Strona 1 z 1

1.6 GSI - Stukanie...

: 13 lutego 2016, 17:49
autor: Norbinis
Witajcie. Mam taki problem - coś mi stuka, robi puk puk, poradźcie.



A tak serio. Stuka mi coś i nie wiem co. Nie zawsze to słychać mocno, czasami jest a czasami nie ma. Nagrałem film na tą okoliczność:

https://www.youtube.com/watch?v=2c-RsHe ... e=youtu.be

Obejrzyjcie cały i się wsłuchajcie. Przy końcu dobrze słychać. Mam swój typ ale czekam na wasze podpowiedzi.

: 13 lutego 2016, 18:22
autor: Tales
Ja obstawiam klawiaturę. U moim też tak jest że czasem stuka mniej a czasem bardziej.

: 14 lutego 2016, 11:40
autor: Norbinis
Może jeszcze jakiś pomysł? Wiem, że tak przez neta trudno powiedzieć co to bez oględzin i z marnym filmikiem no ale może komuś jeszcze podobnie stukało... Hydropopychacz, może być on winny?

: 14 lutego 2016, 13:10
autor: maciejowski
hydro ma wyższy dźwięk i zwykle klepie po odpaleniu, później cichnie.

: 14 lutego 2016, 14:37
autor: Norbinis
Drogą dedukcji obwiniam coś z 1 cylindrem. Po ściągnięciu przewodu w/n z 1 cylindra silnik zaczyna kuleć i nie słychać tego stukania, po ściąganiu z reszty cylindrów silnik zaczyna nie równo pracować ale te stukanie jest. :/

: 14 lutego 2016, 18:40
autor: piotrek33
ja uważam ze to coś w górnej części silnika np. zawory w gniazdach, albo sworznie tłokowe. Widze, że silnik zimny, a jak jest na ciepłym?

: 14 lutego 2016, 18:49
autor: Norbinis
piotrek33 pisze:ja uważam ze to coś w górnej części silnika np. zawory w gniazdach, albo sworznie tłokowe. Widze, że silnik zimny, a jak jest na ciepłym?
Tak samo praktycznie.

: 14 lutego 2016, 18:56
autor: piotrek33
trudno ocenić bez oglądnięcia na żywo, przez internet to tak jakby kardiolog słuchał twojego serca przez telefon... tak jak napisałem wyżej- moje zdanie to górna część silnika. Nie pamiętam w której książce, ale chyba o 125p były opisane te hałasy, tzn typowe niedomagania silnika, może tam znajdziesz.

: 14 lutego 2016, 19:45
autor: Kowal
Oddam swój głos na pusty (niezbyt pełen) hydropopychacz. W każdym razie luz na zaworze - przyczyn może być wiele.

: 14 lutego 2016, 19:54
autor: jacekes
piotrek33 pisze:Nie pamiętam w której książce, ale chyba o 125p były opisane te hałasy, tzn typowe niedomagania silnika, może tam znajdziesz.
Silnik od 125p to jest dźwiękowo jednak trochę inna historia. :)

: 15 lutego 2016, 09:04
autor: strowger
Powtórzę się:

Klekotanie na zimno to objaw, który możecie sobie olać. Mam 2 GSI - z porównań:

1. Z przebiegiem 417 tysięcy - olej mineralny ELF Sporti 15W40, od nowości. Mam go od przebiegu 188 tysięcy i wtedy już klekotał na zimnym i klekocze do dziś. Minęło 10 lat. Silnik nigdy nie miał remontu i w dalszym ciągu nie zanosi się na niego.

2. Z przebiegiem 160 tysięcy, klekocze sobie lekko, od nowości mineral, od 100kkm dałem półsyntetycznego Elfa 10W40, zmian w pracy silnika BRAK.

Wnioski: dać sobie spokój z wymianą oleju na inny czy wymianą czegokolwiek - ten typ tak ma i tyle.

: 15 lutego 2016, 12:55
autor: diodalodz
Najczęściej to stukają tłoki w cylindrach. Zmodernizowane tłoki mają krótkie prowadzenie i tłok giba się w cylindrze.

: 15 lutego 2016, 20:19
autor: Norbinis
Dzisiaj po zrobieniu kilkunastu kilometrów i rozgrzaniu go nie klepie tak mocno jak klepie na filmiku... Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Chyba i tak rozbiorę i zobaczę czy coś złego tam nie siedzi, co jak co ale silnik muszę mieć pewny.

: 15 lutego 2016, 20:33
autor: SeBa
Jak nie klepie po rozgrzaniu to ewidentnie hydropopychacz któryś.
Olej jaki ma wlany ? Zmieniany regularnie ?

: 15 lutego 2016, 20:35
autor: Norbinis
SeBa89 pisze:Jak nie klepie po rozgrzaniu to ewidentnie hydropopychacz któryś.
Olej jaki ma wlany ? Zmieniany regularnie ?
Ostatni miał lany w 2013 roku elf 10w40, taki też miał w książce serwisowej po kupnie auta lany. Klepania się zdarzały po kupieniu, wymieniłem olej po kilkunastu kilometrach ( maks 40km zrobiłem) i wymieniłem na elf evolution 10w40.

EditL Ehh napisałem jakoś dziwnie.

W '99 roku mam wpis że miał lany elf competition 10w40. Jak kupowałem atu 4 lutego miał na karteczce ostatnią wymianę oleju w 2013 na elfa 10w40. Przebieg na tym oleju miał ok 3 tysiące kilometrów. Zrobiłem nim z 40km i zmieniłem na elfa evolution 10w40.

: 16 lutego 2016, 10:34
autor: raffi
Ładnie, na jednym oleju po 3 lata bez wymiany... nie, olej się przecież nie starzeje, ależ skąd, to spisek producentów :P

A potem klepie zaworami, których hydropopychacze na jakość oleju są dość czułe...

: 16 lutego 2016, 14:30
autor: Norbinis
Jeździł nim Pan 86 letni, przecież jeszcze 10 tysięcy nie zrobił to nie trzeba wymieniać. :|

Dzisiaj znowu rozgrzałem go i nie klepie. Poczekam na razie z rozbieraniem, może się rozjeździ...

: 09 maja 2016, 09:25
autor: KropaT
Ja obstawiam tłoki w cylindrach o których zresztą wcześniej była mowa. To dość prosta i bardzo częsta usterka która ma miejsce. Nic nie na to nie poradzi.

: 11 maja 2016, 22:51
autor: jama
mi też to ewidentnie brzmi jak tłok.

Hydro może mieć podobną częstotliwość, ale dzwięk zupełnie inny.

tłok klepie :/

: 12 sierpnia 2016, 22:14
autor: vper
Witam,

Nie wiem czy uporałeś się z tym uszkodzeniem; chętnie dowiedziałbym się co było przyczyną.

Wg mnie klepie Ci jeden z zaworów na skutek uszkodzenia hydropoychacza, który nie trzyma ciśnienia. Prawdopodobnie na pierwszym cylindrze. Przez korek wlewu oleju będziesz to widział - jedna z dźwigienek będzie miała wyraźnie większy luz w porównaniu do pozostałych.

U mnie było tak, że wałek rozrządu przetarł denko hydropopychacza. Skończyło się na wymianie silnika na inny, używany.

Pozdrawiam
vper