Panewki Caro 1.6 GLI

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

Szymon wrote:w tym roku nakręciłem 6000 km, z czego co najmniej połowę ze stanem oleju poniżej minimum a i tak trzymał książkowe wartości ciśnienia
jeśli kontrolka nie świeciła się na zakrętach, to poziom był odpowiedni.

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Jak się "odpowiednio" weźmie zakręt, to i przy połowie stanu na bagnecie kontrolka potrafi się zapalić i jeszcze długo nie zgasnąć. ;)
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

raffi
Posts: 1370
Joined: 14 July 2013, 15:42
Location: Warszawa

Post by raffi »

jacekes wrote:Jak się "odpowiednio" weźmie zakręt, to i przy połowie stanu na bagnecie kontrolka potrafi się zapalić i jeszcze długo nie zgasnąć. ;)
Dlatego do sportu stosuje się suche miski olejowe. Tam problem nie występuje, że olej odpłynie od przeciążeń.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

jacekes wrote:Jak się "odpowiednio" weźmie zakręt, to i przy połowie stanu na bagnecie kontrolka potrafi się zapalić i jeszcze długo nie zgasnąć. ;)
Niewydajemniesie :/
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Moge udowodnic. Ale nie moim fiatem.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Multec
Posts: 724
Joined: 08 March 2008, 19:26
Location: Radom

Post by Multec »

raffi wrote:
jacekes wrote:Jak się "odpowiednio" weźmie zakręt, to i przy połowie stanu na bagnecie kontrolka potrafi się zapalić i jeszcze długo nie zgasnąć. ;)
Dlatego do sportu stosuje się suche miski olejowe. Tam problem nie występuje, że olej odpłynie od przeciążeń.
W cywilnych autach sportowych z reguły wystarczą przegrody albo np. dwa smoki (przykładowo S50B32 z M3). :)
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

Multec wrote:rzykładowo S50B32
To akurat bardzo zły przykład :D

Multec
Posts: 724
Joined: 08 March 2008, 19:26
Location: Radom

Post by Multec »

jose wrote:
Multec wrote:rzykładowo S50B32
To akurat bardzo zły przykład :D
W sumie fakt, jak większość Mkowych silników, które lubią obrócić panewy na korbie... :P
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Podepnę się pod temat.
Dostalem torebkę z kupką panewek luzem (w sensie niezafoliowanych). Próbuję pogrupować je w komplety.
Mam pytanie

Jakie będą numery na poszczególnych panewkach (pierwsza i druga/trzecia) dla nominału, 1 i 2 podwymiaru? Chodzi mi o oznaczenia poszczególnych panewek a nie "kompletu na wał"

Wziąłem trzy katalogi (125p, PN88, PNplus) i ciągle jestem głupi. W tabeli na stronie katalogi panewki maja ten sam numer, jedynie obok rysunku są podane podwymiary oznaczane literami C,D,E,F,G. Plusowy katalog ma już inne oznaczenia zaczynające się od 0622xx identyfikujące poszczególne sztuki i ich wymiary.

Na jednej parze pierwszych panewek jest numer: "4397894 45 1" a wyżej "(B) 5H" (podejrzewam nominał)
Podobny układ jest "4397897 30", "(B) 7D" (podejrzewam 2 lub 3 podwymiar)
Albo panewka "4397901" - 2/3 podwymiar???

Czy ktoś ogarnia temat? Bo warto by było to usystematyzować
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Post Reply