Katalizator do Poloneza

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Par_Dez
Posty: 111
Rejestracja: 02 września 2011, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Katalizator do Poloneza

Post autor: Par_Dez » 14 stycznia 2017, 08:47

Witam !
W związku z przygotowywaną ustawą o zakazie wjazdu do miast powyżej 200 tys. mieszkańców to wychodzi na to, że moim wyremontowanym polonezem nie będę mógł się poruszać w Warszawie. Czy jest możliwość założenia katalizatora do wydechu w Polonezie, bo tylko tak będzie można ominąć proponowaną ustawę.
ParDez

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 14 stycznia 2017, 11:04

Do gaźnikowego poloneza?
To chyba nie takie proste.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 14 stycznia 2017, 11:41

Wykręcasz środkowy tłumik,a zamiast niego wkrecasz taki i gotowe :) http://allegro.pl/katalizator-polonez-c ... 36075.html
Zalezy tez jakiego poloneza ma autor tematu.Bo takie rozwiązanie pasuje do caro i wzwyż. A we wcześniejszych polonezach chyba był troche inny układ wydechowy.
Ostatnio zmieniony 14 stycznia 2017, 11:42 przez michal939, łącznie zmieniany 1 raz.
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 14 stycznia 2017, 11:58

Mechanicznie to ja wiem, że się da.
Ale to nie znaczy, że auto od razu zacznie spełniać normę euro 4. :)

Nawet jeśli zostaną wprowadzone takie ograniczenia w ruchu, nikt raczej nie będzie sprawdzał indywidualnie czy dane auto ma kata i jaką normę spełnia. Masz auto benzynowe, zasilane gaźnikiem, wyprodukowane w 1991 -> wpadasz w tabelce w odpowiednią kolumnę, która skutkuje nadaniem odpowiedniej kategorii i zakazem wjazdu.
Ostatnio zmieniony 14 stycznia 2017, 11:59 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 14 stycznia 2017, 12:17

jacekes pisze:Mechanicznie to ja wiem, że się da.
Ale to nie znaczy, że auto od razu zacznie spełniać normę euro 4. :)
Polonez plus to spełniał chyba tylko normę EURO II
jeżeli dzisiaj zrobisz coś niemożliwego, to od jutra będziesz miał to w obowiązkach...

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 954
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 13:58
Lokalizacja: z elektrody

Post autor: Daniel22 » 14 stycznia 2017, 12:35

Par-Dez, możesz wrzucić jakieś informacje na temat tej ustawy?

Z tego co wiem, to tylko projekt, w dodatku idioty Ryszarda Swetru, więc pewnie zostanie odrzucony przez partię rządzącą z automatu. Myślę, że nie masz się czego obawiać, przynajmniej w najbliższym czasie. :) .

Par_Dez
Posty: 111
Rejestracja: 02 września 2011, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Par_Dez » 14 stycznia 2017, 13:28

Daniel22 pisze:Par-Dez, możesz wrzucić jakieś informacje na temat tej ustawy?

Z tego co wiem, to tylko projekt, w dodatku idioty Ryszarda Swetru, więc pewnie zostanie odrzucony przez partię rządzącą z automatu. Myślę, że nie masz się czego obawiać, przynajmniej w najbliższym czasie. :) .
Proszę bardzo link:
http://biznes.interia.pl/makroekonomia/ ... 55532,2156
ParDez

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 14 stycznia 2017, 18:28

A czy jeżeli auto będzie na żółtych blachach to też nie będzie mogło jeździć?
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 14 stycznia 2017, 23:16

Reaktor katalityczny w silniku o zasilaniu gaźnikowym jest totalnie bez sensu, bo nie będzie on funkcjonował w prawidłowy sposób.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 14 stycznia 2017, 23:59

piotrek33 pisze:
jacekes pisze:Mechanicznie to ja wiem, że się da.
Ale to nie znaczy, że auto od razu zacznie spełniać normę euro 4. :)
Polonez plus to spełniał chyba tylko normę EURO II
To dlaczego kolega Strowger na swoim 'wielkoprzebiegowcu' ma naklejoną naklejkę 'ojro' 4? :D
Ostatnio zmieniony 15 stycznia 2017, 00:00 przez jurek_j, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymon
Posty: 3304
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 15 stycznia 2017, 00:54

Euro 2 da się nawet na gaźniku osiągnąć.
W normalnych państwach auta powyżej 25 lub 30 lat są zwolnione z wszelakich regulacji.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9935
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 15 stycznia 2017, 01:12

Czyli u nas nie będą! :D
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1650
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Post autor: autowidol » 15 stycznia 2017, 01:33

Szymon pisze:Euro 2 da się nawet na gaźniku osiągnąć.
W normalnych państwach auta powyżej 25 lub 30 lat są zwolnione z wszelakich regulacji.
A gaźnik, zapłon, zawory?

Par_Dez
Posty: 111
Rejestracja: 02 września 2011, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Par_Dez » 15 stycznia 2017, 07:34

jacekes pisze:Czyli u nas nie będą! :D
icznie to skoro
Tak myśląc logicznie to skoro te przepisy mają być zgodne z UE to i u nas auta pow. 25 lat też powinny być zwolnione.
ParDez

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 15 stycznia 2017, 14:54

Akcyzy na "dobra luksusowe" :D, czytaj sprowadzane auta też nie ma w innych państwach. Po prostu mają w dupie przepisy UE.
Ostatnio zmieniony 15 stycznia 2017, 14:54 przez Multec, łącznie zmieniany 1 raz.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

OLO
Posty: 9122
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 15 stycznia 2017, 23:48

Multec pisze:Reaktor katalityczny w silniku o zasilaniu gaźnikowym jest totalnie bez sensu, bo nie będzie on funkcjonował w prawidłowy sposób.
Co powiesz na samochód FSC Żuk 1997 z S21 na gaźniku, ze ssaniem, z małym wlotem do baki paliwa i katalizatorem? Pełna fabryka!

W numerze spec ATM o Polonezie szerokim była wzmianka że do GLE istnieje możliwość założenia kata.

Jeśli Pb nie zniszczy kata, i skłąd mieszanki nie będzie jakiś tragiczny to kat zadziała. najwyżej szybciej się zużyje.

Ja na wszelki wypadek zostawiłem sobie katalizaror z poldka...
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

LOBUZ88
Posty: 538
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 19:46
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: LOBUZ88 » 17 stycznia 2017, 14:18

OLO pisze:Co powiesz na samochód FSC Żuk 1997 z S21 na gaźniku, ze ssaniem, z małym wlotem do baki paliwa i katalizatorem? Pełna fabryka!
to samo 126 ELX - tam też - gaźnik, ssanie i "katalizator". By przedłużyć jego żywot w elx'ach zastosowali wkur**jący "pikacz" ssania by jak najszybciej je zrzucać, nie jechać na nim za długo a tym samym nie "podlewać" zbytnio kata ;)
Skoda S-100 1973
Polski Fiat 126p 650E 1991
Polski Fiat 125p 1500 1978
FSO 125p 2.0 DOHC 198x
FSO Polonez 1.5 LE 1987
Daewoo-FSO Polonez Caro+ 1.6GSI 1998
FSO Polonez Caro 1.5 GLE 1994
Skoda 105L 1984
BMW E36 Compact 316i 1999
BMW E46 318i 2000

ODPOWIEDZ