napinajacych. Ten napinacz chodzi w dwoch rowkach. Regulacja mozliwa tylko od dolu samochodu. Podejrzewam, ze to ma byc jakis sworzen , ktory z jednej strony ma ten lewy gwint do napinanja , a z drugiej - storzek, ktory upiera sie w odlew na bloku. Musze sprobowac zrobic zdjecja.

: 09 kwietnia 2017, 15:17
autor: OBI

: 11 kwietnia 2017, 11:20
autor: tarber61
OBI dzienki za odpowiedz. Myslalem , ze jakos tak to ma wygladac, ale zrobilem po mozliwosci calkiem po innemu. Wiec przyspawalem srube dlugosci ok. 50 mm z gwintem m14 do kawalka z lewym m 10 ktory whodzi w suwak. Pszed spawaniem na m14 nakrecilem cos do poprawienia gwintu, na szlifierce rotacyjnej poprawilem spawy. No i w koncu to sie po kolei zbiera. Najperw od dolu sruba z nakrecona nakretka m14 , podkladka sprezysta , podkl. zwykla szeroka zapycha sie do otworu m15, dalej nakrenca sie druga nakreka m14 z szeroka podkladka. suwak zakladasie w rowki i opuszcza sie do oporu w dol. dalej zamontowac rolke, zalozyc pas, wyregulowac i zabezpieczyc nakrekami z obu stron. Moze komu sie pszyda ten sposob.

: 11 kwietnia 2017, 11:52
autor: OLO
Francuska myśl techniczna...

: 11 kwietnia 2017, 19:04
autor: raffi
OLO pisze:Francuska myśl techniczna...
Raczej jej skrzyżowanie z polską i koreańską. Bo pomysł by XUD wkładać do Poldka jest polski, a dołożenie wspomy to zdaje się już za koreańców było.

Tylko nie jestem przekonany czy taki mix to aby na pewno lepiej :D

: 12 kwietnia 2017, 06:59
autor: OLO
Pomimo mojej niechęci do francuskiej myśli technicznej to jednak XUD-a lubię. Nie wiem od kiedy pakowali wspomę.

: 12 kwietnia 2017, 17:59
autor: raffi
OLO pisze:Pomimo mojej niechęci do francuskiej myśli technicznej to jednak XUD-a lubię. Nie wiem od kiedy pakowali wspomę.
Wspoma CHYBA była dopiero w plusach, czyli od 1997. W każdym razie w 1996 roku w czerwcu, gdy kupowałem z Ojcem 1,9GLD z fabryki to wspomy do 1,9 na pewno nie było nawet w opcji. Wcześniej oimw tez nie było.

A XUD to świetny silnik, o ile nie oczekuje się super osiągów. Trudno go nie lubić.

: 17 kwietnia 2017, 14:37
autor: Daniel22
Oj łatwo, bo mimo tej całej otoczki trwałości i bezawaryjności to nie byłbym w stanie słuchać tego paskudnego dźwięku na trasie dłuższej niż 50km. Jeździłem dieslem kilka dni i wystarczy, wolę panewki :P

: 17 kwietnia 2017, 15:23
autor: jurek_j
Tym bardziej, jak ma pomarańczowe podświetlenie zegarów! Tylko z mostu do rzeki takim klekotem można się przejechać! :P

: 17 kwietnia 2017, 17:11
autor: Daniel22
Nie, no bez przesady, tylko trzeba natychmiast je wymienić na kwadraty i już można śmigać :)