Swap na 1,4

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Astro
Posty: 1
Rejestracja: 31 stycznia 2015, 13:41
Lokalizacja: Radomsko

Swap na 1,4

Post autor: Astro »

Witam wszystkich . Nie jestem posiadaczem żadnego z samochodów FSO ale bardzo lubie polonezy :).

Posiadam Łade 2107 z silnikiem 1300 ale z poloneza mam alternator i regulator napięcia :)

Mój silnik się po mału kończy i mam w planach zeswapowanie mojej ładzianki z 1,3 na 1.6 GSi bądź 1,4 Rovera. Dlaczego padło na silniki Poloneza ponieważ silniki ładowskie są dla mnie zbyt słabe 1300 68KM, 1500 75Km a 1700 niecałe 82KM i na dodatek bardzo ciężko dostępny.
Teraz mam do was pytanie jak wygląda sprawa z silnikiem 1,6 i 1,4 jak z ich awaryjnością dostępnością części i tp. Dodatkowo chciałbym wiedzieć co mi będzie potrzebne bo w przypadku 1,4 chyba cała wiązka i komputer ale w przypadku 1,6 ??
I wątpię że to pytanie do was ale czy silnik 1,4 jest jakiś inny ?? trzeba coś przerabiać ?? Przypominam, że łada jest identyczna jak 125p

maciejowski
Posty: 3834
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski »

Astro pisze:co mi będzie potrzebne bo w przypadku 1,4 chyba cała wiązka i komputer ale w przypadku 1,6 ??
też, chyba, że przerobisz na gaźnik, ale wtedy lepiej brać silnik sprzed 97r.
Przypominam, że łada jest identyczna jak 125p
mów mi jeszcze. :570:

zmiennik1313
Posty: 187
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 »

Nie bądź śmieszny Łada nie jest identyczna jak 125p.
Idź sobie na forum łady i poczytaj jakie wstawiają silniki i nie truj z Polskim ohv lub wypluwaczem uszczelek.

Marcin125p
Posty: 3662
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p »

Ja mam 125p i 2107. Jeśli szukasz mocy w silnika FSO to ktoś cię strasznie oszukał. A swap na K16 w Ładzie, gdzie jest więcej miejsca niż w FSO i łatwiej coś lepszego wstawić niż HGF, wydaje się być poronionym pomysłem. Na forum Lada Klub na Motonews znajdziesz pomoc :)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Łukasz-PTK
Posty: 165
Rejestracja: 28 stycznia 2007, 08:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Łukasz-PTK »

Ciekawe podejście, a słyszeli Panowie o Polonezie ohv Turbo i jakoś panewki dają radę, trzeba po prostu lepiej to wszystko wyważyć niż robiła to fabryka,a można zastosować nawet mnożnik razy dwa mocy i takie auta jeżdżą i nie rok i nie dwa i życia nie mają lekkiego ;) Rover też dobry pomysł, ale najlepiej ten 1,8 VVC identyczny modelowo jak 1,4 dalej jest to K16, ale pod 160 koni w ładzie powinno to już się odpychać, pamiętaj o dobrym oleju i chłodzeniu.

Tak chodzi 1.8 VVC w Polonezie ;)
https://www.youtube.com/watch?v=q8_4ACvukm8
Jest POLONEZ Jest ZABAWA

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec »

https://www.youtube.com/watch?v=l0CqsWb1_YQ

a tak chodzi w normalnym Polonezie, z mostem 3.9 i pełnym wnętrzem.
100km/h przy 7100, a odcięcie na trójce to coś w granicach 155km/h.
Co prawda nadal nie jest to 100%, bo zmienna faza przestawiona o ząbek, kolektor wydechowy i wydech zupełnie nie takie jak powinny być co owocuje "tylko" 153KM i 161Nm mimo obrobionej głowicy. Poprawka tu i ówdzie oraz wydech 2.25" z długim 4-2-1 i myślę, że 165 jest realne. :)
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

OLO
Posty: 9172
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Multec - ogarnij go do końca, bo chce zobaczyć jak to łoi BMW :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec »

