Świece bardzo mocno zakręcone

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Par_Dez
Posty: 111
Rejestracja: 02 września 2011, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Świece bardzo mocno zakręcone

Post autor: Par_Dez » 26 sierpnia 2016, 12:59

Mam problem z odkręceniem świec, zostały tak mocno zakręcone po remoncie silnika, że nie mogę ich odkręcić nawet nowym kupionym kluczem rurkowym nakładając rurkę na pręt. Nawet nie drgnie. Czy jest jakiś specjalny klucz, którym można je odkręcić ? Jaki klucz kupić ?
Nalałem w gniazda świec W-40, ale nic to nie dało.
ParDez

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 26 sierpnia 2016, 13:59

Przede wszystkim: Na siłę nie wykręcaj, bo urwiesz gwint i dopiero będzie problem.

Osobiście bym spróbował popukać, ale tak z wyczuciem, w klucz, od góry. Potem trochę poruszać w przeciwnym kierunku, trochę polać WD... i tak do skutku.
Można spróbowac też "na ciepło", jak silnik pochodzi trochę. Temperatura może pomóc. Idealnie byłoby pewnie w ogóle palniczkiem, ale nie sądzę byś miał dojście ;-)


Generalnie odkręcanie "zastanej" swiecy chyba nie rózni się od odkręcania innych zaśniedziałych gwintów. Wymaga dużo cierpliwości. Nawet jak się używa chemii to też trzeba dac jej działać, czasem trzeba pryskać wiele razy i za każdym razem odczekać kilka godzin by chemia mogła "przereagowac".
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 26 sierpnia 2016, 19:37

raffi pisze:Osobiście bym spróbował popukać, ale tak z wyczuciem,
najlepiej w porcelankę. :one:
raffi pisze:bo urwiesz gwint i dopiero będzie problem.
że co? najwyżej świecę ukręci.

Par_Dez, większość kluczy rurkowych to straszne gówno. weź nasadkę 21 do świec, przedłużkę, pokrętkę i odkręcaj. grzechotki nie polecam, bo wtedy działamy siłą w jedną stronę i łatwiej ukręcić, albo złamać świecę.

LOBUZ88
Posty: 538
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 19:46
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: LOBUZ88 » 26 sierpnia 2016, 22:49

Obrazek

Polecam - stosuję to w pracy właśnie do zapieczonych świec żarowych czy wtryskiwaczy (zgodnie z przeznaczeniem) ale bez problemu rusza zastane prowadnice zacisków hamulcowych, śruby w podwoziu zardzewiałe na amen po zapsikaniu i odczekaniu puszczają na dotknięcie. Z minusów to sakramencki smród i mocno daje się we znaki w kontakcie ze skórą.
Zalej gwinty na 24h i powinno puścić bez większych problemów :)
Skoda S-100 1973
Polski Fiat 126p 650E 1991
Polski Fiat 125p 1500 1978
FSO 125p 2.0 DOHC 198x
FSO Polonez 1.5 LE 1987
Daewoo-FSO Polonez Caro+ 1.6GSI 1998
FSO Polonez Caro 1.5 GLE 1994
Skoda 105L 1984
BMW E36 Compact 316i 1999
BMW E46 318i 2000

Awatar użytkownika
piotrek33
Posty: 304
Rejestracja: 03 lutego 2016, 23:48
Lokalizacja: opoczno

Post autor: piotrek33 » 27 sierpnia 2016, 11:38

u mnie jak były zapieczone to wziałem długi klucz nasadowy YATO, przedłużkę i rurkę. okazało się, że pierwsze pół obrotu musiałem na tzw. "chama" czyli z całej siły, a później to już palcami poszło... Poza tym nawet jak się świeca urwie to najwyżej wykrętakiem resztkę się wykręci, u kolegi z pracy w uno urwałem, w resztę świecy, czyli gwint włożyłem wykrętak i poszło.
Ostatnio zmieniony 27 sierpnia 2016, 11:40 przez piotrek33, łącznie zmieniany 1 raz.

Par_Dez
Posty: 111
Rejestracja: 02 września 2011, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Par_Dez » 28 sierpnia 2016, 10:29

LOBUZ88 pisze:Obrazek

Polecam - stosuję to w pracy właśnie do zapieczonych świec żarowych czy wtryskiwaczy (zgodnie z przeznaczeniem) ale bez problemu rusza zastane prowadnice zacisków hamulcowych, śruby w podwoziu zardzewiałe na amen po zapsikaniu i odczekaniu puszczają na dotknięcie. Z minusów to sakramencki smród i mocno daje się we znaki w kontakcie ze skórą.
Zalej gwinty na 24h i powinno puścić bez większych problemów :)
Możesz podać namiary gdzie to cudo można kupić ? Na allegro nie ma, po wpisaniu w google otwierają się strony obcojęzyczne i tylko jedna producenta, ale tam aby się zarejestrować trzeba być przedsiębiorcą a tylko wtedy jest możliwość kupna.
ParDez

BORYS
Posty: 2668
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 28 sierpnia 2016, 10:36

Ura Bura Szef Podwóra

LOBUZ88
Posty: 538
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 19:46
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: LOBUZ88 » 28 sierpnia 2016, 10:51

https://www.normfest-shop.pl/cms/wm?cat ... oupId=6385

i ogólna strona na Polszę ;)

http://normfest.pl/

Ja generalnie dla siebie biorę przy okazji zakupów na warsztat, przez stronę nie kupowałem (zamawiamy u przedstawiciela i kurier przywozi paczkę) tak wiec nie pomogę w kwestii zamówienia niestety :(
Skoda S-100 1973
Polski Fiat 126p 650E 1991
Polski Fiat 125p 1500 1978
FSO 125p 2.0 DOHC 198x
FSO Polonez 1.5 LE 1987
Daewoo-FSO Polonez Caro+ 1.6GSI 1998
FSO Polonez Caro 1.5 GLE 1994
Skoda 105L 1984
BMW E36 Compact 316i 1999
BMW E46 318i 2000

ODPOWIEDZ