1990 Polonez SLE 1500. Brak przyspieszenia.

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Maciek
Posty: 14
Rejestracja: 02 marca 2010, 20:16
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki/Opole

1990 Polonez SLE 1500. Brak przyspieszenia.

Post autor: Maciek »

Panowie mam problem, z Polonezem. Samochód zawsze miał problem z równomierną pracą i przyspieszeniem. Wymieniłem więc kopułkę i palec, świece, moduł zapłonowy i zielony kabelek, wyregulowałem zawory i zapłon, a także zdjąłem pokrywę gaźnika w celu wyczyszczenia jego zawartości. Pływak ustawiony był na 7,5mm. Ustawiłem też wolne obroty i mieszankę tak że samochód na wolnych obrotach trzyma 800 obrotów i chodzi równo,
a świece mają prawidłowy kolor.
Generalnie nie dało to nic :D
Samochód w pewnych momentach nie chce przyspieszać, a wręcz zwalnia przy każdym położeniu pedału gazu poza może minimalnym odchyleniem, a lekarstwem na to jest włączenie ssania.
Proszę was o jakieś wskazówki.
Let's go with FSO.

diodalodz
Posty: 801
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz »

sprawdź dyszę główną paliwa/powietrza 2 przelotu. Wszystko wskazuje na nią.
Sprawdź też czy rusza się palec w aparacie zapłonowym (czy działa odśrodkowy przyspieszacz), bo w FSO ma tendencje do zacierania się i potrzebuje kropli oleju co jakiś czas pod palec.

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j »

Niekoniecznie 2 przelot. Zrobiłem jakieś 600km z lekko przydławioną dyszą paliwową 1 przelotu, dopiero jak mi się to bardziej zapchało, że nie dało się jeździć bez ssania, połapałem się, że coś jest nie tak.

Maciek
Posty: 14
Rejestracja: 02 marca 2010, 20:16
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki/Opole

Post autor: Maciek »

Wyczyściłem dysze i fura odżyła.
Dzięki.
Let's go with FSO.

KropaT
Posty: 4
Rejestracja: 09 maja 2016, 08:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: KropaT »

Najczęściej coś się dzieje właśnie z dyszą paliwa. To często najgorszy problem, gdyż bywa, że człowiek co innego robi a później się okazuje, że to prosta usterka.

raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi »

To jeszcze zajrzyj do baku i na filtr paliwa. Ten drugi wymień, ten pierwszy wraz z całą instalacją może być warto przepłukać. Syf zatykający dysze skądś się wziął...
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

jacekes
Administrator
Posty: 9986
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Obaj dostajecie złotą łopatę.

Maciek
Posty: 14
Rejestracja: 02 marca 2010, 20:16
Lokalizacja: Dobrzeń Wielki/Opole

Post autor: Maciek »

Moim zdaniem na dobrą radę nigdy nie jest za późno :D
Bak był czyszczony, a filtry wymieniam regularnie. Tak jak pisałem wcześniej udrożnienie dysz pomogło.
Let's go with FSO.

ODPOWIEDZ