[Atu 1.4 '97] Jaką kupić chłodnicę?

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Puszkin
Posty: 2
Rejestracja: 21 października 2014, 21:13
Lokalizacja: Mazowsze

[Atu 1.4 '97] Jaką kupić chłodnicę?

Post autor: Puszkin » 23 października 2014, 19:01

Witam Państwa bardzo serdecznie,
Jestem tu na forum zupełnie nowy, a piszę w imieniu mojego ojca, który ma ostatnio mały problem ze swoim Polonezem. Jest to Atu 1.4 (silnik Rovera oczywiście) z 1997 r. W bardzo dobrym stanie, z przebiegiem niecałe 90 tys. km!!! (a ojciec ma go od 2000 r., więc licznik cofany na pewno nie był).
Otóż ostatnio okazało się, że chłodnica cieknie. Mechanik, zresztą bardzo miły, spojrzał i ponoć stwierdził, że trzeba kupić konkretnie do tego silnika i nawet rocznika. Tymczasem czytam sobie trochę i widzę, że niektórzy twierdzą, iż to wszystko jedno, byle nie od 1.9.
Stąd moje pytanie - jaką chłodnicę kupić. Czy rzeczywiście nadają się wszystkie, z tymi do 1.6 włącznie? Czy może faktycznie trzeba kupić konkretnie do tego modelu, rocznika, a najlepiej to i koloru karoserii? ;)
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam serdecznie

OLO
Posty: 9124
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 23 października 2014, 20:32

Byle szeroka (czyli powiedzmy po 95r) Czy od 1,6, czy od 1.4 - wentylator da sie przelożyć na właściwe miejsce.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 24 października 2014, 11:16

Szanse dostania szerokiej miedzianej w dobrym stanie są marne więc i nowe aluminium do Plusa można założyć, najlepiej szukać na dwa wentylatory to w razie czego nie będzie problemu z przełożeniem.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 24 października 2014, 11:52

Multec pisze:Szanse dostania szerokiej miedzianej w dobrym stanie są marne
Na Allegro stoi od pewnego czasu:
http://allegro.pl/chlodnica-polonez-1-4 ... 06328.html

Tylko cena jak za miedź, czyli wysoka. Jak komuś nie zalezy na oryginalności, to wstawienie aluminiowej wyjdzie kilkukrotnie taniej (nówki stoją po 150-200zł) i wcale nie pogorszy chłodzenia silnika.

Natomiast jak chłodnica ciekła i glikol obficie i przez dłuższy czas chlapał po belce pod chłodnicą, to warto rozważyć i zakup belki pod chłodnicą, bo zwykle okazuje się, że z belki zostało sitko z powodu rudej.
Ostatnio zmieniony 24 października 2014, 11:56 przez raffi, łącznie zmieniany 1 raz.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Puszkin
Posty: 2
Rejestracja: 21 października 2014, 21:13
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Puszkin » 26 października 2014, 17:27

Witam,
Dzięki za wszystkie sugestie, gadałem z ojcem. Na pewno nie kupi takiej chłodnicy za 700 zł. Lubi tego Poloneza, ale nie do szaleństwa :)
Czy mieliby Państwo jeszcze możliwość doradzić, czy nadaje się któraś z poniższych?

http://allegro.pl/chlodnica-wody-do-pol ... 75029.html

http://allegro.pl/fso-polonez-1-4-1-6-c ... 68473.html

http://allegro.pl/polonez-chlodnica-wod ... 81237.html

Będę bardzo wdzięczny za pomoc, bo z samochodem jest coraz słabiej, a i szkoda ojca nerwów w korkach ;)
Pzdr

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 26 października 2014, 19:04

Wrzucam Ci jedną rzecz pod rozwagę, która IMO może w sporej części rozwiązać Twój problem: Kupno używanej chłodnicy to jednak loteria. Nie chodzi o to, że będzie dziurawa, bo w takiej sytuacji ją po prostu odeślesz żądając zwrotu kasy. Chodzi mi o to, że NIGDY nie wiesz co jest w środku - na ile chłodnica jest zawalona kamieniem i syfem z powodu tego, że ktoś nie wymianiał płynu na czas, albo że auto stało 5 lat na szrocie zanim kupiłeś chłodnicy. Nie zawswze jej przepłukanie wystarczy - czasem taka zakamieniona nastoletnia chłodnica po prostu będzie już gorzej oddawać ciepło i syfić płyn chłodniczy.

Jak to ma być na dłużej, szczerze mówiąc - osobiście brałbym nową. Co nie znaczy, że inni muszą się z tym zgodzić. Bo używka oryginał ma jedną zaletę - wszystko powinno pasować 1:1, a do aluminiowej pewnie trzeba będzie coś lekko przerobić.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

ODPOWIEDZ