Nie ma sprawy. W obecnym stanie już mocno daje radę... Na porowatym suchym asfalcie mimo 195/50 Toyo T1R pierwszy bieg (z rolki, pedał do oporu przy 3500) to tylko mielenie kół i granie odcinki, zapięcie dwa to efektowne skoczenie wskazówki - zamielenie, złapanie przyczepności i ogień znowu do odcięcia. :P Po zrobieniu wydechu jak dojdzie te brakujące parenaście niuta (myślę, że 180 jest bardzo realne) i kilka kuni to będzie kosa. :)
A i spokojna jazda w mieście czy w trasie jest bardzo przyjemna, bo momentu na dole sporo i w zasadzie z 50-60 można na piątce przyspieszać... :)
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

kaovietz
Posty: 2860
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz »

Lata lecą...a tu wciąż to samo :D Jakie to jest piękne. Ale przyznam, że pomysł swapienia Łady na FSO widzę pierwszy raz. Jak to mówią - z deszczu pod rynnę.
Spytajcie Anglików co myślą o serii K...hehehe. Za to silnik Łady to bardzo wdzięczne bydle. Zabawa z tym ma sens w przeciwieństwie do rozrzutnika panewek.
Ale jedno mię zaciekawiło: Marcin - jak to w Ładzie więcej miejsca? Gdzie? W bagażniku? ;)
Multec - wreszcie coś dla grzyba (tzn. dla mnie):
A i spokojna jazda w mieście czy w trasie jest bardzo przyjemna, bo momentu na dole sporo i w zasadzie z 50-60 można na piątce przyspieszać... :)
O to to :D
Друзья познабтся в беде.

Marcin125p
Posty: 3662
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p »

kaovietz pisze:Ale jedno mię zaciekawiło: Marcin - jak to w Ładzie więcej miejsca? Gdzie? W bagażniku? ;)
Między podłużnicami :P
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

kaovietz
Posty: 2860
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz »

Marcin, a w 124/ Ładzie podłużnice są szerzej rozstawione? A jeśli, to co to wnosi? Problemem jest raczej długość, tzn krótkość ;) komory silnikowej, potem kolizje z serwem/ pąąąpąąą hamulcową itd. Tak mi się zdaje przynajmniej. Co ludzie ładują do Ład, w kategorii extreme madafaka?
Друзья познабтся в беде.

Marcin125p
Posty: 3662
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p »

Nie wiem co pakują, ale silnik od Burana chyba nie wlezie ;) Miejsce miedzy podłużnicami przydaje się by ogarnąć takie bzdury jak rozrusznik czy wydech. Z resztą, ja się nie znam, ale Hose pisał że mu w poldku motor z Łady ciasno wszedł, czyli do Łady inne motory powinny wejść luźniej niż do Poldka czy Fiata : )
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

kaovietz
Posty: 2860
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz »

Od Burana wlezie. Wywaliłem, bo sporo palił...Po za tym Putin coś mi tam jęczał, to oddałem, żeby fermentu nie robić.
Komora (nie prowadzę tu kampanii prezydenckiej) silnika Poloneza jest o wiele większa niż Łady. Na długość. Nie wiem jak mógł Hosemu ciasno włazić Ładziak, jeśli DOHC Fiata (ma bardzo podobny dół do Łady) jest stworzony do tego nadwozia. Ba, blok silnika jest nawet trochę krótszy niż OHV. Ciasno się robi u góry, jeśli kombinujemy z dolotem, czterema gaźnikami itd.
Moim zdaniem, po prostu się mylisz ;) I z całą sympatią do Łajdaczek i Ciebie oczywiście :D 125p i 124/ Łada/Polonez mają podobny rozstaw podłużnic. Zaś najkrótszą komorę silnika ma właśnie 124/Łada.
Ale to już temat na zlot, flaszkę, suwmiarkę ;) :564:
Друзья познабтся в беде.

jacekes
Administrator
Posty: 9997
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Najfajniejszy swap w Ładzie, jaki widziałem, to był silnik BMW M43 wsadzony w pomarańczową 2103.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Marcin125p
Posty: 3662
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p »

kaovietz, w Ładzie przekładnia kierownicza jest wewnątrz komory silnika. Z reszta już pisałem, ja się nie znam, ale mam Fiata, Ładę i oczy :)
jacekes, IS? Do FSO też wchodzi ;)
Ostatnio zmieniony 20 marca 2015, 23:02 przez Marcin125p, łącznie zmieniany 1 raz.
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec »

kaovietz pisze: Spytajcie Anglików co myślą o serii K...hehehe.
Ci co wiedzą co potrafi niekoniecznie. :P Zresztą 158KM w seryjnym silniku i z momentem płaskim jak TDI z pojemności 1.8 to wydaje mi się całkiem niezły wynik.
Zwłaszcza że niewiele potrzeba żeby te 180-190KM zrobić. Ale tak jak napisałeś, zależy co komu i do czego potrzebne. :) A to z przyspieszaniem na piątce fajna sprawa, chociaż i tak najlepsze jest przy 140-150 kiedy już złapie te 4000+obr, przy wciśnięciu gazu wyrywa się do przodu. :D
A co do awaryjności no to cóż, ja swój poskładałem od zera po swojemu i wiem że jest pewniakiem. Leje paliwo i jadę, nie zaglądam pod maskę. A to czy zrobi 200000km mnie nie interesuje, bo nie mam zamiaru nim tyle jeździć. ;)

A w 125p z mostem 4,1 już w ogóle jest fajnie... no i przy tym jak Fiat jest wygłuszony (albo w zasadzie nie jest) to dźwięk w środku poezja. :D
Ostatnio zmieniony 20 marca 2015, 23:11 przez Multec, łącznie zmieniany 1 raz.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

kaovietz
Posty: 2860
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz »

No to siem cieszem Multec'u, bo w sumie chodzi o frajdę. Prawdaż? A z czego ona wyniknie, to już rzecz gustu.
Marcin, na szczęście ja też się nie znam, dlatego się wypowiadam :P
Друзья познабтся в беде.

Marcin125p
Posty: 3662
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p »

kaovietz, :564:
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

kaovietz
Posty: 2860
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz »

Się wie ;)
:564: Jutro zajrzę do literatury, mam takie mądrości jak "jeżdżę samochodem Łada 1300(w domyśle 2105)" ;) Tyle, że tam raczej piszą jak jeździ prawdziwy grzyb...niźli o rozstawie podłużnic ;)
Ale kiedyś jeździłem dwoma Ładami 2105 1300 i nie mam pozytywnych doświadczeń. Acz może wtedy byłem zbyt zaślepiony 125p? Wydawały mi się jeszcze bardziej siermiężne niż wyroby FSO, zaś dynamika silników stała na poziomie mniej niż zero. Ale z perspektywy czasu to raczej: jak dbasz tak masz.
Zupełnie inne wrażenia z trojki, albo szjestjorki - przy nich 125p był ubogim krewnym.
Друзья познабтся в беде.

jacekes
Administrator
Posty: 9997
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes »

Tu dobre foto komory 124.
Na moje oko inna konstrukcja zawieszenia skutkuje tu znacznie większą ilością miejsca.
Dario69 pisze: Obrazek
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

kaovietz
Posty: 2860
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz »

Racja. Można wsadzić V8. Poprzecznie :D
Друзья познабтся в беде.

carlos
Posty: 32
Rejestracja: 20 marca 2015, 22:08
Lokalizacja: MMz

Post autor: carlos »

Łukasz-PTK pisze:Tak chodzi 1.8 VVC w Polonezie ;)
https://www.youtube.com/watch?v=q8_4ACvukm8
Polonez szatan :D. Włącze sie troche w dyskusję. Multec jak to jest z tym 1.8 rovera, ma zmienne fazy roizrządu? Sądząc po dopisku VVC to ma coś dłubane z wałkami. Silnik pochodzi z lat gdy Rover należał do Hondy więc nie zdziwi mnie jak coś tam wcisnęli. Dźwięk tego 1.8 jest bardzo podobny (może trochę mniej agresywny) do mojego byłego Hondowskiego B16. Jak to jest z 1.4 i 1.8? Czy jak mam poloneza z 1.4 to żeby wrzucić 1.8 wystarczy sam słupek, wiązka i komp czy 1.8 ma zupełnie inny osprzęt niż przy 1.4, to jest ta sama rodzina silników? Mam w kupnie Poloneza 1.4, bardzo ciekawy egzemplarz, zadbany i zwyczajnie mi się podoba. Jeżeli da sie w dość łatwy sposób wrzucić 1.8 to bym się skusił.

ODPOWIEDZ